Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is mbei.exe?

Pagina: 1
Acties:

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Omdat de laptop van mijn vrouw de afgelopen week vreselijk traag was geworden ben ik even gaan kijken waardoor dit komt en het blijkt mbei.exe te zijn die meer dan 90% van de processor gebruikt. Weet iemand wat dit is? Er staat ms security essentials op en die geeft niets.

Het vreemde vind ik vooral dat ik er niets over op got of google kan vinden.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik vind geen enkele google hit op mbei.exe. Twee mogelijkheden:
1) Je hebt je mistypt.
2) Random bestandsnaam. In dat geval mag je er 99.99% van uit gaan dat het malware of viraal is.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Welk OS gaat het hierom ? Win7 kan je bijv. in taskmanager op het process klikken en via rechter muisknop de locatie openen.

Andere versie's livecd'tje gebruiken, of de save mode gebruiken van Windows ,en via de zoekfunctie proberen het bestand te localiseren.

Verwijderd

Zoek het bestand op met Process Explorer en kijk wie de uitgever is. Als deze informatie niet aanwezig is dan kun je er bijna zeker van zijn dat het rommel is.

Kunt het bestand ook even door een online scanner halen om te zien of hij herkend wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 23:04 ]

• he3763
  • Niet online
Het gaat om windows 7. Bestand is niet te vinden op de schijf. Ik had het process uiteindelijk gekilled en opnieuw opgestart en nu zie ik niets vreemds meer. Ik kan dus niet meer zoeken naar de info over dat process.

Zou het zinvol zijn om eens een andere AV scanner eroverheen te halen? Ik zat zelf te denken om er eens een online virus/malware scanner overheen te halen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is zeker zinvol. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• he3763
  • Niet online
Alleen E-Set Online scan leverde uiteindelijk inderdaad resultaat op met een fixcamera.exe. Dat opgeruimd en het ziet er nu goed uit
Pagina: 1