• HolyCowHeyNow
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 18:51
Hallo allemaal, ik heb een probleem met m'n AMD Phenom II X4 955. De heatsink moet enorm erg z'n best doen om de CPU koel te houden, waarbij de PC best wel een lawaai maakt. De idle van m'n PC is dan ook zo rond de 50 graden. Het grootse probleem is dat de PC vast loopt, soms duurt het wel een paar dagen voordat hij vast loopt, en soms maar een paar minuten. Wat ik eerst opmerkte in de BIOS was dat de fan op full-on stond, dat heb ik daarna dus pas veranderd naar automatic. Toch maakt de PC nog een enorm geluid en loopt hij random vast... Ook gaat er volgende week een tweede 6870 in dus dat maakt de airflow dus nog wat minder. Heeft iemand een oplossing? :)

Mobo: Asrock 870 Extreme 3
CPU: AMD Phenom II X4 955 BE
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced
Videokaart: MSI 6870

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Heb je al eens naar de koelpasta gekeken (tussen CPU en koeler)?
Misschien moet je deze even opnieuw aanbrengen.

• HolyCowHeyNow
jasiccama schreef op zondag 08 mei 2011 @ 09:47:
Heb je al eens naar de koelpasta gekeken (tussen CPU en koeler)?
Misschien moet je deze even opnieuw aanbrengen.
Ja, die wil ik nog opnieuw aanbrengen, ik heb ook wat nieuwe koelpasta gehaald. Alleen wil de heatsink er blijkbaar niet van af, telkens als ik 'm unlocked probeer te krijgen moet ik een enorme kracht op het pinnetje zetten, ik denk dat dat nooit goed kan zijn... :S

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 16:22
Heb ik ook met m'n Phenom II X6 gehad, die koelpad van AMD smelt en plakt je CPU aan de HS.
Ik kreeg de HS met veel moeite van m'n MoBo (wist niet dat de CPU vast zat) om te schrikken van m'n CPU.
uiteindelijk trok m'n vader ze zo van elkaar.
tegen elkaar in draaien en trekken. (Heb wel eerst geprobeerd articlean te gebruiken)
Maar, kijk goed uit dat je de pinnen niet beschadigd.

• HolyCowHeyNow
DCG909 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 09:56:
Heb ik ook met m'n Phenom II X6 gehad, die koelpad van AMD smelt en plakt je CPU aan de HS.
Ik kreeg de HS met veel moeite van m'n MoBo (wist niet dat de CPU vast zat) om te schrikken van m'n CPU.
uiteindelijk trok m'n vader ze zo van elkaar.
tegen elkaar in draaien en trekken. (Heb wel eerst geprobeerd articlean te gebruiken)
Maar, kijk goed uit dat je de pinnen niet beschadigd.
Ok, dan ga ik dat maar proberen. Ik denk dat ik dan maar het beste een andere cooler er op kan zetten?

• HolyCowHeyNow
Nog een keer geprobeerd de heatsink er af te krijgen, maar tevergeefs lukte het toch niet vanwege het pinnetje. Ik ben nu ook niet zeker of die locked of unlocked is, maar hij wil in ieder geval niet de andere kant op. Heeft iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6o216q.png

[ Voor 4% gewijzigd door HolyCowHeyNow op 08-05-2011 21:24 ]

Pagina: 1