Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Hallo Mede-tweakers,

Na heel veel zoek werk, gewik en geweeg heb ik mijn oog laten vallen op deze 2 routers:

Netgear WNDR37AV (WNDR3700)

D-Link DIR-855

Nu kan ik niet echt een keuze maken tussen deze 2 routers en ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn keuze.

Over beide routers lees je veel positieve reviews, maar je leest ook negatieve punten.

Zo zou de Netgear een slechte 2,4Ghz module hebben die het vaker laat af weten en zou bij de D-Link het Wifi signaal (zowel op de 2,4Ghz als op de 5GHZ band) zwak zijn op een iets langere afstand (denk aan router op begane grond en pc op zolder).

Wat ik heb terug gevonden is dat de D-Link wel een firmware update krijgt voor IPv6, van de Netgear heb ik dit nog niet kunnen terug vinden.
Ook heb ik gelezen dat de D-Link de volledige snelheid van Ziggo 120Mbps doorgeeft, doet de Netgear dat ook, of kan deze de volledige snelheid niet doorgeven, zoals bijvoorbeeld de Linksys WRT610N?

Qua mogelijkheden voldoen beide routers aan mijn eisen.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen voor welke router ik moet gaan en dat ook kan argumenteren.

[ Voor 9% gewijzigd door mistervis007 op 07-05-2011 22:52 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:16
De WNDR3700 heeft een update gehad voor IPv6,

De DIR-855 die jij op het oog hebt, zou zelfs minder presteren uit deze tests, en de Netgear zou meer snelheid kunnen hebben, de v2 zou zelfs wat meer moeten kunnen halen! De v1 wat minder.
MIjn bron is deze test, ik heb zelf ook de WNDR3700, en het is een pracht apparaat!
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

En het zwakke 2,4Ghz module heb ik geen last van eerlijk gezegd, ligt er nou net aan welk model je hebt gekregen. De V2 zou het wel inderdaad wat zwakker kunnen zijn zoals ik las in het WNDR3700 ervaringen topic.

Ik zou dus gaan voor de WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Ik heb zelf de D-Link ruim een jaar gehad waarna ik de Netgear heb ingezet.

Wat mij betreft: om het prijsverschil zou ik al voor de Netgear kiezen maar van beiden zou je veel plezier moeten hebben.

Vanwaar staat de Linksys 4200 niet in je lijstje?
Heb je al stil gestaan of je eventueel een alternatieve firmware wil (kunnen) draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Dan kjullie wel voor de reacties :)

@lier

Waarom er geen linksys bij staat, nou daar kan ik kort over zijn:
Ik heb altijd een Cisco gehad, maar de laatste jaren valt me de kwaliteit van Cisko erg tegen, vandaar dus geen Cisco meer.

Ik ben er ondertussen ook uit welke het wordt, na veel overleg met mede tweakers, het wordt de D-Link.
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp :)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Wat is eigenlijk doorslag geven hiervan, ben wel benieuwd naar?
Heb nu de WRT610N en wou ook upgraden naar een van deze namelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Een kleine kick, ik heb zelf namelijk een DIR-855 gehad maar heb die toendertijd doorverkocht omdat een WRD3700 toch aanzienlijk beter presteerde op het wireless vlak. Zowel op de 2.4 band als de 5ghz band hadden we meer disconnects en lagere troughput snelheden tov de WRD3700. Voor ons destijds de doorslag geweest om zowel in het huis van mijn broertje als die van mij een WRD3700 neer te zetten. (ervaringen icm laptops met intel 5300 kaartjes).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
ik heb pas ook een WRD3700 gekocht (v2) en ben over de wireless capaciteit nog niet echt te spreken. Ik vergelijk hem met de Siemens SX762 (=802.11g) die ik hier als modem met wifi heb hangen. Ik heb de WRD3700 naast de SX762 gehangen in de meter kast en de snelheid op zolder zakte naar bijna nul. Na wat zoeken op de netgear site las ik daar dat het beste bereik voor het kastje wordt gerealiseeerd. Dus van de muur geschroeft en plat in de meterkast neergelegd en nu is op zolder de doorvoersnelheid zo´n beetje gelijk of minder dan de sx762. Dit is gemeten op mn mobiel met Wi-Fi 802.11n ondersteuning. Dus je zou toch verwachten dat een overstap van g naar n iets zou opleveren. Maar niet dus.....
Pagina: 1