Mijn dank voor deze info,
Misschien ben ik toch iets te vaag geweest in wat ik wil heb en naartoe wil ik zal het proberen goed te maken in deze post
inderaad is die Optonica SM-1515 niet denderend bijzonder maar kan mijn speakers prima aandrijven en heb ongeveer 5 versterkers geprobeerd totdat ik op deze kwam waarvan de sound mij erg aansprak en was hij maar 10 euro, zat hij onder vettige bende van de vorige eigenaar en krakende potmeters, even een doekje eroverheen en met kundige hulp ook de potmeters weer een beetje fatsoenlijk gemaakt en er kwam weer een mooi dingetje tevoorschijn.
Tevens schijnt hij goed overweg te kunnen met 3 way speakers, die ik dus ook op het moment bezit,
De sound geeft hij een licht warm tikje aan waar ik altijd wel van houd, ik hoef niet weg te zakken in een donzen deken maar te klinisch is ook zeker niet waar ik naar zoek.
Daarbij heb ik gewoon nog erg weinig ervaring in de hifi wereld mede omdat ik pas net 18 ben en dus gewoon nog niet precies weet wat er allemaal is en mij nog redelijk laat leiden door anderen vervolgens baseer ik daar mijn mening op.
Gaan luisteren naar speakers (duh) is altijd verstandig maar om te gaan luisteren naar honderden speakers is niet te doen, je zult je keuze moeten gaan beperken tot een aantal waar je echt van denkt, dit wil ik proberen.
En ik zal zekers eerst naar die jamo's gaan luisteren voordat ik ook maar 1 cijfer van mijn pin intoets, wel heb ik gelezen dat er maar 1 of 2 plekken in nederland zijn waar ze die dingen hebben en waar je ze dus kunt beluisteren.
Ik kwam hier dus inderdaad om te kijken of er nog rond deze prijsklasse alternatieven zijn tot de 600 euro.
En of iemand mogelijk al wel zelf eens een optonica gehoord heeft en zich toevallig nog redelijk het geluid weet te herinneren en daardoor weet, passen deze speakers mooi bij de versterker.
Mijn muziek smaak is behoorlijk breed van Jazz tot (Black/Death)Metal en van Blues tot Dubstep tot Trance.
Ik heb wel gelezen dat die Jamo S608 redelijk goed met alle stijlen om kan gaan en dus ook voor dingen zoals Black Metal zeer snel en accuraat uit de hoek kan komen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Ellos op 08-05-2011 05:03
]