Nieuwe speakers, zeer waarschijnlijk S608

Pagina: 1
Acties:

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik ben in de markt voor nieuwe speakers heb al wel een beetje hier en daar rond gesnuft op fora enzovoorts en denk toch dat het de s608 gaat worden.

Ik hoor er overal goede verhalen over en zit nu met een paar "degelijke" maar meer ook niet JVC SP-S700 in combinatie met een Optonica SM-1515 (vroeger high end merk van sharp) stereo versterker en dat allemaal voor 20 euro :D

Nou ben ik alleen nog benieuwd, klinkt het goed in combinatie met mijn versterker en belangrijker zijn er nog betere alternatieven voor de s608?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

silitek

Tubes Only

Ellos schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:59:
Ik ben in de markt voor nieuwe speakers heb al wel een beetje hier en daar rond gesnuft op fora enzovoorts en denk toch dat het de s608 gaat worden.

Ik hoor er overal goede verhalen over en zit nu met een paar "degelijke" maar meer ook niet JVC SP-S700 in combinatie met een Optonica SM-1515 (vroeger high end merk van sharp) stereo versterker en dat allemaal voor 20 euro :D

Nou ben ik alleen nog benieuwd, klinkt het goed in combinatie met mijn versterker en belangrijker zijn er nog betere alternatieven voor de s608?
Zal eens in m'n glazenbol kijken voor je...Tja, helaas zie ik niks.
Alternatieven??. vast wel ligt aan je portemonee. :+

Tubes....It's what make music music!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:00

Heb je al eens een Hifistore bezocht? Misschien kun je samen met de eigenaar overleggen om je eigen versterker aan te laten sluiten op de speakers en is goed horen hoe het klinkt.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 22:37

Dr C

met C en CK

sorrry hoor, maar je geeft vrij weinig informatie. Met 's608' bedoel je waarschijnlijk de jamo s608 speakers, die idd goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Maar je moet gewoon speakers beluisteren en niet op de gok kopen. Smaken verschillen, ook in geluid!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Dan had je deze ook wel gevonden: AUD beleid en dan daarin het kopje over speakers kopen. Dus geef eens wat meer informatie zoals een budget, want dat doe je nu al niet. En dat die Optonica SM-1515 een vroegere high-end was zegt niets over de klank. Maar sowieso is die Optonica SM-1515 niet echt bijzonder, gewoon een simpele instapversterker en sommige specificaties zijn nu niet echt denderend als ik sommige sites mag geloven. Maar goed speakers zijn tegenwoordig niet meer zo lastig aan te sturen - uitzonderingen daar gelaten - zeker niet in het segment van de Jamo S608. Dus eigenlijk heb je genoeg keuze als je blind speakers zou willen bestellen. Maar nogmaals: speakers en hun sound zijn smaakafhankelijk en daarom is luisteren het enige goede advies. En zelf de versterker meenemen naar een audiowinkel om die daar aan te mogen sluiten op wat speaker zal altijd wel mogen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ellos
Mijn dank voor deze info,
Misschien ben ik toch iets te vaag geweest in wat ik wil heb en naartoe wil ik zal het proberen goed te maken in deze post ;)

inderaad is die Optonica SM-1515 niet denderend bijzonder maar kan mijn speakers prima aandrijven en heb ongeveer 5 versterkers geprobeerd totdat ik op deze kwam waarvan de sound mij erg aansprak en was hij maar 10 euro, zat hij onder vettige bende van de vorige eigenaar en krakende potmeters, even een doekje eroverheen en met kundige hulp ook de potmeters weer een beetje fatsoenlijk gemaakt en er kwam weer een mooi dingetje tevoorschijn.

Tevens schijnt hij goed overweg te kunnen met 3 way speakers, die ik dus ook op het moment bezit,
De sound geeft hij een licht warm tikje aan waar ik altijd wel van houd, ik hoef niet weg te zakken in een donzen deken maar te klinisch is ook zeker niet waar ik naar zoek.

Daarbij heb ik gewoon nog erg weinig ervaring in de hifi wereld mede omdat ik pas net 18 ben en dus gewoon nog niet precies weet wat er allemaal is en mij nog redelijk laat leiden door anderen vervolgens baseer ik daar mijn mening op.

Gaan luisteren naar speakers (duh) is altijd verstandig maar om te gaan luisteren naar honderden speakers is niet te doen, je zult je keuze moeten gaan beperken tot een aantal waar je echt van denkt, dit wil ik proberen.
En ik zal zekers eerst naar die jamo's gaan luisteren voordat ik ook maar 1 cijfer van mijn pin intoets, wel heb ik gelezen dat er maar 1 of 2 plekken in nederland zijn waar ze die dingen hebben en waar je ze dus kunt beluisteren.

Ik kwam hier dus inderdaad om te kijken of er nog rond deze prijsklasse alternatieven zijn tot de 600 euro.
En of iemand mogelijk al wel zelf eens een optonica gehoord heeft en zich toevallig nog redelijk het geluid weet te herinneren en daardoor weet, passen deze speakers mooi bij de versterker.

Mijn muziek smaak is behoorlijk breed van Jazz tot (Black/Death)Metal en van Blues tot Dubstep tot Trance.
Ik heb wel gelezen dat die Jamo S608 redelijk goed met alle stijlen om kan gaan en dus ook voor dingen zoals Black Metal zeer snel en accuraat uit de hoek kan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ellos op 08-05-2011 05:03 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:26
Alternatieven zijn er altijd he. En dat geldt overal voor natuurlijk ;)

Ik zou gewoon eens een middagje op pad gaan en gaan luisteren en als je daar geen tijd voor hebt kun je altijd nog kiezen om die 608's te kopen. Ik heb nog geen enkele review gelezen van iemand die ze tegen vond vallen en schijnbaar zijn het makkelijk aan te sturen speakers dus dat zal vast goed komen.

Overigens heb ik er ook geen bal verstand van. Zelf zit ik met een Onkyo SR-TX508 en een setje Jamo S506's en die bevallen me prima :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je naar een goede hifi-zaak gaat, kun je aangeven dat je graag ook naar vergelijkbare speakers wil luisteren (zelfde prijsklasse/type) om zo je keuze te maken. Laat de verkoper dan maar een keuze maken welke speakers hij voor je opstelt, als je daar zelf geen voorstel hebt. Je gaat een flink bedrag uitgeven, dus daar mogen ze ook wat voor doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 08-05-2011 11:31 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Ellos schreef op zondag 08 mei 2011 @ 04:49:
Tevens schijnt hij goed overweg te kunnen met 3 way speakers, die ik dus ook op het moment bezit...
Naar mijn weten maakt het voor een versterker niet uit of hij een 3-weg of een 2-weg speaker aan moet sturen. X-weg geeft gewoon aan hoeveel verschillende units er gebruikt zijn. Of je voorkeur uit gaat naar een 2- of een 3-weg speaker is dan weer aan jou. Het is niet dat een drie-weg per definitie lastiger aan te sturen is.
De sound geeft hij een licht warm tikje aan waar ik altijd wel van houd, ik hoef niet weg te zakken in een donzen deken maar te klinisch is ook zeker niet waar ik naar zoek.
De klank die je met speakers kan behalen is vele malen groter dan met een versterker of receiver. Zeker in de laatste fase van de zoektocht is het raadzaam een eigen versterker mee te nemen. Al gaan de speakers bij jou thuis toch wel anders klinken aangezien de akoestiek vele malen anders is en de klank dus ook wat zal verschillen.
Daarbij heb ik gewoon nog erg weinig ervaring in de hifi wereld mede omdat ik pas net 18 ben en dus gewoon nog niet precies weet wat er allemaal is en mij nog redelijk laat leiden door anderen vervolgens baseer ik daar mijn mening op.

Gaan luisteren naar speakers (duh) is altijd verstandig maar om te gaan luisteren naar honderden speakers is niet te doen, je zult je keuze moeten gaan beperken tot een aantal waar je echt van denkt, dit wil ik proberen.
En ik zal zekers eerst naar die jamo's gaan luisteren voordat ik ook maar 1 cijfer van mijn pin intoets, wel heb ik gelezen dat er maar 1 of 2 plekken in nederland zijn waar ze die dingen hebben en waar je ze dus kunt beluisteren.
Wellicht is er een reden dat ze niet overal Jamo verkopen.... Genoeg grote ketens die merken als Onkyo, KEF en Jamo niet meer verkopen omdat het niet meer is wat het ooit is geweest. Nu hoeft de speaker daardoor niet slecht te klinken, maar het geeft wel aan dat er wellicht (veel) betere speakers te krijgen zijn. Als ik een site als Kieskeurig open sla en selecteer dat ik speakers wil tot 300 euro per stuk dan krijg ik pagina's met resultaten. Daar komt toch wel wat meer uit dan alleen die Jamo S608.

Wat je vooral kan/moet doen met een relatief laag budget is kijken naar de tweedehands markt of bij winkels naar oude modellen. Zo staat de Klipsch RF-82 MKI nu bij veel winkels te koop voor nog geen 300 euro per stuk omdat de MKII er is. Speaker die normaal tegen de 500 euro kost kan je nu dus voor veel minder geld binnen halen. Veel speaker voor weinig geld en zeker makkelijk aan te sturen door het rendement van 98 dB. Alleen moet de sound je wel liggen. Maar er zijn nog wel meer merken welke over aan het gaan zijn naar een nieuwe lijn speakers waardoor de oude modellen wat goedkoper weg gaan.

Overigens zou ik eerst eens naar een winkel gaan en wat luisteren. Als je dan van bepaalde merken de sound al niet aanstaat dan kan je die al van je lijstje schrappen. Dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker. Ook om te beginnen is een goede winkel binnen stappen toch het advies. Zij kunnen jouw laten horen hoe speakers klinken en wat de verschillen zijn. Iets wat je nergens op internet zal gaan lezen. Naar aanleiding daarvan kan je je gaan focussen op bepaalde merken en series welke tot jouw budget gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ellos
Zojuist toch maar weer eens gekeken naar wat ik allemaal wel eens zou willen horen en toen kwam mijn lijstje uit op dit:

Canton GLE 490
Wharfedale Diamond 10.7
Klipsch RF-82
Tannoy Mercury V4
Jamo S 608

ik denk dat ik dan hier maar eens mee aan de slag ga en ga kijken waar ik die gekke dingen kan beluisteren, ook zal ik nog even in de tweedehands markt gaan kijken maar dat komt wel ergens deze week.

bedankt voor al de input, hier kan ik verder mee.
Pagina: 1