Draadloze hooftelefoon valt telkens uit.

Pagina: 1
Acties:

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04-2025
Beste tweakers

Ik zit met het volgende probleem.

Mijn draadloze sony hoofdtelefoon, http://www.vandenborre.be...tail=Kiqace6ab6qaOyNmL.tm , valt telkens uit.

In het begin een half jaar geen probleem mee gehad, op wat ruis na. Maar plots viel die telkens uit. Om de 4-tal minuten. Dan hoor je een luide ruis en poef dan is het gedaan. Enige wat er dan op zit is de stekker uit te trekken van mijn hoofdtelefoon en dan heb ik direct terug verbinding. Allé voor 4 minuten.

Eerst dacht ik dat er iets mis wat met mijn hoofdtelefoon en heb die dan ook terug binnengebracht. Ik kreeg direct een nieuwe mee. Blijkbaar zijn er nooit problemen met sony's en is direct een nieuwe goedkoper dan te laten repareren.

Maar nu , met die splinternieuwe , heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Hierdoor veronderstel ik dat het wel aan mij moet liggen? Ergens een stoorzender? Iets waar ik mij niet bewust van ben?

Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om dit wegvallend signaal op te lossen?

Kleine situatieschets: ik woon in een studio in hartje Gent waar ik een 12 tal draadloze netwerken kan zien van anderen. Verder staat mijn hoofdtelefoon gewoon bij mijn medion tv, draadloze router, gewone router, digibox , en philips stereo installatie

(Heb al geprobeerd om mijn router die oorspronkelijk bij mijn hoofdtelefoon stond, weg te zetten. Ook heb ik mijn hoofdtelefoon al 5 meter verzet. Steeds zelfde probleem... )

Verder nog 1 klein iets, ook mijn router durft af en toe uit te vallen, en ook daar moet ik dan ook gewoon even de stekker uit trekken. Maar dit gebeurt maar om x aantal dagen, en niet om x aantal minuten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je ingangssingaal is mischien te laag, vaak schakelen die zenders zich in bij een bepaald volume in. als er geen geluid is of het geleuid een bepaalde tijd onder niveau x blijft gaan ze uit

je router heeft wel lef zeg, gewoon een paar klappen verkopen en zeggen dat die het niet meer moet doen.
ontopic: draai je veel p2p/torrents/etc ?

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 07-05-2011 17:54 ]

Iperf

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Kan je van kanaal switchen op je hoofdtelefoon?
(Ik heb ook 3 Sony's en die kunnen 2 kanalen gebruiken.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Jizzaa
Wat bedoel je met ingangssignaal? Ik gebruik gewoon de hoofdtelefoonpoort van mijn tv die via een, hoe noemt dat ook weer, 3,5mm jack fzo, naar mijn hoofdtelefoon receiver gaat via rood wit.
Ik zou niet weten hoe ik mijn ingangsignaal kan aanpassen?

Verder heeft mijn sony 3 verschillende kanalen, 3x hetzelfde probleem...

Ivm met mijn router, dat is nu geen groot probleem. En hier draai ik nooit torrents of p2p.

Edit: ook even vermelden dat het wel degelijk de zender is die steeds uitvalt en niet mijn hoofdtelefoon zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Jizzaa op 07-05-2011 18:02 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Volume van je tv harder zetten

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 07-05-2011 18:19 ]

Iperf

• Jizzaa
Net geprobeerd, 50 is maximum en stond op 45, hielp niet.
Ben nu mijn koptelefoon aan het testen op mijn radio waar ik het volume zeer hoog heb gezet. Zien of dat helpt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is niet hetzelde model (kon ik niet vinden ?) maar het gaat om het idee

http://www.docs.sony.com/release/MDRRF925R.pdf pagina 1

(en als je hoofdtelefoon uitviel had je ook geen ruis :P ;) dus dat lag al voor de hand

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 07-05-2011 18:33 ]

Iperf

• Jizzaa
Die handleiding heb ik hier liggen ,maar staat niets bruikbaars in...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De mijne wel :P over het volume dan

edit:

Kan het bijvoorbeeld zijn dat er een aparte decoder is waarvan het volume laag staat ?

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 07-05-2011 19:41 ]

Iperf

• Jizzaa
Heb hem net getest op mijn radio. Daar bleef hij dus wel spelen als ik hem extreem luid zette.
(Vind het wel ambetant dat ik het zo luid moet zetten, indien je per ongeluk het kabeltje uittrekt dan staat heel mijn studio te ontploffen!)

Maar het probleem voor mijn tv is nog niet opgelost. Indien ik die bijna 'volle bak' zet dan nog valt hij uit...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok laten we het eens over de kabel hebben.

Kant en klaar fabrieksding of eigen brouwsel ?
Kan het zijn dat er een massa mist. ?
(geen links rechts scheiding en weinig bass/spraak. en als je de balance helemaal een kant opzet wel normaal geluid)

Iperf

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Of je sluit de hoofdtelefoon aan op de audiouitgang achterop de tv (indien aanwezig natuurlijk) en doet volumeregeling alleen op de hoofdtelefoon.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

blinkenlights schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:27:
Of je sluit de hoofdtelefoon aan op de audiouitgang achterop de tv (indien aanwezig natuurlijk) en doet volumeregeling alleen op de hoofdtelefoon.
Wat bedoel je met ingangssignaal? Ik gebruik gewoon de hoofdtelefoonpoort van mijn tv die via een, hoe noemt dat ook weer, 3,5mm jack fzo, naar mijn hoofdtelefoon receiver gaat via rood wit.
en hij moet zijn radio ook debiel hard zetten. je mag btw verwachten dat de koptelefoon open blijft een gewoon lijnsingaal. alleen maar mijn domme mening (waar mijn sennheiser dan ook geen probs mee heeft)

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 07-05-2011 21:33 ]

Iperf

• blinkenlights
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:32:
[...]

[...]

en hij moet zijn radio ook debiel hard zetten. je mag btw verwachten dat de koptelefoon open blijft een gewoon lijnsingaal. alleen maar mijn domme mening (waar mijn sennheiser dan ook geen probs mee heeft)
Natuurlijk mag je dat verwachten en misschien/waarschijnlijk helpt mijn voorstel niet, maar een hoofdtelefoonsignaal kan ook met het volume hoog nog kleiner zijn dan normaal lijnniveau, vooral als de uitgang ontworpen is voor kleine laagohmige hoofdtelefoontjes, die knallen al met een paar millivolt je oren uit...

Edit: even slordig nagerekend, Sennheiser CX300 II's zitten aan 50 mV al comfortabel boven 100dB bijvoorbeeld

[ Voor 7% gewijzigd door blinkenlights op 07-05-2011 21:50 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien moet ie dan juist eens de lijnuitgang pakken :)

Iperf

• blinkenlights
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:49:
mischien moet ie dan juist eens de lijnuitgang pakken :)
Dat bedoelde ik dus met de audiouitgang achterop de tv. 8)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

blinkenlights schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:04:
[...]

Dat bedoelde ik dus met de audiouitgang achterop de tv. 8)
ok was verwarrend om te lezen, *pakt biertje*

50mV 100 Db, joaa kan wel maar niet meer op 1 meter. (klinkt zo extreem zo)
voor je oren kun je het beter zachter zetten ja :)

Iperf

• Jizzaa
Ik heb uiteindelijk de audio van mijn tv volledig verplaatst naar mijn aparte box. Als ik die box luid genoeg zet dan valt hij niet meer uit en heb ik prachtig geluid.

Heb dan direct ook geluid van mijn playstation, die via hdmi naar tv ging, opgesplitst en niet langer via tv.
Waarom mijn tv er problemen mee heeft, geen idee, waarschijnlijk omdat het een goedkoop klein medion dingetje is.

Het probleem is opgelost (laten we hopen dat het zo blijft) met het luider te zetten en alles via mijn philips stereo te laten passeren.

Dank voor de hulp! :*)
Pagina: 1