GTX 460 in SLI werkt niet, beide kaarten appart wel.

Pagina: 1
Acties:

• Deassain
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03-2014
Ik zit met een vervelend probleem.

tot voor kort werkte mij SLI set up perfect en plots nu werkt hij niet meer.

Elke keer mijn kaarten beide stroom krijgen (psu in geplugged) werkt mijn SLI niet en krijg ik error 43 op beide kaarten door windows. Mijn resolutie is dan heel laag en control pannel van nvidia werkt niet.

Zet ik een kaart zonder stroom dan werkt die kaart perfect. Ik heb beide appart getest in verschillende PCIe slots en ze doen het goed.

Maar tesamen dus niet.

Als ik de sli brug eraf haal doet ook geen van beiden het, met sli brug er op ook niet.

Kan dit aan men PSU liggen of is er een andere reden ?

specs

gigabyte 460 GTX x 2
ASrock SuperComputer
6 gb ram
i7-930
zalman 1000 watt.

Systeem is niet overgeclocked.

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Test beide kaarten eens afzonderlijk in beide PCI-e sloten. Op die manier kun je zien of het éen van de kaarten is die het probleem geeft, of anders wellicht misschien toch het moederbord.

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tot hoe ver kom je in het opstartproces voordat je de 'error 43' voorgeschoteld krijgt?

Want als je tot in Windows komt zou ik een BIOS een driver update doen en dan nog eens SLI proberen in te schakelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
LIjkt mij niet aan de PSU te liggen, tenzij deze defect lijkt te raken...

Heb nu zelf ook beide kaarten in SLI en dit probleem nog niet gehad.
Wil je eens proberen om de SLI brug andersom te plaatsen, als je berijpt wat ik bedoel?

Heb dit meegemaakt op mijn, ooit leuke, 8800GT SLI opstelling;
SLI werkte pas als ik de brug andersom plaatste, dus de tekst (Asus?) die op de brug 180 graden draaien.

Kan nooit kwaad om te proberen :)