Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Mede-tweakers,

Ik loop tegen een zeldzaam en raar probleem aan. Ik heb een laptop waarop ik windows vista home premium draai. Nu heb ik eerder deze week een programma proberen te installeren waarmee ik scans kan bekijken. Programma is afkomstig van het ziekenhuis en het programma dat ik probeerde te installeren heet cdviewer.

Nu ging de installatie mis, ik kan het helaas niet reproduceren en er kwam een melding dat het onder andere te maken had met toestanden in de ODBC.

Nu komt de flauwigheid. Ik heb de laptop uitgeschakeld en opnieuw gestart. Al mijn shortcuts en dergelijke blijven staan. Ook mappen staan er nog steeds echter mijn bestanden (Word, Excel en PDF) die verdwijnen binnen een seconde nadat het bureaublad verschijnt.

Ik heb de laptop met systeemherstel naar een eerdere toestand terug gebracht (Van voor de poging om cdviewer te installeren) en dan weer binnen een seconde bestanden weg.

Het zure is dat ik die bestanden ook niet meer kan vinden met de zoekfunctie. Dus zodra ze weg zijn, zijn ze ook daadwerkelijk weg (Volgens mij omdat ze door een service verwijderd worden, broken?).

Ik heb even geen idee en kan jullie hulp wel goed gebruiken.
Als er nog meer informatie nodig is, voel vrij om erom te vragen!

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk even naar je UAC instellingen.
Eén van de truken die daarbij gebruikt worden is het omleiden van folders, waardoor ze in een zogenaamde VirtualStore folderstruktuur terechtkomen.
Die vind je onder %userprofile%\AppData\Local\VirtualStore onder andere

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
Alt-92,

Dat gaat even boven mijn pet. Als ik de UAC instellingen bekijk (gebruikersaccounts - gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen) Dan kan ik in principe het UAC verhaal alleen maar in- of uitschakelen.

ik heb een theorie, ik heb geen idee of het logisch is of niet.
Aangezien de bestanden heel kort teruggezet zijn als ik systeemherstel gebruik. Is het een gek idee om vlak na de reboot een bootdisk erin te plaatsen en om dan naar het bureaublad te browsen om te zien of de bestanden er staan? Dan zou ik ze op zijn minst veilig kunnen stellen. En de pc eventueel opnieuw installeren.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of een teruggaan naar een herstelpunt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
fish schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:43:
of een teruggaan naar een herstelpunt
Helaas,

Dat was het eerste wat ik deed en geen oplossing bood.