Rare CPU belasting bij BOINC/Malaricontrol

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:28

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik heb een tijdje deze pc staan en realiseerde me laatst ineens dat ik vergeten was om BOINC er weer op te zetten. Vorige week gedaan en heeft een tijdje staan draaien; niks aan de hand.

Vanmiddag wilde ik even kijken wat de temperaturen van mijn pc zijn (gister andere videokaart erin, benieuwd hoe die de airflow hindert) en ik zag in taakbeheer een supervreemde grafiek voor de processorbelasting (zie beide afbeelindgen)

De processor wordt zo'n beetje om de seconde vol belast, de voglende seconde voor 1%. Dat gaat zo maar door. Ik heb Boinc ingesteld op 10, 50 en 100% belasting, maar het maakt niet uit, hij blijft de processor vreemd belasten.. Iemand een idee hoe dat kan?

Vrijwel geen belasting:
processorbelasting 1% BOINC

Processor 83% belast;
Processor belasting 83% BOINC

(plaatjes klikbaar voor grote versie)

Voor de duidelijkheid:)

Core i5 750 (@3,2GHz)
8GB DDR3 @ 1600 (stock)

Heb gezocht op GoT maar kon geen vergelijkbare topics vinden.. Hoop dat iemand me kan vertellen wat dit is.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 07-05-2011 16:13 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Om welke CPU gaat het, en heb je load calibration aan of uit?

Edit: Oh alleen naar de grafiek gekeken sorry

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 15:48 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Doet het probleem zich enkel voor bij Malariacontrol en BOINC ?
De processor is een i5 750, valt te lezen op de screenshot van de TS.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Load calibration is BIOS setting toch? Staat uit dan volgens mij. Kan nu even niet kijken, Pc is render aan het maken.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En als je de virusscanner en firewall uitzet, misschien dat het dan wel normaal werkt?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:18:
En als je de virusscanner en firewall uitzet, misschien dat het dan wel normaal werkt?
Nope, antivirus is uit (icoontje staat er wel, maar uiteschakeld) en firewall niet aanwezig..

Loadbalancing is uit..

Verwijderd

heb je het probleem alleen bij een specifiek project of bij meerdere?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik heb geen andere projecten draaien op het moment. Kan me trouwens niet herinneren dat ik dit ook had toen ik een ander project had draaien, maar heb er ook nooit echt op gelet.

Het trouwens ook geen fout van taskmanager; realtemp laat ook keiharde schommelingen zien, tegelijk met de wisselende belasting.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De i5 750 heeft TurboBoost. Jij gooit er een continue hoge lading tegenaan (BOINC). Die CPU zit waarschijnlijk steeds tussen twee toestanden te schakelen ivm bereiken thermische limieten.

Je zou dit makkelijk na kunnen gaan door TurboBoost in BIOS uit te zetten, dan zou je een 'normalere' grafiek moeten zien, maar dan met een gemiddeld hogere utilization en lagere performance.

Verder: wat is exact je probleem :?

Oslik blyat! Oslik!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
@ Dion;

Turboboost staat uit, ivm overclock.

Het is niet echt een probleem, maar ik vind het raar. Het lijkt erop dat het programma geen consequente taak is voor de processor. Ik weet niet of ik me dan duidelijk uitdruk, maar normaliter als je een taak uitvoert piekt je CPU, als de taak afgerond is gaat 't ding weer idlen. Het lijkt alsof BOINC om de seconde een taak van een seconde stuurt. Terwijl de stats aangeven dat een taak makkelijk een uur kan duren..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een "taak" hoeft toch niet noodzakelijk hetzelfde te zijn als een thread...

Maar los daarvan, kijk eens wat een ander CPU-vretend app doet met CPU-verbruik. Tot nu toe heb je het over raar gedrag bij één toepassing en gaat dan gelijk vragen over de hardware stellen. Dat lijkt me nogal voorbarig ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1