Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05
Ik zou graag een soort UPS willen maken / hebben voor 12V.
De bedoeling is dat accu's (meerdere met verschillende ampère's, wel allemaal 12V) een pc moet voeden (pc heeft een M4-ATX voeding die 200W levert: http://www.picco.nl/produ...0oqub3ep8q0217tb31mtqhgg1)
Als de accu's leeg zijn moeten die natuurlijk opgeladen worden, en moet de pc door blijven draaien zonder uit te gaan.

De bedoeling is denk ik zoiets als dit: http://www.mini-box.com/p...backup?sc=8&category=1264, alleen moet dat wat ik wil hogere ampère's aankunnen (100Ah aan accu's, en ook alle accu's kunnen laden)

Wie weet hier iets voor? mag zelfbouw zijn, maar ook een bestaand product (niet de duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 123% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Gezien dat je een 6-30V input voeding erop hebt zitten zou ik simpelweg gewoon de accu's eraan gooien en er een acculader opgooien.

Acculader moet wel genoeg power geven om ook de pc te laten draaien anders laad hij natuurlijk de accu's niet op. En geschikt zijn om 2/47 op vol vermogen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:59:
Waarom zet je op die pc niet een normale 230v voeding i.c.m. een 12v inverter? Inverters kosten geen drol tegenwoordig:

http://www.dcacpowerinverters.com/itemdesc.asp?ic=ERP900-12

900 watt voor 100 dollar. En op deze manier kun je evt nog meer 230v apparaten erop aansluiten.
Daar komt vaak een blokgolf uit ipv een mooie sinus. Niet alle elektronica vind dat even geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30

Infant

It's a floating Dino!

Waarom koop je geen UPS. Deze bijvoorbeeld werkt op een 12 Volt accu. En worden bijna gratis op MP aangeboden.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ze prima werken om een feesje te bouwen in een auto. :)

Deze meneer bied er eentje aan. Alles tot 620VA loopt kennelijk op 12Volt.

[ Voor 16% gewijzigd door Infant op 07-05-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Maar geven accu laders die druppel laden of normaal laden dan geen problemen met de 12V PC voeding?

En 12V inverter ga ik niet aan beginnen denk ik, dat is niet rendabel lijkt mij (12V -> 220/230V -> 12V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
als je dan toch een ups van mp plukt, neem dan een goeie. niet zo'n cheap ass ***ding. neem er een die ook gemaakt is op gebruik. die supergoedkope dingen kunnen hun eigen vermogen niet eens aan.
als je die daadwerkelijk veel gaat gebruiken zijn ze heel snel aan gort. plus dat dat bijna allemaal passieve upssen zijn, voor veel apparatuur starten die te langzaam op.

tijdje geleden heb ik voor niks een oude APC op kunnen halen (Wel een goede). die is een stuk degelijker opgebouwd.

als je het simpel wilt doen bouw/koop je een constante 13.8v voeding. die hang je parallel met de accu en dat sluit je aan aan de ingang van de voeding. die 13.8v voeding voedt de voeding en zodra deze uitvalt komt het gewoon uit de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
kan ik dan niet beter een automatische accu lader kopen / gebruiken, die automatisch overgaat op druppel laden als de accu vol is, of werkt dit niet, omdat de stroom ook direct naar de pc gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou een acculader nemen en een 12 volt voeding, en als de stroom afvalt schakel je om met een relais, of je zet er een diode tussen.
Punt is dat een acculader geen voeding is, en een voeding geen acculader. Ja, je kan ze wel ervoor mis/ge-bruiken, maar een goede acculader meet de spanning en stroom. En die regeling werkt dus niet als je er een flinke belasting aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
een loodaccu kun je prima laden met alleen een 13.8v spanning. de interne weerstand icm de tegenspanning regelt de laadstroom vanzelf wel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
okee, bedankt voor alle informatie :)
Pagina: 1