Javascript laden bij CSS

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een werk voor school, ik moet mijn eigen website maken en daar ben ik nu volop mee bezig.

Tot nu toe nog niet echt veel problemen tegen gekomen tot op vandaag.

Ik moet dus een mobiele versie van mijn website maken, dit heb ik gedaan door gebruikt te maken van
- media="only screen and (max-width: 480px), only screen and (max-device-width:480px)" - toe te voegen.

Dit werkt zeer goed alleen nu komt mijn probleem:

Ik heb een contact pagina met een "form" en daarond staat een "fieldset" met een "border" en deze is groter dan mijn 480px. Dus ik heb in de mobile_css aangepast dat mijn "fieldset" 380px word en dus binnen de mobile afmetingen staat.

Maar daardoor klopt mijn "textarea" niet meer, deze is nu groter dan de fieldset en daar heb ik dus een oplossing voor nodig.

Ik had gedacht aan een javascript te schrijven van zodra de mobile_css word geladen zou dit script moeten worden uitgevoerd.

Dit script zou dan een "innerHTML" zijn en de waarde voor mijn "cols="55"" aanpassen naar "cols="40"".

Maar nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik dit moet doen, op school hebben we enkel scripts laten uitvoeren door op een "button" te klikken. Nu zou hij dus automatisch moeten laden zodra de mobile_css word aangesroken.

Dus als iemand weet hoe ik dit moet doen, laat dan aub iets weten want hoe sneller de site af is des te beter voor mijn punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Toon-VA schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:21:
Dit script zou dan een "innerHTML" zijn en de waarde voor mijn "cols="55"" aanpassen naar "cols="45"".
innerHTML heeft alleen invloed op alles binnen het element, niet op de attributen. Bovendien is JavaScript aanwenden voor vormgeving niet de geëigende manier.
Maar nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik dit moet doen, op school hebben we enkel scripts laten uitvoeren door op een "button" te klikken. Nu zou hij dus automatisch moeten laden zodra de mobile_css word aangesroken.
Je kunt natuurlijk met JavaScript het href attribuut van je link-elementen opvragen en indien het je mobile_css betreft een functie uitvoeren. Maar zoals gezegd kun je deze methode beter vermijden.

Al aan de CSS property width gedacht?
Dus als iemand weet hoe ik dit moet doen, laat dan aub iets weten want hoe sneller de site af is des te beter voor mijn punten :P
Als je iets niet weet is het eerste wat je zou moeten doen op onderzoek uitgaan, zeker als je haast hebt. En als dat niets oplevert pas vragen (en daarbij vermelden wat je gevonden en geprobeerd hebt).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Ik heb google wel degelijk gereraadpleegt maar vond niet iets wat ik kon gebruiken.

Ik kon mijn vraag iet goed formuleren in de google zoek balk zodat ik telkens de verkeerde resultaten kreeg

Maar aan width had ik niet gedacht, ik wist zelfs niet dat dit kon op een "textarea" maar hiermee zal het idd dan ook wel lukken.

De "innerHTML" is meer dan wat ik getypt had, maar ik wou maar even aantonen wat deze zou doen. (het ging wel degelijk een volledig lijn aanpassen <textarea id="commentaar" cols="55" rows="8" name="comentaarinput"></textarea>)

Alvast bedankt voor de snelle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Toon-VA schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:55:
De "innerHTML" is meer dan wat ik getypt had, maar ik wou maar even aantonen wat deze zou doen. (het ging wel degelijk een volledig lijn aanpassen <textarea id="commentaar" cols="55" rows="8" name="comentaarinput"></textarea>)
Of ik begrijp je niet, of wat je zegt klopt niet. Om attributen toe te voegen of te wijzigen is er setAttribute. Met innerHTML lukt dat niet, tenzij je een hoger gelegen element aanspreekt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Daarnaast is dit wel heel basaal, even een breedte van een element aanpassen in de CSS had je zelf ook kunnen bedenken. Dit topic gaat dan ook op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.