Heeft HP een eigen soort voedingen voor hun Slimline??

Pagina: 1
Acties:

• BmwFreax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05-2023
Beste Mede Tweakers,

Voor een HP pavillion s3330.nl (prod#: KA851AA) ben ik opzoek naar een nieuw moederbord. (geen orgineel hp)

http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl

Nu kan ik via de pricewatch wel zoeken op Mini-itx bordje die erin zouden passen alleen hebben die een normale atx voeding nodig?! terwijl er in de hp kast een aansluiting zit die er wel op lijkt maar 50% kleiner is...

Wie weet hoe dat zit, ik kom er zelf niet uit en kan ook geen naam vinden voor die connector??
Zijn hier verloop stukjes voor te krijgen?

Hier is een plaatje

Met vriendelijke groet

BmwFreax

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57

epic_gram

undercover moderator

BmwFreax schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:10:
Beste Mede Tweakers,

Voor een HP pavillion s3330.nl (prod#: KA851AA) ben ik opzoek naar een nieuw moederbord. (geen orgineel hp)

http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl

Nu kan ik via de pricewatch wel zoeken op Mini-itx bordje die erin zouden passen alleen hebben die een normale atx voeding nodig?! terwijl er in de hp kast een aansluiting zit die er wel op lijkt maar 50% kleiner is...

Wie weet hoe dat zit, ik kom er zelf niet uit en kan ook geen naam vinden voor die connector??
Zijn hier verloop stukjes voor te krijgen?

Hier is een plaatje

Met vriendelijke groet

BmwFreax
Voor zover ik het kan zien is dit een gewone 24 pins connector? Als het goed is gaat dit gewoon passen ;)

late edit: Als je echt twijfeld moet je even de centimeter pakken en hem opmeten, dan vergelijk ik hem ff met mijn eigen ATX voeding ;)

[ Voor 6% gewijzigd door epic_gram op 07-05-2011 16:42 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• BmwFreax
heb hier ook genoeg normale voedingen :) zal vanavond of morgen ff foto posten... Zelfs de 24 kabeltjes hebben zelfde kleur en indeling...

Hier is de foto van de hp voeding en een normale atx voeding...

8)7

[ Voor 32% gewijzigd door BmwFreax op 07-05-2011 19:16 . Reden: foto toegevoegd ]

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

ja, wat stom van HP :F

Ik zou er zelf gewoon een andere connector op solderen, anders moet je een hele nieuwe voeding gaan zoeken en die zijn er niet zoveel in deze afmetingen ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Yup, hier ben ik zelf ook al eens tegenaan gelopen. Ze gebruiken inderdaad Molex Micro-Fit ipv Mini-Fit (zoals normale ATX-stekkers in nerdtermen heten) voor hun slimline computers. Er zit weinig anders op dan al die kabeltjes doorknippen en aan een andere voeding te solderen. Als je je nieuwe voeding niet meteen wilt verpesten kun je wellicht ook een ATX 24-pin connector extension kabeltje kopen (dealextreme, ebay, overal zijn ze wel te vinden, alternatief is een 20-naar-24-pin kabel) en daar het soldeerwerk op verrichten.

Een hoop irritant werk, dat wel. Zorg dat je netjes krimpkousjes gebruikt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik hoop niet dat je er een nieuw moederbord inzet om de hele boel te up-graden, want dan heb je zowiezo niets aan deze voeding van 160 watt.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Reepje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 09:29:
Ik hoop niet dat je er een nieuw moederbord inzet om de hele boel te up-graden, want dan heb je zowiezo niets aan deze voeding van 160 watt.
160 watt is voor 90% van de systemen ruim voldoende. Het is zelfs een voordeel dat deze voeding maar 160 watt leverd, want daardoor is hij efficienter ;) Ik vind het echt jammer dat voedingsfabrikanten beginnen bij ongeveer 350 watt, maarja dat is een geldkwestie volgens mij.

Verder kan je ook niet zoveel warmte afvoeren in een kleine behuizing als deze. Oja en de voeding is een delta, dat is sowieso best goed spul ook.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tadaaaa :D eBay: Mini 24 pin to ATX 20/24 pin Connector For HP Slimline

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2011 09:58 ]

• BmwFreax
Heel erg bedankt jongens, dat kabeltje gaat hem worden!
Dan hoef ik ook geen hp moederbord te kopen van 200 euro maar gewoon een Zotac van €50.

Topic mag op slot :) tnx

[ Voor 2% gewijzigd door BmwFreax op 09-05-2011 22:34 . Reden: merk gewisseld ]

Pagina: 1