Ubuntu ssh public key

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Hallo,

Ik wil graag mbv Rsync backups maken via mijn netwerk. Rsync doet dit via een ssh verbinding en moet dus een gebruikersnaam, een host en een wachtwoord hebben. Het werkt allemaal, maar het probleem is dat ik telkens mijn ssh wachtwoord moet ingeven.
Ik zou graag willen dat dit niet meer hoeft te gebeuren zodat ubuntu alles automatisch kan doen.

Ik heb geprobeerd alles op te lossen via een public key
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=15082
Maar hij blijft om het wachtwoord vragen.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door stefve1 op 07-05-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De public key van de gebruiker waarmee je wilt kopiëren moet op de server staan in het .ssh/authorized_keys bestand van het gebruikersaccount waarop je wilt aanmelden.

Het is echt niet moeilijk. Er zijn ongeveer 6.000 tutorials voor op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb net mijn probleem gevonden. Ik deed de authenticatie met mijn gebruikersnaam, maar wanneer ik rsync ging gebruiken, ging alles via root en dat mocht niet. (de cronjob begon met sudo). Nu ik die sudo heb weggelaten werkt alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt het trouwens ook gewoon met sudo doen (als je het echt nodig hebt , anders niet...):

sudo rsync -e 'ssh' -avz * boudewijn@foo.bar: zal de rsync lokaal als root draaien, maar naar boudewijn@foo.bar copieren.

Bij de ssh parameters kun je met -I (of -i weet het niet uit hoofd) ook nog je private key opgeven...

i3 + moederbord + geheugen kopen?