Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik was vandaag begonnen met het in elkaar zetten van een nieuw systeem. Met onder andere een i3 2100t en een h67 zotac mini itx board. Na het in elkaar schroeven zette ik het systeem aan en kwam in de bios. Daar stelde ik de opstartschijf in, zette voor de ssd IDE op die andere standaard en sloeg de bios op. Daarna kreeg ik alleen nog maar een cursur in de linker bovenhoek.

Wat heb ik gedaan?
- het moederbord heeft een reset cmos button, geen effect
- ander geheugen
- geen geheugen, cursor verschijnt ook niet
- ssd en harde schijven losgekoppeld

Ik hoor de schijven initialiseren.

Welke van de twee is stuk? Ik moet dat weten, omdat mobo en processor bij verschillende winkels vandaan kwamen. Ik heb helaas geen processor liggen om te testen.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
Processoren gaan in de regel niet stuk, en anders kom je volgens mij ook niet in de bios, die kun je dus wel doorstrepen. Gebeurt er ook iets als je boot vanaf een installatie cd/dvd danwel vanaf een linux live cd? En welke schijfen worden wel en niet herkend in de bios?

edit: Stik is trouwens: STIK, een platform voor autonome en toegepaste kunst; een platte galerie in de vorm van een beeldbundel. www.gestikt.nl :+

[ Voor 23% gewijzigd door MrCostanzo op 07-05-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Het is me niet helemaal duidelijk wat er stuk zou kunnen zijn?

De schijven?

Een knipperende cursor kan ook inhouden dat het OS niet gevonden is, of niet boot.
Heb je uberhaupt wel een OS geinstalleerd, zoja, welke?

Wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Je toetsenbord is stik.

Zonder gekheid, zoals DrEvil1986 vraagt: heb je al iets geinstalleerd? Moet je er niet eerst een installatiemedium indoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:48
...zette voor de ssd IDE op die andere standaard ...
Ja, duidelijk ja... :? Een IDE SSD-schijf lijkt me sterk, zet maar snel op SATA (of AHCI).
Verder geef je te weinig info om echt iets te kunnen betekenen voor je.
Dat je überhaupt al een cursor ziet doet vermoeden dat je als iets van een besturingssysteem hebt (?). Heb je gewoon een SSD met besturingsysteem uit een andere (je oude) pc gehaald en hier ingeprikt? Dat werkt met Windows namelijk meestal niet. Nieuw moederbord en CPU -> schone Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Na het opslaan en resetten van de pc zie ik alleen nog maar die cursor. Het scherm gaat dus van zwart naar de cursor en daartussen wordt niets vertoond. Ik kan dus geen biosinstellingen meer veranderen.

Aan het installeren van een os kom ik dus niet toe. De ssd is nieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans C op 07-05-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Je bedoelt een wit verticaal knipperend streepje en niet een muiscursor begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou dan kunnen we concluderen dat het aanvankelijk niet stuk was (maar je dus eenvoudigweg vergeten bent een besturingsssyteem te installeren).
Daarna ben je aan het klooien geslagen, en in je enthousisme heb je het nu dus wel wat stuk gekregen.

Moeilijk te zeggen wat. Zet er een speakertje in, misschien dat de pieptoontjes je iets verklappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je al/wel een besturingssysteem op éen of beide schijven geïnstalleerd ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Je kan proberen na het opstarten gelijk de delete-toets te spammen (ookal zie je nog niks) om het bios in te komen. Eerste boot device zet je dan op je cd/dvd speler. Daarvan moet je namelijk booten om van je install disc een OS te installeren.
Andere optie is F8 spammen en hopen dat je in een boot selectiescherm komt waar je in plaats van de SSD de DVDspeler kiest (met daarin de installatie dvd van je besturingssysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 11:50

TimvH

Kletsmajoor

Probeer eens een andere HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Reepje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:46:
Daarna ben je aan het klooien geslagen, en in je enthousisme heb je het nu dus wel wat stuk gekregen.

Moeilijk te zeggen wat. Zet er een speakertje in, misschien dat de pieptoontjes je iets verklappen
Nee hoor, gewoon na het opslaan van de bios geen beweging meer te zien. Niets in enthousiasme stuk gekregen. Projectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Reepje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:46:
Nou dan kunnen we concluderen dat het aanvankelijk niet stuk was (maar je dus eenvoudigweg vergeten bent een besturingsssyteem te installeren).

Zooo heb jij een glazenbol?? Als je niets zinnigs te melden hebt, onthoudt je dan van posten, wordt alleen maar onoverzichtelijker.

On Topic:
Kun je, als je de pc aanzet ook niet door continue op DEL, F2/F3, Home ofzo te drukken, in je bios komen?
Er is meestal wel een manier om toch daarin te komen.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hans C schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:24:
Wat heb ik gedaan?
- het moederbord heeft een reset cmos button, geen effect
Heb je het batterijtje al eens verwijderd, waarna je met de stekker uit het stopcontact je machine éen keer aanzet, het batterijtje terugplaatst en opnieuw probeert op te starten?

Batterij bevindt zich tussen het mini-PCIe-slot en de SATA-aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://plikimage.com/images/904H67ITX_C_E_image1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 07-05-2011 15:13 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 22:37
batterijtje eruit, cmos reset, paar uur van de stroom af, misschien ergens een jumper die je om moet zetten ?

heb je al een speakertje eraan gehangen ivm eventuele piepjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Bedankt allemaal. Bord doet inmiddels nog minder, cursor is ook niet meer te zien. Ook niet door de battrijtruc, stroom eraf houden etc. Net bij Zercom een RMA gestart.

Pagina: 1