Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 00:06
Beste Tweakers,

Mijn naam is Boyd Dames, ben 16 jaar oud en heb sinds ongeveer 5 maanden een eigen computer (lang voor gespaard). Ik ben een webdesigner en speel af en toe graag een spelletje. Vandaar dat ik vijf maanden geleden met alle (webdesign) klusjes het geld bij elkaar gesprokkeld heb en hiervan, voor 1100 euro, een Dell XPS 8100 i7 desktop van gekocht heb. Ik ben een vrijwel beginner op dit gebied, maar ben enthousiast om te leren!

Nu, na een aantal maandjes met vele spelletjes spelen en veel designen, kom ik erachter dat mijn 1 TB harde schijf ineens niet meer genoeg is, en ben dus bereid om een nieuwe harde schijf aan te schaffen. Maar, nu komt het, na het openen van mijn PC, kwam ik erachter dat mijn slede (volgens mij noem je dat zo) geblokkeerd wordt door mijn videokaart (zie foto 1). Dus ik heb onze grote vriend Google eens even geraadpleegd en kwam op een pagina van de Dell site zelf met daarop uitleg hoe je de primaire harde schijf eruit haalt, maar bij mij zit deze juist op de plek waar mijn secondaire harde schijf moet komen.

En nu is mijn vraag: "Is het mogelijk om deze, zonder al te veel kennis, los te halen, zodat hier een harde schijf in geplaatst kan worden?" Zo ja, hoe dan? en hoe maak ik, als dit nodig is, mijn videokaart los van het moederbord?

Alvast bedankt. Tevens heb ik nog wat extra foto's toegevoegd, zodat jullie misschien een beter beeld krijgen van mijn situatie.

Groetjes, Boyd

Foto's:
Hier een galerij van de foto's: http://www.dropbox.com/gallery/13275054/1/Tweakers?h=28dc75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

Ik zou eigenlijk eerst even Dell contacten. Zij moeten het nog beter kunnen zeggen. Op de foto lijkt het inderdaad niet goed te passen. Zit de videkaart zelf in de weg of is het de power aansluiting achterop?
Maar mocht er dus echt geen plaats zijn onderaan, dan moet je op zoek naar een bracket, ter grootte van de CD/DVD speler/brander, waar dan de hardeschijf in past (die bestaan) en dan op die plaats de nieuwe schijf erin zetten. Of je koopt een externe schijf waar je data op zet....

[ Voor 0% gewijzigd door Noordamski op 07-05-2011 14:07 . Reden: te snel getypt... ]

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat je de videokaart eerst los moet halen voordat je een harde schijf (op de plaats van de primaire schijf) kunt plaatsen.
De harde schijf zit trouwens ondersteboven gemonteerd. Dat is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:30:
De harde schijf zit trouwens ondersteboven gemonteerd. Dat is vreemd.
Zou dit een probleem kunnen worden?

Ik ben trouwens van plan het zelf maar op te lossen, aangezien ik gelezen en filmpjes gevonden heb dat een videokaart eruit halen erg simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat een HDD ondersteboven zit maakt weinig uit, vroeger was dat nog wel eens wat minder praktisch, omdat je toen nog kogellagertjes had die in konden slijten als ze lang op een bepaalde positie waren gemonteerd, maar tegenwoordig hebben alle disks vloeistoflagers, en daarbij maakt dat niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
Het is alweer een tijdje (eigenlijk een hele tijd) geleden dat ik dit topic startte, maar het is gelukt! Ik heb twee weken geleden een harde schijf gekocht en deze in mijn PC weten te plaatsen. Hiervoor moest ik wel de videokaart eruit halen, maar hij werkt nu fantastisch. Ook mistte er een SATA-300 kabel en past het videokaart rekje (zo noem ik het maar even) niet helemaal goed meer, maar met flink aanklooien is het gelukt.

Bedankt voor jullie hulp en deze kan dicht!
Pagina: 1