Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Toevallig niet per ongeluk complete ranges geblokt?
Die klopt 100%; een dynamisch IP wordt/kan uitgedeeld worden aan iemand die nog nooit jouw site heeft bezocht of aan iemand die niks gedaan heeftGamebuster schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:39:
Hoe waarschijnlijk is het dat mijn theorie klopt?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
En, ik dacht zelfs dat mobiele gebruikers sowieso achter NAT zaten, waarbij meerdere gebruikers dus 1 IP delen. En dan blok je dus met 1 ban, een hele range gebruikers. Ik heb het zelf niet meer, maar ik dacht dat ik toen ik web'n'walk had van t-mobile, ik een 10.x IP kreeg.
Ey!! Macarena \o/
Kun je niet iets van trusted users maken en dat dit voorrang heeft op de ipban? Bijvoorbeeld langer dan een maand geregistreerd ofzo want ik neem aan dat de ipban nodig is omdat ze steeds nieuwe accountjes aanmaken?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoe kan je dat zeker zijn? Zo'n ip address lookup zoals op http://whatismyipaddress.com/ ?RaZ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:45:
Als je IP's banned, moet je wel zeker zijn dat die gebruiker een vast ip heeft. Mobiele gebruikers hebben dat niet.
Goeie, maar daarvoor moeten de scripts helemaal omgegooid worden en daar ben ik toch 'ff te lui voorMarzman schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:45:
Bij mij veranderd mijn mobiele ip ook regelmatig, dus het is heel goed mogelijk dat iemand anders het ip krijgt.
Kun je niet iets van trusted users maken en dat dit voorrang heeft op de ipban? Bijvoorbeeld langer dan een maand geregistreerd ofzo want ik neem aan dat de ipban nodig is omdat ze steeds nieuwe accountjes aanmaken?
Zal 'm onthouden voor toekomstige updates
[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2011 13:51 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Afgezien van het feit dat je dit af kunt leiden van ingelogde gebruikers en de IP adressen waarmee ze ooit binnen zijn gekomen kan dit vrijwel niet.Gamebuster schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:49:
[...]
Hoe kan je dat zeker zijn? Zo'n ip address lookup zoals op http://whatismyipaddress.com/ ?
[...]
Goeie, maar daarvoor moeten de scripts helemaal omgegooid worden en daar ben ik toch 'ff te lui voor
Je kan dan toch twee dingen gebruiken om iemand geen toegang te geven? Het ip in combinatie met de registratiedatum. Het is wel een stukje ingewikkelder inderdaad dan ip's blocken op de webserverSoaDmaggot schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:52:
[...]
Afgezien van het feit dat je dit af kunt leiden van ingelogde gebruikers en de IP adressen waarmee ze ooit binnen zijn gekomen kan dit vrijwel niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 07-05-2011 14:05 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zorg dat emailadressen uniek zijn. Dus dat het niet mogelijk is met een mail-adres een nieuw account aan te maken als dat adres al bij een andere user in gebruik is. Zorg bij een nieuw account dat er een verificatie mail uitgaat, en dat het account eerst geactiveerd moet worden.
Dan moet met niet alleen een nieuw account aanmaken, maar ook eerst een nieuw mail-adres. Dat is dan toch weer een paar handelingen extra die verricht moet worden.
En natuurlijk zorgen dat men een account nodig heeft om iets te kunnen posten (wie weet gaat het om onbekende users die de comments volblaffen met zooi in wordpress commenting).
Ey!! Macarena \o/
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijder die accounts niet, maar zet ze op non-actief. Als je die accounts verwijdert, komen de email-adressen ook weer vrij voor nieuwe accounts. En dan blijf je water naar de zee brengen.
Ey!! Macarena \o/