Gegeven IP bans van toepassing op onschuldige mobiele users?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Op een website waar ik moderator ben, heb ik vrij recent aardig wat IP bans uitgedeeld richting een groepje leden die vrij stevig aan het kloten waren en dit lang volhielden via diverse proxies. Nu krijg ik tenminste 2 klachten van niet-gerelateerde leden dat ze een IP ban hebben als ze op hun mobieltje op de website komen.

Mijn theorie is dat het mobiele netwerk gebruik maakt van dynamische IP's en dat deze eerder toegewezen waren aan een mobieltje van zo'n rotte appel en later aan een "normale" user.

Hoe waarschijnlijk is het dat mijn theorie klopt?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou mogelijk kunnen zijn, aangezien providers een select aantal IP-adressen hebben.
Toevallig niet per ongeluk complete ranges geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Nee, ik kan alleen 1 IP adres per keer bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gamebuster schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:39:
Hoe waarschijnlijk is het dat mijn theorie klopt?
Die klopt 100%; een dynamisch IP wordt/kan uitgedeeld worden aan iemand die nog nooit jouw site heeft bezocht of aan iemand die niks gedaan heeft :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je IP's banned, moet je wel zeker zijn dat die gebruiker een vast ip heeft. Mobiele gebruikers hebben dat niet.

En, ik dacht zelfs dat mobiele gebruikers sowieso achter NAT zaten, waarbij meerdere gebruikers dus 1 IP delen. En dan blok je dus met 1 ban, een hele range gebruikers. Ik heb het zelf niet meer, maar ik dacht dat ik toen ik web'n'walk had van t-mobile, ik een 10.x IP kreeg.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij veranderd mijn mobiele ip ook regelmatig, dus het is heel goed mogelijk dat iemand anders het ip krijgt.

Kun je niet iets van trusted users maken en dat dit voorrang heeft op de ipban? Bijvoorbeeld langer dan een maand geregistreerd ofzo want ik neem aan dat de ipban nodig is omdat ze steeds nieuwe accountjes aanmaken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
RaZ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:45:
Als je IP's banned, moet je wel zeker zijn dat die gebruiker een vast ip heeft. Mobiele gebruikers hebben dat niet.
Hoe kan je dat zeker zijn? Zo'n ip address lookup zoals op http://whatismyipaddress.com/ ?
Marzman schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:45:
Bij mij veranderd mijn mobiele ip ook regelmatig, dus het is heel goed mogelijk dat iemand anders het ip krijgt.

Kun je niet iets van trusted users maken en dat dit voorrang heeft op de ipban? Bijvoorbeeld langer dan een maand geregistreerd ofzo want ik neem aan dat de ipban nodig is omdat ze steeds nieuwe accountjes aanmaken?
Goeie, maar daarvoor moeten de scripts helemaal omgegooid worden en daar ben ik toch 'ff te lui voor :P
Zal 'm onthouden voor toekomstige updates

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bijna alle mobiele gebruikers komen via NAT naar je toe. Die adressen worden door veel mensen gebruikt. IP-banning is dus niet zo nuttig. Al jaren niet overigens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
Gamebuster schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Hoe kan je dat zeker zijn? Zo'n ip address lookup zoals op http://whatismyipaddress.com/ ?

[...]

Goeie, maar daarvoor moeten de scripts helemaal omgegooid worden en daar ben ik toch 'ff te lui voor :P
Afgezien van het feit dat je dit af kunt leiden van ingelogde gebruikers en de IP adressen waarmee ze ooit binnen zijn gekomen kan dit vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SoaDmaggot schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Afgezien van het feit dat je dit af kunt leiden van ingelogde gebruikers en de IP adressen waarmee ze ooit binnen zijn gekomen kan dit vrijwel niet.
Je kan dan toch twee dingen gebruiken om iemand geen toegang te geven? Het ip in combinatie met de registratiedatum. Het is wel een stukje ingewikkelder inderdaad dan ip's blocken op de webserver :p Normaal gesproken blokkeer je het account, alleen sommige mensen blijven dan nieuwe accounts aanmaken en dan kan een ipblock nut hebben. Of je gebruikt het alleen voor het aanmaken van accounts, hoe groot is de kans dat iemand zich mobiel aanmeld als nieuwe gebruiker?

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 07-05-2011 14:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een nieuw account aanmaken gewoon een stuk lastiger maken.

Zorg dat emailadressen uniek zijn. Dus dat het niet mogelijk is met een mail-adres een nieuw account aan te maken als dat adres al bij een andere user in gebruik is. Zorg bij een nieuw account dat er een verificatie mail uitgaat, en dat het account eerst geactiveerd moet worden.

Dan moet met niet alleen een nieuw account aanmaken, maar ook eerst een nieuw mail-adres. Dat is dan toch weer een paar handelingen extra die verricht moet worden.

En natuurlijk zorgen dat men een account nodig heeft om iets te kunnen posten (wie weet gaat het om onbekende users die de comments volblaffen met zooi in wordpress commenting).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Overigens hebben niet alleen mobiele gebruikers een dynamisch ip, genoeg vaste verbindingen die hier ook mee werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
We hebben al e-mail validatie. Ze waren massaal aan meerdere trashmail-varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je er, behalve met je neus bovenop zitten, weinig aan kan doen.

Verwijder die accounts niet, maar zet ze op non-actief. Als je die accounts verwijdert, komen de email-adressen ook weer vrij voor nieuwe accounts. En dan blijf je water naar de zee brengen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderen doe ik sowieso niet, dan mist er data uit de DB en gaat de hele boel raar doen :P

Pagina: 1