Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Ik ben sinds gister de eigenaar van een 32 gig iPad 2 met WiFi en 3G. Sloot 'm vandaag aan op m'n PC, en bij het verkennen van de interne opslagruimte geeft Windows aan dat de totale capaciteit van de iPad 57.5GB is.

Mijn eerste gedachte was dat Apple 64GB iPads downgrade naar 32GB ofzo, daarna bedenken of het mogelijk zou zijn de extra capaciteit te unlocken :P.
Ben er helaas niet veel wijzer van geworden.

In apparaatbeheer wordt de iPad gezien als een digitale camera.
Schijfbeheer verschijnt de iPad niet in, kan dus ook niet naar partities kijken o.i.d. (althans, niet via die weg).
CMD heb ik niets mee geprobeerd, daar ben ik niet echt bekend mee, al staat me iets bij van dat het mogelijk is daarin iets te doen met partities... -O-

De iPad zelf geeft aan dat ie 29GB capaciteit heeft. Als het echt zo is, waarom zou Windows dan aangeven dat ie 57.5GB is? :/
Zijn er andere manieren om "in" de iPad te komen en proberen het geheugen te unlocken, als dat uberhaupt al kan, of vergeet ik iets betreffende dit hele verhaal?

Jailbreak voor een iPad 2 is nog niet vrijgegeven, misschien moet ik daar wel op wachten?

verdere (officiele) specs:

iPad 2 32GB
iOS 4.3.3
WiFi + 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
Blijkbaar een bug. Mijn iPhone 4 16GB zegt in Windows Verkenner dat hij 18GB storage heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
kdhoe schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:54:
Blijkbaar een bug. Mijn iPhone 4 16GB zegt in Windows Verkenner dat hij 18GB storage heeft.
Mijn iPhone 4 16GB dat ie 15.9 heeft. Zou wel jammer zijn als 't een bug is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan hem open maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

mijn ipod touch 2g 8GB zegt windowns dat ie 34GB heeft en de ipod zelf denkt dat ie 400MB RAM heeft (maar dat komt denk ik door de JB). Dat komt doordat de ipod/ipad enz. niet zijn gemaakt voor windowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat moet ergens een bug zijn. iPads worden niet geleverd met meer fysiek geheugen dan je verteld wordt. Dus óf je hebt een 64GB iPad (maar dan zou 'ie dat zelf aangeven), óf je kijkt naar een bug in Windows. Wat zegt iTunes? Ik gok zomaar 32GB.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:23:
Dat moet ergens een bug zijn. iPads worden niet geleverd met meer fysiek geheugen dan je verteld wordt. Dus óf je hebt een 64GB iPad (maar dan zou 'ie dat zelf aangeven), óf je kijkt naar een bug in Windows. Wat zegt iTunes? Ik gok zomaar 32GB.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik heb het zelfde verschijnsel bij zowel de ipad als de ipod gezien.
Hij lijkt in windows de resterende vrije schijfruimte te verdubbelen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
de test .. zet er 50gb op. lukt het, dan ben je gematst. lukt het niet, dan was het een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Ik heb dit al eens meegemaakt met vertex ssd's. daccht ook dat ik mooi meer ruimte had. Is iets met een driverprobleem en het flash geheugen..

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
DrClaw schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:50:
de test .. zet er 50gb op. lukt het, dan ben je gematst. lukt het niet, dan was het een bug.
Werkt helaas niet. Als de iPad helemaal leeg is geeft Windows aan dat 'ie halfvol is, vandaar dacht ik dat Apple ze misschien softwarematig limiteerde maar blijkt dus een bug zijn.
Pagina: 1