Een DVD-menu maken in HD

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Met Windows Live Movie Maker heb ik mooie filmpjes gemaakt van verschillende foto's van reizen enzovoort. Nu wil ik deze allemaal op een DVD plaatsen. Natuurlijk wel met een mooi menu waarbij je kan kiezen uit Spelen, dat speel je alle filmpjes na elkaar. Ook kan je kiezen uit de verschillende filmpjes. Ik heb tot nu toe al verschillende programma's geprobeert. Maar niets blijkt goed te werken. Meestal is de kwaliteit volledig weg, op internet is dan te vinden dat ze maar tot 720p HD komen of zelfs lager. Terwijl ik wel degelijk een 16:9 1080*1920 (1080p of i) wil.

Met Windows DVD Maker ging dat perfect! Ik kon zeer mooie menu's maken enzo. En het programma toont alles zeer scherp. Maar ook na alles goed in te stellen, bv 16:9 enzo, is de kwaliteit zeer slecht als ik deze bekijk op TV of laptop. Op internet gezocht, blijkbaar zet ook dit programma alles om naar een lagere kwaliteit.

Nog een minpunt is dat je voor velen van deze programma's moet betalen. Is er iemand die een goed programma kent die gratis is, in staat is mooie menu's te ontwerpen en aan te passen naar eigen wensen én het menu + de filmpjes in volledige HD kwaliteit te branden.

Hiermee zou ik echt super geholpen worden!

Alvast zeer erg bedankt! Bij verdere vragen of informatie die nodig is, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HD naar DVD -> kwaliteitsverlies...

Ik snap je probleem dan ook niet; je wil van minstens 1280x720 naar maximaal 720 × 576 converteren (afname van bijna 50% in aantal pixels) en dan is de kwaliteit minder?

In en authoring-app, zoals Windows DVD Maker, kijk je tijdens het inrichten van de DVD naar de source (HD dus) maar als je alles naar een DVD-formaat laat omzetten, ziet het er daarna inderdaad bagger uit.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
je brand het als dvd formaat en dat heeft idd het nadeel dat je maar weinig beeldlijnen hebt.

misschien moet je het op een andere manier branden,

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb inderdaad net gevonden dat je met een DVD geen 1080p kan verkrijgen? Maar kan ik dan wel 720p verkrijgen? En kan dit met Windows DVD Maker? Want als ik het daarmee doe is de kwaliteit plots zeer slecht. Geen idee hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:11:
Ik heb inderdaad net gevonden dat je met een DVD geen 1080p kan verkrijgen? Maar kan ik dan wel 720p verkrijgen? En kan dit met Windows DVD Maker? Want als ik het daarmee doe is de kwaliteit plots zeer slecht. Geen idee hoe dit komt.
Nogmaals, zie boven: DVD is MAXIMAAL 720x576... Dat is dus "576p"...

Ik denk dat je beter eens kan kijken naar iets als mediacoderhq of DVDFab maar die zijn niet alleen een stuk gecompliceerder (omdat je veel dingen zelf moet instellen) maar ook kan je menu's en dergelijke wel vergeten; daarbij is er een grote kans dat je ervoor moet betalen.

Misschien dat Pinnacle iets voor je kan betekenen; ik blijf altijd ver weg van "all-in-one" applicaties.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:11:
Nee, dat kan dus niet. DVD-Video gaat niet hoger dan PAL.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
En brand ik dan best op PAL of NTSC?

EDIT: Het is dus normaal dat ik een zeer slechte kwaliteit zal krijgen bij al mijn filmpjes + het menu? Want het is niet om aan te kijken.

[ Voor 66% gewijzigd door Qlii256 op 07-05-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:14:
En brand ik dan best op PAL of NTSC?

EDIT: Het is dus normaal dat ik een zeer slechte kwaliteit zal krijgen bij al mijn filmpjes + het menu? Want het is niet om aan te kijken.
Waar woon je? Hoe speel je het af? Wat hebben anderen staan die jouw DVD moeten bekijken?

Mag ik subtiel opmerken dat dit allemaal basis-info is die je zelf kan uitzoeken alvorens te vragen hoe het komt dat iets er slecht uitziet?

/edit: zie ook http://www.videohelp.com/oldguides/newbie

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 13:09
Ik weet niet of je het ook bij vrienden en kennissen wil laten zien maar zo ja kan je ook alle video's omzetten naar avi en dan alles op een externe hdd of usb stick zetten. De meeste nieuwere tv's hebben een usb port waarmee ze vanaf een externe bron video en foto's kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik woon in West-Vlaanderen (België). Volgens mij is het dan NTSC voor mijn TV? Het is een 16:9 TV trouwens. Anderen moeten de DVD niet bekijken. Tenzij een paar familieleden (wonen allemaal in zelfde provincie). Dus volgens mij is het overal wel NTSC?

Inderdaad is dit allemaal basis-info. Maar als ik alles apart moet gaan uitzoeken, wat ik tevens wel gedaan heb maar bijna niets van snap. Dit is toch een forum om te helpen? En als jij niet wil helpen hoeft dat ook niet...?

EDIT: Ik zou het liefst op een DVD hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Qlii256 op 07-05-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:17:
Ik woon in West-Vlaanderen (België). Volgens mij is het dan NTSC voor mijn TV? Het is een 16:9 TV trouwens. Anderen moeten de DVD niet bekijken. Tenzij een paar familieleden (wonen allemaal in zelfde provincie). Dus volgens mij is het overal wel NTSC?

Inderdaad is dit allemaal basis-info. Maar als ik alles apart moet gaan uitzoeken, wat ik tevens wel gedaan heb maar bijna niets van snap. Dit is toch een forum om te helpen? En als jij niet wil helpen hoeft dat ook niet...?
Bijna geheel Europa is PAL; NTSC is over het algemeen stukken van Azie en Amerika. Dat heeft niets te maken met 4:3, 16:9, 16:10 of whatever.

En ja, dit is een forum... En we willen ook graag helpen... Maar een stukje info van jouw kant, sowieso wat je zelf al had uitgezocht voordat je een topic ging starten, wordt hier heeel erg op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ok, sorry daarvoor. Jullie hebben mij wel al erg veel geholpen, bedankt daarvoor!
Ik moet de fim dus in PAL 16:9 opslaan. Maar ik zal dus altijd een slechte menu-kwaliteit hebben? En ook de filmpjes (foto's) zullen van slechte kwaliteit zijn? Waarom heb ik dan DVD-films liggen die wel tot 1080p gaan? DVD is toch HD enzo? Daarvoor stond het bekend. Ik snap dus niet waarom ik het dan niet kan? Of zijn dat speciale DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wat zou de reden zijn dat BluRay uitgevonden is? Omdat DVD helemaal geen HD is; ik zie graag artikelen die je hebt gelezen waarin staat dat DVD voor HD bedoeld is... Dit geef ik al enkele keren aan wat de maximale resolutie is van DVD... Wiki kan je hier ook goed bij helpen, evenals een blik in de gemiddelde videotheek en een willekeurig authoring-programma ...

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
En waarom kan ik dan DVD films bekijken in HD? Ik snap nu wel dat je geen HD kan, maar ik heb wel degelijk films liggen op DVD waar ik met HD kan kijken. En de kwaliteit is dan ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DVD is geen HD, want DVD is maar 720x576, HD = 1280x720 of 1920x1080

Dat er op een DVD misschien een HD-rip is opgeslagen, kan prima. Want een BluRay-rip kan 2GB zijn, en past dus makkelijk op een DVD-R5 (4,37GB).

Edit: Misschien ben je in de war met de niet meer in productie zijnde tegenhanger van Blu-Ray: HD-DVD. Maar die zal je tegenwoordig niet meer vinden..

[ Voor 26% gewijzigd door RaZ op 07-05-2011 13:25 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

Waarom heb ik dan DVD-films liggen die wel tot 1080p gaan?
Doe mij maar een kopie van zo'n DVD dan, daar ben ik wel benieuwd naar. Wordt de film niet gewoon domweg opgeschaald naar 1080p door je TV?

DVD is inderdaad geen HD en mja.. De meningen over kwaliteit verschillen. Plaats anders eens een kort stukje film waarvan jij de kwaliteit slecht vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dus je kan wel HD op een DVD? Maar ik zal het niet kunnen afspelen op een normale DVD speler?

Als ik het dus goed begrijp zet mijn TV het om naar HD 1080p enzo? Nouja, volgens mij is het dan mijn DVD speler, die is verbonden via een HDMI-kabel. Dus het is eigenlijk geen echte HD? Maar waarom is de kwaliteit dan zoveel beter dan mijn filmpje?

[ Voor 57% gewijzigd door Qlii256 op 07-05-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:24:
En waarom kan ik dan DVD films bekijken in HD? Ik snap nu wel dat je geen HD kan, maar ik heb wel degelijk films liggen op DVD waar ik met HD kan kijken. En de kwaliteit is dan ook super!
Upload maar een ISO ergens van die DVD, die bekijk ik dan wel en dan vertel ik dat het geen HD is... Mogelijk vergis je je omdat je DVD-speler en/of de TV het DVD-beeld "oprekt" naar volledig scherm op de TV en dat het er "super" uitziet. Of je vergist je omdat je een DVD+R hebt liggen met daarop een 720.ts bestand en dat wordt afgespeeld (wat dus officieel dus geen DVD is).

Maar met een slecht afgestelde TV of een slecht algoritme voor upscaling, zie jij het verschil dus inderdaad niet en ziet het er super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Ja hoor, geen probleem.
Maar ik zal het niet kunnen afspelen op een normale DVD speler?
Dat dan weer niet nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Qua bestanden past het wel, maar zal je niet kunnen afspelen op een DVD-speler, omdat DVD meg2 is, en HD... h264.

Je vergelijkt nu geen appels met peren, maar fruit met groente..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik denk dat ik dus goed verder geholpen ben! Ik zal dus met Windows DVD Maker een menu moeten maken, mijn filmpjes er in plaatsen, deze branden en dan kijken in mindere kwaliteit? Of op een USB-stick plaatsen en dan kan ik wel volledige kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

Daar komt het op neer ja. Of een bluray brander aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aganim schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:28:
Onnodig. AVCHD's spelen prima af op een Blu-ray speler dan wel PS3 en kan je branden met een DVD-writer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Aganim schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:28:
En dan de oude DVD's branden naar een BD voor FullHD... :+
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Onnodig. AVCHD's spelen prima af op een Blu-ray speler dan wel PS3 en kan je branden met een DVD-writer.
Yup, ware het niet dat je dan maar 1/20e van de hoeveelheid/tijd op een DVD+R kwijt kan ten opzichte van een BD.

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Brander.... Maar ook een speler lijkt het zo... :p

Bedankt voor alle hulp! Jullie hebben mij echt goed geholpen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:29:
Brander.... Maar ook een speler lijkt het zo... :p
Speler wel, brander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Even uit nieuwsgierigheid, zijn er geen andere containers (mkv, avi, mp4, enz..) die net als DVD video iets van een menustructuur of user interactiviteit ondersteunen ?
Mijn vermoeden is dat het vast wel ergens is gespecificeerd, alleen niet geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Nouja, ik moet het eerst kunnen branden lijkt me zo? Ik heb in mijn PC geen BluRay Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Henk007 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:30:
Even uit nieuwsgierigheid, zijn er geen andere containers (mkv, avi, mp4, enz..) die net als DVD video iets van een menustructuur of user interactiviteit ondersteunen ?
Mijn vermoeden is dat het vast wel ergens is gespecificeerd, alleen niet geïmplementeerd.
Op een AVCHD kan je ook gewoon in FullHD menu's hebben naar wens. En gewoon te branden op DVD.
Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:30:
Nouja, ik moet het eerst kunnen branden lijkt me zo? Ik heb in mijn PC geen BluRay Brander
Nee, DVD-writer is voldoende.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
@Brad Pitt: is de kwaliteit dan nog goed na het branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:31:
@Brad Pitt: is de kwaliteit dan nog goed na het branden?
Kwaliteit is, als je een Dual-layer DVD gebruikt, helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt! Zal ik zeker eens proberen!

Nog een laatste vraag, als ik mijn film op een USB-stick wil plaatsen. Moet ik deze dan in FAT, FAT32 of iets anders formateren? Volgens mij ondersteund mijn TV alleen maar FAT of FAT32, ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:33:
Bedankt! Zal ik zeker eens proberen!
Let wel... De output moet dan AVCHD-formaat zijn hè... Da's een BDMV en een Certificate mapje.
Nog een laatste vraag, als ik mijn film op een USB-stick wil plaatsen. Moet ik deze dan in FAT, FAT32 of iets anders formateren? Volgens mij ondersteund mijn TV alleen maar FAT of FAT32, ben niet zeker.
Fat32 kan een bestand aan van maximaal 4GB. Als bestand groter is gaat dat dus niet werken (moet je splitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nadeel is dat er afhankelijk van de AVCHD-bitrate er maar maximaal 32 minuten video op een DVD past. Zet je hier dan ook nog geinige menu's omheen of heb je geen DL's in je bezit, dan kom je uit op maximaal 15 minuten AVCHD op FullHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MAX3400 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:34:
Nadeel is dat er afhankelijk van de AVCHD-bitrate er maar maximaal 32 minuten video op een DVD past. Zet je hier dan ook nog geinige menu's omheen of heb je geen DL's in je bezit, dan kom je uit op maximaal 15 minuten AVCHD op FullHD.
Welnee, films van ruim 2 uur hier op DVD, dus da's echt niet waar. Alleen als je constant de maximale bitrate zou gebruiken wellicht wel maar dat is niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan lees je even de handleiding van je TV, en je weet het.

Maar.. Brand je je HD-film op een Data-DVD, moet je wel weer een apparaat hebben die daarmee overweg kan. Een DVD-speler kan dat over het algemeen NIET. En zal je daar dan erg weinig aan hebben.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RaZ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:36:
Maar.. Brand je je HD-film op een Data-DVD, moet je wel weer een apparaat hebben die daarmee overweg kan. Een DVD-speler kan dat over het algemeen NIET. En zal je daar dan erg weinig aan hebben.
Daarom is er ook gezegd dat je een (AVCHD-compatible) Blu-ray speler dan wel een PS3 moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:35:
[...]

Welnee, films van ruim 2 uur hier op DVD, dus da's echt niet waar. Alleen als je constant de maximale bitrate zou gebruiken wellicht wel maar dat is niet aan de orde.
:? :? Ik wil wel eens zien dat je meer dan anderhalf uur aan FullHD (of desnoods 720p) in native AVCHD op een DVD (8.2GB) krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MAX3400 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:37:
:? :? Ik wil wel eens zien dat je meer dan anderhalf uur aan FullHD (of desnoods 720p) in native AVCHD op een DVD (8.2GB) krijgt...
Download een willekeurige AVCHD (of maak er zelf eentje met AVCHDcoder) en verbaas jezelf :P Doe niet anders. FullHD, eventueel nog met DTS-HD Master audio erbij, gewoon op een DVD-DL. No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:38:
[...]

Download een willekeurige AVCHD (of maak er zelf eentje met AVCHDcoder) en verbaas jezelf :P Doe niet anders. FullHD, eventueel nog met DTS-HD Master audio erbij, gewoon op een DVD-DL. No problem.
Ik had het over native (!!)... 1080p komt in maximaal 32Mbps en 720p in maximaal 24Mbps... Zelfs op een DVD-DL kan je dan niet meer dan een uur kwijt. Maar ik lees uit je antwoord al dat je eigenlijk al lagere bitrates binnenhaalt/download/encode?

Terugverwijzend naar de vraag van de topicstarter dan; als je native AVCHD van je videocamera haalt in FullHD (1080p dus) zie je aan de grootte van de bestanden al dat dat dus nooit netjes op een DVD gaat passen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
De HDD moet zijn geformatteerd in de FAT32- of NTFS-indeling.

Dat is wat staat in de online handleiding van mijnTV. Ik heb net FAT geprobeerd maar mijn TV en DVD-speler vonden niet ops de USB-stick. Ik zal even formateren naar NTFS lijkt mij best zeker? Of ondersteunen niet veel TV's dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MAX3400 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:43:
[...]

Ik had het over native (!!)... 1080p komt in maximaal 32Mbps en 720p in maximaal 24Mbps... Zelfs op een DVD-DL kan je dan niet meer dan een uur kwijt.
Welnee, 1080p betekent puur en alleen de resolutie en niet de bitrate. Volgens jouw logica kan je "dus" ook maar bijv. een uur lang een stationair zwart beeld weergeven? Nou neen, daarvan is de bitrate (ondanks de FullHD resolutie) enorm laag en kan je uren en uren "beeld" hebben.
Bij normale bewegende content zoals een film is de bitrate constant variabel, kijk maar naar de bitrate-meter als die op het afspeelapparaat zit. Dit zal dan fluctueren tussen bijv. een paar Mbps en bijna 40Mbps.
Terugverwijzend naar de vraag van de topicstarter dan; als je native AVCHD van je videocamera haalt in FullHD (1080p dus) zie je aan de grootte van de bestanden al dat dat dus nooit netjes op een DVD gaat passen.
Terugverwijzend naar de vraag van de topicstarter gaat dit geen enkel probleem opleveren, ondanks FullHD. Het gaat uiteraard NIET passen zonder het geheel te re-encoden. Maar het beeld blijft FullHD, het ziet er alsnog prima uit en in ieder geval veel en veel beter dan een brakke DVD-resolutie. Een DVD-film op bijv. 8Mbps is veel minder mooi dan een AVCHD op 8Mbps. Die laatste is veel en veel scherper, bij gelijke grootte.

[edit] Zie nu ook jouw edit. Uiteraard moet je een bestand dat groter is dan 8GB re-encoden ja, dat spreekt voor zich :P

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
AVCHD is inderdaad slechts een container voor H.264 video en ac3 audio. De bitrate bepaalt de grootte van de bestanden, zoals hierboven al een paar keer vermeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 07-05-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Henk007 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:52:
AVCHD is slechts een container voor h.264 video en ac3 audio. De bitrate bepaalt de grootte van de bestanden, zoals hierboven al een paar keer vermeld is.
Kan ook DTS of eventueel zelfs HD-audio in. Verder helemaal met je eens ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Mijn DVD én TV kunnen niets vinden op de USB. In welk formaat zou ik de video moeten zetten dat ik zo weinig mogelijk verlies heb van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Qlii256 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:59:
Mijn DVD én TV kunnen niets vinden op de USB. In welk formaat zou ik de video moeten zetten dat ik zo weinig mogelijk verlies heb van kwaliteit?
Dat ligt aan de betreffende apparatuur, kijk gewoon eens in de handleiding wat ze aan formaten aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dit is wat ik kan vinden:

- Multimedia-aansluitingen: Ethernet-UTP5, UPnP, WiFi (opt. Ethernet-bridge), 7-in-1 geheugenkaartlezer, USB (geschikt voor video-streaming)

- Afspeelformaat: MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, DivX 3.11, DivX 5, MPEG1, MPEG2, MPEG4, XviD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

lolleflikker,

We gaan hier niet alles voor je voorkauwen, lees Het algemeen beleid voor meer informatie. Dit handjes houden heeft nu wel lang genoeg geduurd. Je hebt voldoende tips en trucs gekregen in het topic, misschien wordt het eens tijd dat je zelf icm google wat uit gaat zoeken. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.