[Android]In app betaling met belwaarde

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Sinds kort is het mogelijk om in app betalingen mogelijk te maken voor het Androidplatform. Dit is een hele leuke ontwikkeling, maar er ontbreekt een betaalmogelijkheid. Zover ik kan zien kan je betalen met Visa, MasterCard, American Express, Paypal and Google checkout.

Wat ik wil is in app betaling door gebruik te maken van het belkrediet. Is dit eigenlijk wel mogelijk? Ik kan er namelijk niet echt iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij kan dit alleen nog in de USA en niet in Europa, er was laatst in het nieuws dat dit er wel aan zat te komen geloof ik. Volgens mij klopt het dus wel momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Afaik is het niet universeel mogelijk, Google moet daarvoor per provider afspraken maken. Oftewel het kan nog wel even duren voor het in NL operationeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zou iets op kunnen zetten met een dienst als Mollie, maar waarschijnlijk druist dit in tegen de voorwaarden van Google?

De banken willen het heel graag en het lijkt er wel op dat dit er inderdaad aan zit te komen -> http://webwereld.nl/nieuw...m=website&utm_campaign=ww

Wel apart dat Google zelf nog geen paypal gebruikt in de market als het wel kan voor in app betalingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 07-05-2011 13:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik hier zelf afspraken over kunnen maken met de providers, of zal Google dit niet zo leuk vinden? Het is trouwens niet voor in Nederland, maar voor in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:50:
Zou ik hier zelf afspraken over kunnen maken met de providers, of zal Google dit niet zo leuk vinden? Het is trouwens niet voor in Nederland, maar voor in België.
Je kan hier hooguit jezelf als tussenpersoon opwerpen. Technische specs etc heeft Google, en die zal waarschijnlijk ook wel ergens een knopje moeten indrukken voordat de market een nieuwe betalingsmethode accepteert. Providers moeten weer voldoen aan die specs die Google bezit.

Oftewel, alletwee de partijen (providers en Google) moeten actief iets doen voordat het zo is.

Je kan uiteraard wel gewoon contact opnemen met beide partijen en jezelf aanbieden als tussenpersoon. Voor hetzelfde geld is het gewoon even op de lange termijn gezet omdat er nog geen vraag naar is en wordt het weer naar voren gehaald als je erom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17
Gomez12 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:10:
Afaik is het niet universeel mogelijk, Google moet daarvoor per provider afspraken maken. Oftewel het kan nog wel even duren voor het in NL operationeel is.
Als Google met 1 provider een deal heeft dan komen de andere providers vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Marzman schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:20:
Wel apart dat Google zelf nog geen paypal gebruikt in de market als het wel kan voor in app betalingen.
Vind ik niet, als je kijkt dat Checkout een directe concurrent van Paypal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:36:
Wat ik wil is in app betaling door gebruik te maken van het belkrediet. Is dit eigenlijk wel mogelijk? Ik kan er namelijk niet echt iets over vinden.
Zoals je hierboven kan lezen is het blijkbaar niet mogelijk. Echter heeft deze vraag op deze manier niet echt iets met programmeren te maken, en dus doe ik dit topic op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.