Overclocken met Tri-kit in dualchannel?

Pagina: 1
Acties:

• New-User
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zit er aan te denken een i5 2500k te nemen met een Asrock P67 Extreme4 (B3) moederbord, maar ik heb 3x2gb ram, en de P67 heeft maar 4 sloten. Heb nu een E8400 op een Asrock P43Pro/usb3 maar daarmee kwam ik niet ver overgeclockt omdat me ram niet verder kwam dan 1333 terwijl dat toch echt 1600 moet zijn(locked multiplier, als ik hem overclockte kwam ik niet verder dan 3.5 of 3.3 ofzo... kon me ram ook niet apart van me processor overclocken of andersom, ram kon ik alleen maar lager zetten om de een of andere reden). Ik had het vermoeden dat dit kwam omdat ik mijn trikit in mijn dual channel mobo draaide, of hij daarbij dan 4 gb dual draaide en 2 gb single of alle6 in single channel weet ik niet, me bios gaf dual aan maar zonder dual channel mocht ik hem niet verder overclocken, dat was nogal vaag :?
(2-2 en 2-0 wat in een tri-channel 2-2-2 0-0-0 zou moeten zijn) . Omdat ik eigenlijk wel van plan was te gaan overclocken(vandaar ook de 2500k) vraag ik me nu af of ik weer met hetzelfde probleem kom te zitten als ik er niet nog een 2gb bijkoop.... kan iemand mij dat vertellen? :P

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
beperking van je geheugen komt vermoedelijk door je oude moederbord,

je had beter met 2 modules ipv 3 kunnen draaien, je draaide nu 6 GB in single channel, dual channel kan alleen met even aantallen modules in je systeem,

welk geheugen praten we hier precies over?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• New-User
  • Niet online
Sorry voor de late reactie, ben de hele dag weg geweest maar als ik me niet vergis was het deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 63,-

Processor doet de laatste tijd wat vaag met pieken van 100% cpu usage dus is denk ik zowieso al aan vervanging toe :X
Met 2 modules heb ik het ook al een keer geprobeerd en dat kwam inderdaad verder maar nog niet echt geweldig ... nieteens qua temps maar hij begaf het ergens bij de 3.8 toen wou hij niet meer opstarten, viel meteen uit nadat ik hem aanzette kon nieteens in bios komen 8)7 De prestaties waren ook niet veel vooruit gegaan dus had hem weer op default gezet en me ram er weer lekker bijgezet ^^,

Edit: was samen met mijn harde schijf altijd al de bottleneck van me systeem en juist omdat hij de laatste tijd zo vreemd doet en de 2500K weer gedeeltelijk op voorraad is leek dit me wel het juiste moment om hem te vervangen :P

[ Voor 7% gewijzigd door New-User op 07-05-2011 23:33 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het geheugen zou qua specs moeten werken, vraag is of het compatible is, dit moet je zelf testen..
zou er wel gewoon 2 modules in stoppen.. dat zal je de beste prestaties geven..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:03
of je koopt gewoon een enkele individuele module erbij. Matched ram is zowieso met een scheut zout te nemen op dit prijsniveau - en dan heb je meteen 8 GB

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

New-User schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:31:

Processor doet de laatste tijd wat vaag met pieken van 100% cpu usage dus is denk ik zowieso al aan vervanging toe :X
Even voor de duidelijkheid, je processor "slijt" niet zoals bijvoorbeeld een boormachine. De processor is nog precies even snel als toen hij net uit de doos kwam. Het probleem van die CPU load ligt aan je OS. Een schone instalatie van het OS lost dit probleem op. Dus dat moet geen reden zijn om je CPU te vervangen

• New-User
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je processor "slijt" niet zoals bijvoorbeeld een boormachine. De processor is nog precies even snel als toen hij net uit de doos kwam. Het probleem van die CPU load ligt aan je OS. Een schone instalatie van het OS lost dit probleem op. Dus dat moet geen reden zijn om je CPU te vervangen
Dat heb je mij ook niet horen zeggen, ik heb in december al mijn onderdelen vervangen behalve mijn cpu en harde schijf, daardoor heb ik mijn specs hoger kunnen zetten terwijl mijn processor dit waarschijnlijk niet kan verwerken. Daarom is hij aan vervanging toe. OS is ook pas in januari oid geinstalleerd, en heb regelmatig met CC cleaner mijn registry opgeschoond dus ik denk ook niet dat dat de oplossing zal zijn. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

@nedernakker ik wil weten of ik met een asrock extreme4 en een 2500K niet hetzelfde probleem zal krijgen als ik er 3 in stop en ik dan niet weer tegen die 'Ghz-lock' aanloop.

@manzonderdas 8gb is nogal overkill als je het mij vraagt, maar ontopic heb ik op dit moment niet zoveel geld maar die 2500K is nu weer bijgevuld dus vandaar dat ik die nu wil kopen voordat het weer een maand duurt voordat ze weer leverbaar zijn. Dan kan ik later nog die laatste 2gb erbij kopen om het compleet te maken.
Pagina: 1