[Davolink] Draadloos signaal weg bij belasting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb al vele jaren internet+bellen van Tele2 en maak gebruik van hun geleverde davolink modem/router:

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/200/davog.jpg

Sinds drie dagen verlies ik het draadloos signaal bij iets zwaardere belasting. Denk hierbij aan downloaden torrents, maar ook bij bekijken webcam 3FM en soms ook bij youtube filmpjes. De draadloze verbinding is dan weg, om vervolgens na een minuut weer verbinding te hebben, maar ook direct weer te verliezen. Als je geluk hebt, kan je net 1 site laden om vervolgens te zien dat de verbinding weer weg is. Het modem moet dan gereset worden en dan werkt alles weer normaal (zo lang je alleen blijft surfen en niet downloaden etc).

Dit geldt voor zowel een desktop (win7 64bit) als een laptop (win xp), De encryptie is WEP (26 tekens). Het gekke is dat wanneer ik gebruik maak van een vaste aansluiting dmv netwerkkabel direct in modem te hangen, de verbinding altijd behouden blijft, ongeacht hoe zwaar de belasting ook is.

Geprobeerde dingen:
- kanaal veranderd van 5 naar 9 mbv inSSIDer (geen effect)
- aantal torrent connecties flink omlaag naar maximaal 30 totaal (was 200)

Ik heb in alle jaren tele2 verder nooit problemen gehad en altijd een behoorlijk stabiele draadloze verbinding gehad. Kan het zijn dat het modem gewoon stuk aan het gaan is (is ong 5jaar oud ofzo)?