Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 2k8 R2] IPv6 Name Resolution vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
Hallo allen,

Ik ben bezig met een oefening uit het 70-642 training kit boek mbt name resolution onder IPv6. Nu ben ik dus een beginner (als geen ervaring in een werkomgeving) dus misschien weten jullie het direct. Heb uiteraard eerst zelf ook gezocht , maar ik kon hier niets over vinden.

Ik draai 2 Windows server 2008 R2 machines in VMware zonder enige Role geinstalleerd te hebben (dus geen DNS of iets in die richting).

Het volgende , in het boek wordt beweerd dat als je NetBIOS onder IPv4 uitzet bij beide machines (wat uiteraard alleen daar kan) en IPv6 aan. Dat IPv6 geen eigen name resolution zou moeten kunnen doen en zodoende geen verbinding zou kunnen moeten maken dmv een UNC pad of zou kunnen pingen op de servernaam. Echter bij mij doet hij dat wel bij beide.

Nu is het boek gebaseerd op de gewone 2008 server en niet op R2. Is er in R2 een optie bijgekomen zodat in IPv6 deze name resolution nu wel automatisch doet?