Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop crasht steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laptop van mijn vriendin doet al maanden raar, hij is nog geen 1,5 jaar oud. Voor de derde keer heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd omdat ik steeds dacht dat er een virus op de computer zat. De installaties gingen goed en na een paar weken de laptop gebruikt te hebben, komen de problemen weer. Steeds een nieuw virus lijkt me onwaarschijnlijk, ze check haar mail en surft wat rond.

De laatste keer dat de computer crashte, stond de computer aan en nadat mij vriendin erbij terug kwam zag ze dat de computer vast gelopen was. In beeld stond een venster waarin het toetsenbord ingesteld moest worden. Ze kon er niets mee, de computerstond vast. Dit scherm was geladen zonder drivers (dikke grote letters).
Toen ik er 's-avonds naar keek en de computer opstartte, kwam ik na systeemherstel ook bij dit scherm. Windows wilde niet meer opstarten?

Zegt iemand dit probleem iets? Waarom gaat het een paar weken goed en waarom loopt hij na een paar weken steeds weer vast en kan ik weer opnieuw installeren? Kan er ergens anders een virusje zitten? In het bios ofzo? Een hardware probleem lijkt me zo onwaarschijnlijk want hij doet het gewoon na een verse installatie.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Groeten,
Danny.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:25:
Steeds een nieuw virus lijkt me onwaarschijnlijk, ze check haar mail en surft wat rond.
Hoezo lijkt een steeds nieuw virus je onwaarschijnlijk, want als je "ze checkt haar mail en surft wat rond" als argument hier voor gebruikt is wat vreemd, aangezien je via internet en mail heel veel virussen kan oppakken als je niet goed beveiligd bent.

Zonder specs kunnen we hier weinig beginnen, want gokken over welke laptop jij praat gaan we niet doen.

Welke virusscan heb je op die laptop gezet?

ik denk ook niet dat dit een hardwarematig probleem is, omdat Windows 7 na een herinstallatie wel opstart, probeer eens vanaf een Windows 7 DVD opstartherstel uit te voeren .

Het is een tijdje geleden een aantal onderzoekers gelukt om een virus in de BIOS te krijgen, waardoor herinstallatie geen zit had om van het virus af te komen, maar voor zo ver ik weet zijn er geen virussen die dit kunnen in omloop.

Misschien moet je vriendin even haar mailbox na kijken op verdachte mailtjes.

Om de hardware toch maar uit te sluiten kan je altijd even in de kijk ook even op de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" kijken

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
Ik zou eerst eens proberen de bios te resetten of nog beter de laatste bios erin flashen. Dit is toch de aansturing van je moederbord. Ik heb ook rare problemen gekend die met een simpele bios flash verholpen waren.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

-Magnat- schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:03:
Ik zou eerst eens proberen de bios te resetten of nog beter de laatste bios erin flashen. Dit is toch de aansturing van je moederbord. Ik heb ook rare problemen gekend die met een simpele bios flash verholpen waren.
Ik zou toch maar eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, daar staat de tip van Magnat in, maar staan zeker nog meer dingen in die sowieso gedaan moeten worden om een goede diagnose te stellen. Dingen als zelf gaan sleutelen aan de laptop ipv meteen garantie claimen heb je al overwogen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met de HDD te checken. Bijvoorbeeld met WD Lifeguard. Als de HDD half kapot is klopt het dat het bij een herinstall een tijdje goed werkt.