heb geen zin in softwareoplossing. Weet iemand waar een schema staat van de Athlon L2 cache settings. Bij tom's hardware hebben ze het alleen over multiplier en voltage, dat regel ik met freespeed maar die komt nu niet verder dan 800
Verwijderd
Tja.. er was een duitse site hierover.. ik zal vannacht proberen die bouwtekeningen van een gfd met L2 setting te krijgen uit amerika. tot dan
Verwijderd
Rob, zou je mij (indien mogelijk) de instelling van het bios van de epox willen mailen (zie vorige thread).
Alvast bedankt voor de moeite.
Joost
Alvast bedankt voor de moeite.
Joost
Ik vind het af en toe zo kl*te dat die searchknop het niet doet, want hier was laatst ook een topic over.
H.Oda heeft wel een programmaatje geschreven waarmee je de cache-divider kunt instellen, maar dan moet je al geboot zijn en het programmaatje is dus alleen handig om de cache weer sneller te zetten.
De cache-divider kan niet op de goldfinger poort worden ingesteld, dus kan ie ook niet met een GFD worden veranderd. BIJ de GFD's die wel een optie voor de cache-divider hebben, moet je enkele draadjes op de processor-module solderen.
Het makkelijkst is het, de cache permanent op 1/3 te solderen; je hebt dan lekker speling voor het overklokken, en softwarematig kun je hem eventueel wel weer naar 2/5 zetten mocht ie dat uiteindelijk toch aankunnen.
De cache wordt op de processor-module ingesteld met de weerstand-paren R110/R111, R106/R107, R103/R104 en R101/R102.
Van de paren heeft er altijd 1 wel een weerstand, de ander niet. Met andere woorden, om een paar te wijzigen moet het weerstandje worden verzet. Je houdt dus nooit weerstandjes over, en komt er ook niet tekort.
Om van 1/2 naar 1/3 te gaan, moeten de volgende paren worden verzet:
R106/R107 en R103/R104.
(R106 heeft een weerstand, die moet naar R107; de weerstand van R104 moet naar
R103).
Om van 1/2 naar 2/5 te gaan, moeten de volgende paren worden verzet:
R110/R111 en R106/R107.
(R111 heeft een weerstand, die moet naar R110; de weerstand van R106 moet naar
R107).
Veel succes!
H.Oda heeft wel een programmaatje geschreven waarmee je de cache-divider kunt instellen, maar dan moet je al geboot zijn en het programmaatje is dus alleen handig om de cache weer sneller te zetten.
De cache-divider kan niet op de goldfinger poort worden ingesteld, dus kan ie ook niet met een GFD worden veranderd. BIJ de GFD's die wel een optie voor de cache-divider hebben, moet je enkele draadjes op de processor-module solderen.
Het makkelijkst is het, de cache permanent op 1/3 te solderen; je hebt dan lekker speling voor het overklokken, en softwarematig kun je hem eventueel wel weer naar 2/5 zetten mocht ie dat uiteindelijk toch aankunnen.
De cache wordt op de processor-module ingesteld met de weerstand-paren R110/R111, R106/R107, R103/R104 en R101/R102.
Van de paren heeft er altijd 1 wel een weerstand, de ander niet. Met andere woorden, om een paar te wijzigen moet het weerstandje worden verzet. Je houdt dus nooit weerstandjes over, en komt er ook niet tekort.
Om van 1/2 naar 1/3 te gaan, moeten de volgende paren worden verzet:
R106/R107 en R103/R104.
(R106 heeft een weerstand, die moet naar R107; de weerstand van R104 moet naar
R103).
Om van 1/2 naar 2/5 te gaan, moeten de volgende paren worden verzet:
R110/R111 en R106/R107.
(R111 heeft een weerstand, die moet naar R110; de weerstand van R106 moet naar
R107).
Veel succes!
=daylights=
103 en 104 zitten al omgekkerd, vreemd. Check je mail ff, ik heb het daar wat uitgebreider opgeschreven
103 en 104 zitten al omgekkerd, vreemd. Check je mail ff, ik heb het daar wat uitgebreider opgeschreven
Verwijderd
Als je met 1/2 al de 800MHz haalt, zou ik hem niet naar 1/3 solderen maar naar 2/5.
Want dan moet de 1GHz wat cache betreft al haalbaar zijn.
Want dan moet de 1GHz wat cache betreft al haalbaar zijn.
Hmmzz... Misschien. Ik denk het niet, maar je kan het natuurlijk altijd proberen...
Pagina: 1