Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen programmeren

Pagina: 1
Acties:

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:19
Hallo beste mensen,

Ik heb een nogal vreemde vraag denk ik. Ik zit nu in m'n 2e jaar Toegepaste Informatica in Aalst. Tot nu toe heb ik al een vrij uitgebreide kennis van Java, een minieme basis van Cobol en een degelijke kennis van C# in ASP.NET. Qua analyse heb ik ook een best uigebreide basis.

Nu zit ik, volgens mij, met een gebrek aan kennis over hoe alles samenhangt. Zo snap ik niet goed het verschil tussen ASP.NET programmeren met C#, Visual Basic of dergelijke. Of wat .NET nu eigenlijk is. Zo kan ik ook een beetje javascript, maar kan ik het niet samenbrengen met AJAX. We leren wel allemaal losse programmeertalen, maar leren nooit de theorie hier rond, of hoe het samenhangt met een framework en dergelijke. Nu is mijn vraag, is er een goede bron om dit ergens aan te leren? Of komt dit vanzelf naarmate ik meer en meer programmeertalen onder knie krijg? Of stel ik eigenlijk een heel domme vraag? Om kennis op te doen ben ik op dit omment bezig met JAvascript voor beginners te lezen, en een beetje te oefenen zodat ik misschien AJAX wel wat beter zou begrijpen.

Mvg, Christophe

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 snapt niet wat je precies wilt weten...

Voor de relatie tussen VB.Net, C# en .Net kan je op Wikipedia: .NET Framework
ASP.Net is niets meer of minder dan een aantal namespaces en classes in het .net framework.

De relatie tussen Ajax en Javascript is eveneens te verklaren; zie Wikipedia: Ajax (programming)

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2011 20:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
m1dnigh7 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:34:
Tot nu toe heb ik al een vrij uitgebreide kennis van Java, een minieme basis van Cobol en een degelijke kennis van C# in ASP.NET.
With all due respect, maar je denkt dat je dat hebt. Als je de puzzelstukjes niet in elkaar gepast krijgt zit je echt nog in de aanloop. Het is heel leuk als je de syntax van een taal begrijpt of leuk allerlei design patterns kunt opdreunen maar als je de lego-blokjes niet op elkaar geklikt krijgt kun je vrij weinig (om niet niets te zeggen).

Pas als je het concept van (bijv.) een HTTP request kent en dan bekend bent met wat JS begrijp je pas (beter) wat "AJAX" nou precies inhoudt. En pas als je weet wat het .Net framework nou eigenlijk precies is kun je er leuk mee aan de slag in C#, VB.net, Pekinees of Whocares.Net. Pas als je begrijpt wat de ASP.Net laag precies is en hoe die in verhouding staat met een webserver, het .Net framework, HTTP requests en whatnot kun je er optimaal gebruik van maken.

Al deze zaken zijn, zoals gorgi_19 mooi demonstreert, prima te vinden op het web; wikipedia is dan een leuk startpunt, maar kijk ook eens op de "eigen" sites van betreffende technieken, producten etc.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 06-05-2011 20:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij