Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na lang zoeken naar een juiste audio opstelling voor in onze huiskamer is mijn keus gevallen om toch ook een mediaspeler aan te schaffen die streaming media ondersteund.
Echter is er nog 1 onduidelijkheid...

Kan ik, wat ik afspeel op mijn laptop, ook via streamen af laten spelen op mijn luidsprekers en beeldscherm via de xtreamer mediaspeler? Overal zie ik dat de xtreamer films, muziek etc. vanuit gedeelde mappen op het netwerk kan afspelen, maar kan ik ook actief een signaal naar de xtreamer streamen?

De situatie is alsvolgd:

Laptop wordt gebruikt om muziek, films, programma's af te spelen.
Xtreamer vertaald het gestreamde signaal naar een versterker
Versterker stuurt luidsprekers aan.

In principe heb ik dus mijn laptop waar ik alles op afspeel en wil ik vooral de audio die bij iets hoort wat afgespeeld wordt op mijn luidsprekers laten afspelen.

Voorbeeld: Ik kijk een aflevering op uitzendinggemist.nl - het beeld bekijk ik op mijn laptop en het geluid wil ik via mijn boxen horen. Kan Xtreamer dit via streamen oppakken en doorgeven aan de versterker/boxen?

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraagstuk kunnen vinden en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Zoals jij het wilt media streamen naar de xtreamer kan met bv VLC media player (http://shop.xtreamer.net/...to+stream+from+VLC+player). Of dit ook gaat werken voor uitzending gemist en dergelijke heb ik geen idee van.

[ Voor 38% gewijzigd door SteeringWheel op 06-05-2011 20:34 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Ik ga er mee aan de slag, maar dit lijkt er inderdaad op!