SeatRider schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:59:
Wat een topic weer. Nee, HTC gaat dit niet onder garantie repareren. Ik zou als werkgever de telefoons strenger controleren, en bij de 2e keer beschadigd inleveren reparatie/vervanging zelf laten betalen.
Het toestel is 3 maanden oud... Nu is het zo onder consumentenrecht dat de verkoper moet aantonen dat jij het sutk hebt gemaakt als het product nog geen 6 maanden oud is. Nu heb je wellicht niet dezelfde rechten als zakelijke koper, maar anderzijds zijn zakelijke deals vaak waardevoller dan particulieren, dus laat de leverancier maar even uitleggen in dit geval hoe dit precies mogelijk is.
Daarnaast vraag ik me af hoe je dit soort dingen strenger kan controleren? Elke keer dat je op kantoor komt moet je je telefoon/laptop/whatever aan je baas laten zien ter controle of er niet iets aan beschadigd is? Het is nu eenmaal een gebruiksvoorwerp, dus verwacht niet dat het een eeuwig leven is beschoren, zeker als het vaak gebruikt wordt (wat ik me ook kan voorstellen van een zakelijk toestel vs privé toestel).
tc982 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:59:
Wij laten die binnengaan, en indien dit geen garantie is word er een Quote opgemaakt. Mocht het zijn dat deze onder "abuse" valt, dan is het probleem voor de gebruiker ( zelf een vervanger zoeken tot de duurtijd van de telefoon normaal ging, of de reparatiekosten laten betalen. ). Is het onder de noemer "Pech" word deze gerepareerd ( betalend ), de volgende is voor hem.
Beetje rare regeling. Je baas stopt toch die telefoon in jou handen? Volgens mij kan hij je er niet eens voor laten betalen, ik zou het niet betalen in ieder geval. En ja, geen telefoon is ook niet bereikbaar... het is dus een beetje kiezen of delen. Het is ook best wel naïef dit soort fragiele toestellen (want dat zijn het) mee te geven aan je personeel en dan verwachten dat ze allen 100% heel blijven.
Soms heb je dat wel eens ja. Maar vaak is het ook de werkgever die niet denkt aan een hoes/tas/beschermer om alles in te doen. Hier geven wij ook altijd laptops mee zonder tas of wat dan ook, dus wat gebeurt er: mensen stoppen dat ding 'onbeschermd' in hun rug/schouder/fietstas... ja, dan moet je niet raar staan opkijken als disks crashen en laptops er verweerd uitzien binnen no-time.
Binnetie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:07:
Probleem is dat vaak gemeld wordt dat ze niet weten hoe iets kapot is gegaan. Daarmee tref je de echt eerlijke collega's natuurlijk ook mee die het echt niet weten.
Hoe bepalen jullie wat abuse en pech is bijvoorbeeld?
Mijn ervaring is dat je er toch nooit achter zult komen. Want hoe kun je bepalen of iemand de zaak aan het flessen of niet? En wat is precies abuse en wat is pech? Stel ik laat hem 3x per dag vallen kun je stellen dat het 3x pech was. Maar ja, als je zo lomp bent dat je een telefoon 3x per dag laat vallen is er toch eigenlijk sprake van abuse.
En met een gevalletje pech kan wel het hele toestel in één keer kapot zijn (wat niet onder garantie valt), terwijl sommige apparaten wonderbaarlijk lang tegen abuse kunnen zonder echt stuk te gaan.
Het is een kosten/baten ding denk ik. En je moet goed kijken aan wie en om welke reden je dure spullen meegeeft. Heeft een persoon wel echt een smartphone nodig voor zijn werk of is het slechts een gadget? Moet je wel persé werken met laptops voor iedereen of kan een persoon één keer per week een laptop komen lenen als ie die nodig heeft voor onderweg? Enzovoorts. Zonder al te bureaucratisch te worden kun je hier wellicht al iets op 'besparen'. Daarnaast kun je, mits je zelf het risico niet kunt dragen, verzekeringen afsluiten voor dit soort apparatuur, zodat je of het gaat om abuse, diefstal, pech, je de volgende dag weer nieuwe spullen in huis hebt.