Mmm... doet niet echt veel meer... help!

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb het volgende systeem:
Asus CUSL2-C, celeron733, asus6800 deluxe, sblive value, realtek netwerkkaartje, aopen cdrw, samsung cdrom48x, maxtor 7200rpm 20gb, diskette 3,5inch en zip100 drive. Dit alles op een voedinkje van 230W. Ik weet het het is weinig, maar werkte altijd errug goed (is heb deze week van een asus p2b naar dit systeem geupgrade).
Als ik hem nu aan wilt zetten, probeer ie te starten (powerled geeft ff licht), maar dan niks... helemaal niks.. .dood dus.
Ik hem diverse dingen geprobeerd, maar ik denk dat de asus 6800 (nu op agp4x dus) teveel power trekt. Enig idee of dit het kan zijn? Oplossing is dan een 300W voeding te nemen of moet er nog meer in?

Misschien iets anders dat met het moederbord te maken heeft?

Heeeeeeeeeeeeeelp... denk ik een leuk systeem te hebben, gebeurd dit weer :'(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Haal eens alles uit je systeem en probeer alleen met een videokaart, memory en proc op te starten (dus OOK je power-conector van je HD lostrekken). Op die manier kun je zien of je voeding inderdaad te krap is. Met alleen geheugen, een proc en een videokaart zou je in de BIOS moeten kunnen.
Zet dan alles 1 voor 1 terug, wil ie op een gegeven moment niet meer opstarten dan is OF die kaart/device rot OF je voeding te krap.

de betaler vervuilt

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb hem omgewisseld met een 300W... volgens mij loopt ie al beter. Ik had eerst met agp 2x keer geprobeerd, en ging goed... agp trekt zoveel vermogen dan ?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Volgens mij valt dat ook nog wel mee, het vermogen dat AGP trekt... Zoveel vermogen zou een Intel systeem niet nodig moeten hebben. Ik dacht trouwens dat voedingsproblemen zich meer manifesteerden tijdens het gebruik van de pc (door onverklaarbare vastlopers) dan direct bij het opstarten...