Toon posts:

Router crashed door torrent gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe modem gekregen van Ziggo vanwege de snelheidsverhoging van 22 Mbps naar 40, een Cisco epc3212. Kort daarna heb ik vaak het probleem dat mijn draadloze internet verbinding wegvalt bij het downloaden van torrents.

Voorheen heb ik hier nooit last van gehad en kon ik met gemak het max aantal connecties in my torrent programma op 750 zetten. Nu kan ik dit eigenlijk niet hoger zetten dan 30 of alles vliegt eruit. Ook andere computers in het netwerk verliezen de verbinding wanneer dit gebeurt.

Ik heb reeds geprobeerd mijn laptop direct op de modem aan te sluiten, maar dit leverde geen problemen op. Ook het rechtstreeks aansluiten op mijn draadloze router (Linksys WRT160Nv2) lijkt tot dusver geen problemen te geven. Pas wanneer ik torrents download via WiFi houdt hij ermee op. De verbinding valt dan enkele seconden weg en is daarna weer terug.

Het lijkt mij toch dat deze router gemakkelijk meer dan 30 connecties aan moet kunnen, zeker omdat hij voorheen met gemak 750+ aankon. Ook is het nogal vreemd dat dit alleen met een draadloze verbinding lijkt te gebeuren. Ik heb reeds de firmware naar de nieuwste versie geupdated, maar ook dit levert niets op.

Ideeën, iemand?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Heb dit zelfde probleem gehad en kort gesloten met hun helpdesk.
Je dient in het modem "IP Flood Detection" uit te schakelen, deze bleek ook gevoelig voor uitgaande verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
In het modem? Ligt het in dit geval niet aan de router? Aangezien het met een kabel direct op het modem en op de router geen problemen opleverde.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Ik lees nu dat jij een Cisco epc3212 modem hebt. Mijn nieuwe Ziggo modemrouter is een Ubee, waarmee ik precies ditzelfde probleem had.

Bij meer dan 30 torrent verbindingen blokkeert al het TCP/IP verkeer. ICMP werkt wel nog, je kunt gewoon pingen, en de downloads over UDP lopen ook gewoon verder. Maar surfen is er niet meer bij.

Dat probleem verdween bij mij toen ik de genoemde optie uitschakelde.
Zoek toch eens naar een vergelijkbare optie en zie of het ook jouw helpt, ook al klinkt het onlogisch omdat je er draadloos geen last van hebt.

[ Voor 103% gewijzigd door frickY op 06-05-2011 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de modem zijn eigenlijk geen instellingen te doen, dus ik heb even op de router gekeken. De opties die in de buurt komen zijn wellicht: SPI Firewall Protection en CTS Protection Mode. Voor de rest kan ik niet echt iets vinden en ook deze opties lijken mij niet de juiste.

Het gebeurt trouwens alleen bij draadloos. De verbinding is dan volledig verbroken, ook op andere PCs. Ik neem aan dat de router zichzelf herstart.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die enig idee heeft wat hier de oorzaak van is?
Pagina: 1