Waarvoor is het bedoeld:
Directie en laptops met vertrouwelijke info.
Wat willen we:
Drive encryptie van C schijf ofwel D schijf beide is niet nodig licht aan wat er nodig is.
Standaard worden de systemen uitgeleverd met 1 grote C schijf.
De encryptie moet ergens centraal komen staan liefst in AD.
Gebruikte server en clients:
Windows Server 2008 R2 Enterprice. Windows 7 Enterprice SP 1
Wat heb ik al geprobeerd en wat zijn de problemen.
Communicatie bitlocker tot AD werkt zodra er een USB stick wordt versleuteld word de recovery info netjes op geslagen in de AD en wordt ook weer netjes terug gehaald of door VBS script of door gewoon in ADSI te kijken bij de pc..
Dit werkt allemaal fijn met USB sticks maar dan....
De D of C schijf.
Als ik de C schijf versleutel wordt ook alles netjes opgeslagen maar voor het versleutelen wordt er gevraagd voor een usb stick om de code op op te slaan dit willen we juist niet.
Dus dit wel gedaan en dan gaat hij door. na lang wachten is de schijf versleuteld. (jeej)
Opnieuw opstarten oke> Vul uw recovery password in ja shit dit is niet de bedoeling.
Een 4 cijferige code oke maar geen elle lange code.
Code opgezocht in AD en ingevoerd Windows start weer door en daarna weer een keer opnieuw opgestart en ja weer zelfde probleem wat is het nu er zit dus geen TPM Chip in de laptops die je blijkbaar wel nodig hebt.
Maar dit werkt wel zonder TPM op usb sticks.
Dus waarom dan niet op een C of D schijf.
Ook de D schijf wordt niet versleuteld waarom:
Omdat de C schijf hiervoor versleuteld moet zijn Zucht...
Dus wie kan me hiermee verder helpen of zijn er andere programma's betaald of niet maakt niet uit het is voor een bedrijf en mag wat kosten. De recovery gegevens moeten ergens centraal komen te staan en dan dus het liefst in onze grote AD..
Ik hoor graag van jullie.
Directie en laptops met vertrouwelijke info.
Wat willen we:
Drive encryptie van C schijf ofwel D schijf beide is niet nodig licht aan wat er nodig is.
Standaard worden de systemen uitgeleverd met 1 grote C schijf.
De encryptie moet ergens centraal komen staan liefst in AD.
Gebruikte server en clients:
Windows Server 2008 R2 Enterprice. Windows 7 Enterprice SP 1
Wat heb ik al geprobeerd en wat zijn de problemen.
Communicatie bitlocker tot AD werkt zodra er een USB stick wordt versleuteld word de recovery info netjes op geslagen in de AD en wordt ook weer netjes terug gehaald of door VBS script of door gewoon in ADSI te kijken bij de pc..
Dit werkt allemaal fijn met USB sticks maar dan....
De D of C schijf.
Als ik de C schijf versleutel wordt ook alles netjes opgeslagen maar voor het versleutelen wordt er gevraagd voor een usb stick om de code op op te slaan dit willen we juist niet.
Dus dit wel gedaan en dan gaat hij door. na lang wachten is de schijf versleuteld. (jeej)
Opnieuw opstarten oke> Vul uw recovery password in ja shit dit is niet de bedoeling.
Een 4 cijferige code oke maar geen elle lange code.
Code opgezocht in AD en ingevoerd Windows start weer door en daarna weer een keer opnieuw opgestart en ja weer zelfde probleem wat is het nu er zit dus geen TPM Chip in de laptops die je blijkbaar wel nodig hebt.
Maar dit werkt wel zonder TPM op usb sticks.
Dus waarom dan niet op een C of D schijf.
Ook de D schijf wordt niet versleuteld waarom:
Omdat de C schijf hiervoor versleuteld moet zijn Zucht...
Dus wie kan me hiermee verder helpen of zijn er andere programma's betaald of niet maakt niet uit het is voor een bedrijf en mag wat kosten. De recovery gegevens moeten ergens centraal komen te staan en dan dus het liefst in onze grote AD..
Ik hoor graag van jullie.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?