Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mede-tweakers,

Ik ben sinds kort bezig met het samenstellen van een compact en krachtig game-systeem om mee te kunnen nemen naar lanparty's. Ik ben al tot de volgende configuratie gekomen ( heb me beperkt omdat de rest voor mijn vraag niet van toepassing is) ;

Kast = Thermaltake Lanbox Lite
MoBo= Asus P8P67-M PRO (3.0)
CPU = intel i7 2600k
RAM= corsair vengeance 8G

Ik wil met dit systeem vooral kunnen gamen en wat overklokken ( hooguit 4,5GHz). Nu liep ik alleen bij het kiezen van een cpu-koeler tegen een probleem aan: in de kast pas een koeler van hoogstens 100mm hoog en (waar ik nog niet helemaal uit ben) schijnt er ook een probleem te zijn met hele lage, brede koelers (zoals de scythe big shuriken) omdat die dan een probleem krijgen met uitstekende warmteverspijders van het ram-geheugen (zoals bij de corsair vengeance het geval is).

Ik zit zelf te denken aan een scythe big shuriken, scythe shuriken of zalman CNPS8700 NT maar omdat ik verder weinig ervaring heb met low-profile koelers en lan-party-cp's wilde ik toch eerst om jullie mening vragen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:38:
beste mede-tweakers,

Ik ben sinds kort bezig met het samenstellen van een compact en krachtig game-systeem om mee te kunnen nemen naar lanparty's. Ik ben al tot de volgende configuratie gekomen ( heb me beperkt omdat de rest voor mijn vraag niet van toepassing is) ;

Kast = Thermaltake Lanbox Lite
MoBo= Asus P8P67-M PRO (3.0)
CPU = intel i7 2600k
RAM= corsair vengeance 8G

Ik wil met dit systeem vooral kunnen gamen en wat overklokken ( hooguit 4,5GHz). Nu liep ik alleen bij het kiezen van een cpu-koeler tegen een probleem aan: in de kast pas een koeler van hoogstens 100mm hoog en (waar ik nog niet helemaal uit ben) schijnt er ook een probleem te zijn met hele lage, brede koelers (zoals de scythe big shuriken) omdat die dan een probleem krijgen met uitstekende warmteverspijders van het ram-geheugen (zoals bij de corsair vengeance het geval is).

Ik zit zelf te denken aan een scythe big shuriken, scythe shuriken of zalman CNPS8700 NT maar omdat ik verder weinig ervaring heb met low-profile koelers en lan-party-cp's wilde ik toch eerst om jullie mening vragen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Probeer de H70, is ook zeer gemakkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Case: Corsair Graphite 600T
PSU: Corsair CMPSU-1000HX
Cooler: Corsair Cooling Hydro Series H70
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1866 Quad-Kit zit een geheugen cooler bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
zelf gebruik ik een Thermalright AXP-140
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/thermalright_axp_140.jpg

en volgens de volgende review past hij ook in een Thermaltake Lanbox Lite

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Exphy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:30:
zelf gebruik ik een Thermalright AXP-140
[afbeelding]

en volgens de volgende review past hij ook in een Thermaltake Lanbox Lite
Dus die H70 is niks? lijkt mij een prima ding juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

Gamersblood schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:34:
[...]

Dus die H70 is niks? lijkt mij een prima ding juist.
Slechte prijs/preformance verhouding, even een willekeurige goedkope luchtkoeler genomen: Scythe Mugen II.
Presteerd slechts 3c "slechter", maar kost nog niet eens de helft :z .

Edit: Zoek eens uit wat de maximum hoogte van koelers zijn in deze kast, hij is volgens de specs 23cm hoog. Een mugen II (15.8cm) zou kunnen passen als die hoogte niet inclusief voetstukjes ect is.

pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
Samen met ZEER goede koelpasta:
pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2011 23:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
D4NG3R schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:35:
[...]

Slechte prijs/preformance verhouding, even een willekeurige goedkope luchtkoeler genomen: Scythe Mugen II.
Presteerd slechts 3c "slechter", maar kost nog niet eens de helft :z .
serieus, Wat is dan een beteren water cooler?

[ Voor 0% gewijzigd door Gamersblood op 10-05-2011 23:38 . Reden: Anders Krijg ik alle spelling gestapos op mn dak. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gamersblood schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:36:
[...]

serieus, Wat is dan een beteren water cooler?
Een modulair systeem, ofwel "echte" waterkoeling met een losse pomp, radiator en reservoir.

Er zijn meerdere luchtkoelers onder de 60 euro, welke beter en stiller presteren als een H50 of H70.
Even 4 willekeurige koelers (In dit geval van hetzelfde merk) welke gelijk aan- of beter presteren:
http://tweakers.net/price...6455;247583;239378;265872

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
D4NG3R schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:40:
[...]

Een modulair systeem, ofwel "echte" waterkoeling met een losse pomp, radiator en reservoir.

Er zijn meerdere luchtkoelers onder de 60 euro, welke beter en stiller presteren als een H50 of H70.
Even 4 willekeurige koelers (In dit geval van hetzelfde merk) welke gelijk aan- of beter presteren:
http://tweakers.net/price...6455;247583;239378;265872
Oke die scyte van jou is een beteren oplossing, water cooling is dus toch niet niet zo goed.

Trouwens Offtopic: Ik heb een test ding gezien van een van jouw coolers en die CNPS9900 is ook niet slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamersblood op 10-05-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ding is groot, lomp, lelijk en heeft een fan met LED ingebouwd.. Daarnaast past het niet op zijn socket :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
D4NG3R schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:54:
Ding is groot, lomp, lelijk en heeft een fan met LED ingebouwd.. Daarnaast past het niet op zijn socket :+ .
Ik heb er nog een 1155 bracket bij gekregen hoor, en ja lelijk is een relatief begrip. functie gaat altijd boven vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:12
Mocht je een lage goedkope koeler willen, is de Scythe Big Shuriken ook een prachtige keuze! Met een 2000rpm PWM fan eraan zit je dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Bas. schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:04:
Mocht je een lage goedkope koeler willen, is de Scythe Big Shuriken ook een prachtige keuze! Met een 2000rpm PWM fan eraan zit je dan wel goed.
Is dat die hele lage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst ; sorry dat zo'n tijd niet in dit topic heb gereageerd (dat ik zelf heb opgericht) , maar ik heb nogal een drukke week en om op Gamer terug te komen ->
ja, de big shuriken is heel erg laag en daarom ben ik bang dat hij in combinatie met het RAM van Corsair niet gaat passen (heeft nogal een hoge heatspreader).

Ik ben er trouwens ook na een mailtje naar thermaltake achtergekomen dat de maximale hoogte die zij aanraden zo'n 100mm is ( was trouwens wel een rare reactie , ik had op hun contact pagina een mail in het nederlands geschreven, antwoorden ze in ongelofelijk krom engels).

Edit.: Ik heb nog eens naar de Thermalright AXP-140 gekeken waar Exphy me op wees, maar deze gaat 'm niet worden aangezien de verkrijgbaarheid erg tegenvalt en ik persoonlijk denk dat er wel een andere geschikte luchtkoeler is voor minder als €55.

Ook heb ik nog even wat uitgezocht over de mogelijkheid om een mugen 2 in te bouwen maar in de owners manual zag ik dat er zo weinig plaats is omdat de psu recht boven het moederbord hangt. ik ga nu even uitzoeken af er een mogelijkheid is deze te verplaatsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:34:
Allereerst ; sorry dat zo'n tijd niet in dit topic heb gereageerd (dat ik zelf heb opgericht) , maar ik heb nogal een drukke week en om op Gamer terug te komen ->

[...]

ja, de big shuriken is heel erg laag en daarom ben ik bang dat hij in combinatie met het RAM van Corsair niet gaat passen (heeft nogal een hoge heatspreader).

Ik ben er trouwens ook na een mailtje naar thermaltake achtergekomen dat de maximale hoogte die zij aanraden zo'n 100mm is ( was trouwens wel een rare reactie , ik had op hun contact pagina een mail in het nederlands geschreven, antwoorden ze in ongelofelijk krom engels).

Edit.: Ik heb nog eens naar de Thermalright AXP-140 gekeken waar Exphy me op wees, maar deze gaat 'm niet worden aangezien de verkrijgbaarheid erg tegenvalt en ik persoonlijk denk dat er wel een andere geschikte luchtkoeler is voor minder als €55.

Ook heb ik nog even wat uitgezocht over de mogelijkheid om een mugen 2 in te bouwen maar in de owners manual zag ik dat er zo weinig plaats is omdat de psu recht boven het moederbord hangt. ik ga nu even uitzoeken af er een mogelijkheid is deze te verplaatsen.
€55

pricewatch: Antec H2O 620

Is misschien en optie, nog een vraagje is die lanboy kast echt een must? want volgens mij als je een beetje rondzoekt kun je toch iets beters krijgen waar je veel meer ruimte hebt met coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft die een lanbox lite, omdat die wel eens naar een lanparty gaat? of van een klein gemakkelijk kastje houdt, ik zit trouwens met het zelfde probleem zoals de op.

Ben zelf een Apevia qpack hevig aan het modden, en ik heb ook maar een maximale hoogte van +/- 100mm.
Mijn oog was gevallen op de Shuriken rev.b, als je hier een Artic cooling F9 92mm fan op gooit kom je denk ik nog wel een aardig eind, tegen een zeker redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Prolimatech Samuel 17 anders geen optie?
http://www.hardwarecanuck...-cpu-cooler-review-2.html

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Voor klein ga dan voor de Lian Li PC-A05NB, is nog goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Die cooler is vreselijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamersblood schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:38:
Voor klein ga dan voor de Lian Li PC-A05NB, is nog goedkoop ook.
deze kast zou wel een uitkomst bieden qwa koelings mogelijkheden, maar ziet er nou niet uit als je hem vergelijkt met de lanbox lite en mede daarom heb ik voor deze kast gekozen.

Maar nu ik er over nadenk zou waterkoeling niet eens zo'n slecht idee ( er staat in de manual die ik van thermaltake.com heb gedownload dat er zelfs een speciaal gat in de moederbordtray zit voor waterkoeling) maar ik weet niet hoe het nou zit met die grote radiatoren die je aan de koeler ziet hangen (waar hang je die in je kast?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Het liefst buiten de kast zodat de warme lucht niet naar binnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamersblood schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:16:
Het liefst buiten de kast zodat de warme lucht niet naar binnen gaat.
dus stel nou je monteerd hem op de buitenkant van de achterkant van je kast, raakt de radiator dan niet snel beschadigt als je hem moet verplaatsen?

Ik heb hier een plaatje van de achterkant van de kast, waar zou je dan de radiator bevestigen?
Afbeeldingslocatie: http://nl.thermaltake.eu/product_gallery.aspx?PARENT_CID=C_00000215&id=C_00000216&name=LANBOX+Lite+&ov=&ovid=&parent_cp=

Edit: het plaatje doet het dus niet maar volgens mij staat er in de pricewatch bij de lanbox lite nog wel een ander plaatje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Je hebt toch een doos bij dies kast? zoniet zorg voor eits weet je gewoon zeker dat dat niet zomaar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Is dit niks voor je?
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y209/ianho_/Review%20Folders/Raven/IMG_9989.jpg

Ikzelf heb mijn systeem erin gebouwd, en ik ben eruiterst tevreden mee.

Hier mijn setup Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/218/picture3ye.jpg/

oja en het belangerijkste is het feit dat je die radiator dus buiten plaatsen dus buiten de kast..

[ Voor 15% gewijzigd door Gamersblood op 14-05-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep, ik denk dat ik er uit ben. Ik neem een Antec H2O 620, hij is voor z'n koelprestaties met de boxed fan erg goed.

Maar, nu is zo'n standaard Antec fan erg leuk als je geen geld wil uitgeven aan goede aftermarket fans maar, ik speel vrijwel nooit met een headset op en ik wil ook nog een beetje van het geluid van mijn speakers kunnen genieten. dus weet iemand 2 goede fans voor op de radiator van deze koeler ( het liefts 1 met fancontroller want je kunt maar 1 fan op de controller van de pomp aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamersblood schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:15:
Is dit niks voor je?
[afbeelding]

Ikzelf heb mijn systeem erin gebouwd, en ik ben eruiterst tevreden mee.

Hier mijn setup [afbeelding]
gaat het hier over de kast of het koelsysteem (iets meer uitleg alsjeblieft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:23:
[...]

gaat het hier over de kast of het koelsysteem (iets meer uitleg alsjeblieft)?
bijden het is verbonden aan mekaar goeie airflow=goeie kast.
ik zal je nog wat sturen momentje.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamersblood op 14-05-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een mooi systeem ( ik ben ondertussen het filmpje aan het kijken), maar de kast is echt ENORM! niet echt hetgene wat ik zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:34:
het is inderdaad een mooi systeem ( ik ben ondertussen het filmpje aan het kijken), maar de kast is echt ENORM! niet echt hetgene wat ik zoek...
Jij zoekt iets lichts klein en toch vet... ik zal voor je kijken trouwens goeie tip die Antec H2O 620, denk dat die eerders mijn kast in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is een goede en toch compacte koeler. Er mag dan standaard geen bevestigings plaats zijn voor de radiator in de lanbox maar ik denk dat hij met een beetje casemodding wel tegen het gaas aan de bovenkant te bevestigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:45:
ja, het is een goede en toch compacte koeler. Er mag dan standaard geen bevestigings plaats zijn voor de radiator in de lanbox maar ik denk dat hij met een beetje casemodding wel tegen het gaas aan de bovenkant te bevestigen is.
Echt case modding doe je met een dremel, http://www.silverstonetek...pec.php?pno=tj05&area=usa hier was nog iets en onder de $100 (kan de Euro Teken niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wederom een gave kast , maar ook weer iets wat je liever onder j e bureau laat staan dan even snel meeneemt naar een lanparty (oke als je hem op een skateboard zet is ie ineens veel makkelijker te verplaatsen maar dat terzijde latend).

( ps. het euroteken zit over het algemeen onder alt-gr -> 5 boven aan je toetsenbord)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:59:
wederom een gave kast , maar ook weer iets wat je liever onder j e bureau laat staan dan even snel meeneemt naar een lanparty (oke als je hem op een skateboard zet is ie ineens veel makkelijker te verplaatsen maar dat terzijde latend).

( ps. het euroteken zit over het algemeen onder alt-gr -> 5 boven aan je toetsenbord)
ja maar ik gebruik Ubuntu, trouwens die kasr is zeer licht ik vind die RV01 ook zeer licht mn computer weegt intotaal maar 25KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeemig, ik weet niet hoe sterk jij bent maar als ik een computer van 25kg meer als 20m moet verplaatsen pak ik toch liever een steekkarretje. Maar het gewicht wil noch niet zeggen dat het geen goede kast is, ik ben nu gewoon een lanparty pc aan het samestellen. Maar als ik over een tijdje een gewone thuis computer wil maken denk ik dat die RV01 helemaal geen slecht keuze is ( als je het uiterlijk van de RV01 vergelijkt met waarop ik nu zit te typen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:14:
jeemig, ik weet niet hoe sterk jij bent maar als ik een computer van 25kg meer als 20m moet verplaatsen pak ik toch liever een steekkarretje. Maar het gewicht wil noch niet zeggen dat het geen goede kast is, ik ben nu gewoon een lanparty pc aan het samestellen. Maar als ik over een tijdje een gewone thuis computer wil maken denk ik dat die RV01 helemaal geen slecht keuze is ( als je het uiterlijk van de RV01 vergelijkt met waarop ik nu zit te typen...).
Lol je hebt wel humor, nogiets ik zat hiervoor te kijken http://tweakers.net/ext/l...FKHX1600C9S3K2-8GX__.html dan zou je die scythe kunnen plaatsen hij gaat dan net over de geheugen modules heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neh, die scythe is wel een stuk goedkoper en geeft veel minder gedoe, maar ik heb toch liever de zekerheid die de Antec biedt als je bedenkt dat ik er misschien later een 2e videokaart bijkoop en hem in sli laat werken met de MSI N506GTX-Ti Hawk die ik van plan ben om er vanaf het begin af aan in te zetten.

Veel mensen zeggen al dat ze de lanbox op een magnetron vinden lijken, maar dan maakt hij zijn bijnaam waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:31:
neh, die scythe is wel een stuk goedkoper en geeft veel minder gedoe, maar ik heb toch liever de zekerheid die de Antec biedt als je bedenkt dat ik er misschien later een 2e videokaart bijkoop en hem in sli laat werken met de MSI N506GTX-Ti Hawk die ik van plan ben om er vanaf het begin af aan in te zetten.

Veel mensen zeggen al dat ze de lanbox op een magnetron vinden lijken, maar dan maakt hij zijn bijnaam waar.
Wat voor voeding heb je?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Corsair GS800, 90 - 264V in te bouwen, deze geeft 800 watt , wat ruim voldoende moet zijn om een i7 systeem met 2 videokaarten in SLI van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:40:
Ik ben van plan om een Corsair GS800, 90 - 264V in te bouwen, deze geeft 800 watt , wat ruim voldoende moet zijn om een i7 systeem met 2 videokaarten in SLI van stroom te voorzien.
Is die modulair en kun je niet beter voor XFX of Seasonic kiezen, schijnen de beste merken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens de site van corsiar niet, maar ik heb daar eigenlijk niet op gelet aangezien ik niet precies weet wat modulair en non-modulair van elkaar verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:47:
volgens de site van corsiar niet, maar ik heb daar eigenlijk niet op gelet aangezien ik niet precies weet wat modulair en non-modulair van elkaar verschilt.
Dat je de kabels veel beter kan weg werken, waardoor je dus een betere airflow krijgt en gewoon mooiere en nettere binnen kant, en sind je kast ope is, is dat toch wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal noch wel eens wat rond zoeken in de pricewatch of ik er een kan vind van 800 watt en die niet te duur is (ik heb nog z'n €30 buget over en ik weet niet hoeveel die modulaire voedingen meer kosten als normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:58:
ik zal noch wel eens wat rond zoeken in de pricewatch of ik er een kan vind van 800 watt en die niet te duur is (ik heb nog z'n €30 buget over en ik weet niet hoeveel die modulaire voedingen meer kosten als normaal).
650 is ruim voldoende voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet je het zeker, ik heb gelezen dat die GTX 560ti 's behoorlijk wat stroom verbruiken.
hier is trouwens de voorlopige configuratie ( dan kun je nog wat nareken als je wilt).

Behuizing Thermaltake Lanbox Lite Window
Extra fan Fractal Design Silent Fan 60mm
Moederbord Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3
Processor Intel Core i7 2600K, 3.4GHz, S1155, Box
Processor koeler Antec H2O 620 Liquid Cooler
Extra fan Scythe Slip Stream 120mm 1600 RPM
Intern geheugen Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart MSI N506GTX-Ti Hawk
Hardeschijf 1 OCZ Agility 3 SATA III 2.5"SSD 120GB
Hardeschijf 2 Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
Optische drive Lite-On iHAS324
Kaartlezer HPC Interne Cardreader incl. USB Zwart 3.5
Voeding Corsair GS800, 90 - 264V

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:01:
weet je het zeker, ik heb gelezen dat die GTX 560ti 's behoorlijk wat stroom verbruiken
Ik schijn met mijn 2XHD 6970 er ook mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:13

InFamous

excommunicado

Een voeding is het hart van de computer, bespaar hier niet op. Voor 30 euro heb je een budget voeding, zeker niet aan te raden voor overclocken en meerder videokaarten.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:02:
Een voeding is het hart van de computer, bespaar hier niet op. Voor 30 euro heb je een budget voeding, zeker niet aan te raden voor overclocken en meerder videokaarten.
ik bedoelde dat ik nog 30 meer kan uitgeven aan mijn voeding als dat nodig is ( ik wel denk voor een modulaire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt dat is een zeer goeie. trouwens mijn HD 6970 2x vreet meer als jouw systeem en ik red het met 650-700 ik heb zo'n 1000w met 6HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb het nog eens nagerekend en denk dat je toch wel gelijk hebt en een 650 of 700 watt wel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:09:
ja, ik heb het nog eens nagerekend en denk dat je toch wel gelijk hebt en een 650 of 700 watt wel genoeg is.
Zeker, oja en je mobo zou die kunn changen want heb je een nog een oudere gpu? en welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt het waarschijnlijk niet gezien maar ik heb een paar posts terug de voorlopig configuratie gezet en wat de mobo ( z68) en gpu (MSI gtx 560 ti Hawk versie) betreft zit het qwa nieuwigheid wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:14:
je hebt het waarschijnlijk niet gezien maar ik heb een paar posts terug de voorlopig configuratie gezet en wat de mobo ( z68) en gpu (MSI gtx 560 ti Hawk versie) betreft zit het qwa nieuwigheid wel goed hoor.
Nee maar mn vraag is heb je nog een oude Nvidia gpu die minimaal de 9800 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb geen losse gpu's ik was niet van plan onderdelen van uit deze pc te halen (is trouwens een GTS 260)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:18:
nee, ik heb geen losse gpu's ik was niet van plan onderdelen van uit deze pc te halen (is trouwens een GTS 260)
Waarom gebruik je die GTX 260 niet voor je physx.? edit is gts 250 of GTX 260.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamersblood op 14-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
srry, foutje bij uitlezen van cpu-z. het is een gts 250 ( niet bepaalt technisch hoogstaand meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:22:
srry, foutje bij uitlezen van cpu-z. het is een gts 250 ( niet bepaalt technisch hoogstaand meer)
Dat is alsnog een zeer goede physx kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar zoals ik al zei kan ik niet zomaar deze computer uitelkaar gaan schroeven en onderdelen meenemen (kunne we de GTS 250 dus gewoon even laten zitten).

Bijdeweg; ik ga mijn computer uitzetten want over niet al te lange tijd beginnen mijn ogen ook een 16:9 verhouding te krijgen. verderre posts beantwoord ik morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:34:
ja, maar zoals ik al zei kan ik niet zomaar deze computer uitelkaar gaan schroeven en onderdelen meenemen (kunne we de GTS 250 dus gewoon even laten zitten).

Bijdeweg; ik ga mijn computer uitzetten want over niet al te lange tijd beginnen mijn ogen ook een 16:9 verhouding te krijgen. verderre posts beantwoord ik morgen.
Oke fijne avond verder.
Pagina: 1