Toon posts:

van pentium 600 naar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van mijn packard bell af, maar nu ligt er een vraag! Moet je dan wachten op de pentium 4 tot hij een beetje in software valt? Of is het slimmer om gewoon een pentium 3 server in mekaar te smijten?
Ik denk zelf aan die pentium 3 server, dan met 2 keer 1000mhz en 512mb sdram en een ati radeon. Nou is mijn eigenlijke vraag, merk je dan echt een verschil tussen een packard bell pentium 600 tegenover een abit vp6 servertje met twee keer 1000mhz en windows 2000? Ik was namelijk niet echt onder de indruk van de computer van mijn ouders, een pentium 3 1000mhz.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Kan je niet beter wachten op de Dual AMD bordjes.. Qua processor een stuk goedkopen (duh :))

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb me speciaal even geregistreerd om te reageren. Ik vraag me af of dit soort postings serieus genomen moeten (of kunnen) worden.

Ik ben al wat ouder maar gebruik de computer zeker (buiten het "zakelijke" gebruik) 4 tot 5 uur om "te spelen", wat voor mij uitproberen kan zijn of een lekkere heavy game.

Ik heb 10 vingers en kan niet op 2 toetsenborden tegelijk rammen dus daar schiet een snelle processor mij niet te hulp.

Ok, grafisch gezien zouden sommige spelen misschien wat fraaier uit de verf komen maar mijn PIII 450, 256 mb geheugen en een Viper 550 op een IIyama Vision Master Pro500 (21") voldoet prima. Met een resolutie van 1024x768 bij 100hz loopt alles vlekkeloos in Quake en valt er op de beelden en de snelheid niets aan te merken.

Dan het serververhaal...... wat is hiervan het nut? Op de zaak heb ik er een, met 4 gebruikers dus niet echt bijzonder. Maar om een server voor mezelf prive neer te zetten...... idioot. De server op de zaak is een PIII 500 met 128 mb geheugen en geloof me, dat draait prima en probleemloos (NT 4.0)

Kortom als ik je vraag beantwoord JA je merkt het verschil tussen een Packard Bell en de configuratie die jij op het oog hebt. Dat verschil merk je.... zeker aan je bank- of girosaldo!

Mijn advies.......... ik geef het maar niet.... of toch, koop een gameboy!

Als ik een beetje cynisch ben.... het komt dat ik me een beetje erger aan onzinnige postings waar geen mens echt wijzer van wordt.

ARME AOW’er

Verwijderd

quake in 1024 loopt lekker ?

uh. óf je hebt nog Q1/Q2 óf je speelt Q3 wel in 1024, maar dan alles op low detail

en daarnaast doet het er niet zoveel toe of je de persoon die de topic opent individueel serieus moet nemen, wat kan men het nou schelen of dat je een individu daadwerkelijk helpt of niet (soms lukt dit wel en dat is fijn :D), maar het blijft een forum waar duizenden mensen per dag komen, dus als iemand een topic, met een vraag/probleem opent, lijkt het me nogal voor de hand liggen dat er eventueel andere mensen zijn met hetzelfde probleem/vraagie, waardoor niet alleen het individu (met misschien een voor hem zwaar onzinnige vraag/probleem), maar ook andere mensen geholpen kunnen worden, snappie? ;)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Kan je niet beter wachten op de Dual AMD bordjes.. Qua processor een stuk goedkopen (duh )
Als je van je geld af wilt dan wel ja. Een standaard 760MP bordje gaat zo'n 1100 piek kosten, tegenover 450 piek voor een VP6. Doe daar 2 x 866 op a 450, dus dan ben je voor 1100 piek klaar :)

Voordeel voor dual AMD is dat je geen verwarming meer nodig hebt :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Dick, laat hem. Ik snap best dat je er over op kan winden, maar het is voor sommige mensen een hobby, waar ze blijkbaar meer geld voor over hebben dan jij. Ik heb zelf ook een zwaar systeem. Inderdaad, soms zwaarder dan nodig is. Voor 80% van het gebruik zou ik waarschijnlijk ook prima tevreden zijn met een lichter systeem. Maar het is ook de lol. Het samenstellen, kopen en hebben van een snel systeem is leuk, althans dat is mijn mening. Ik gebruik de maximale capaciteit van mijn systeem danwel niet vaak, maar soms wel. Hetzelfde gaat waarschijnlijk op voor Hellraiser. Hij is opzoek naar de grens omdat hij hogere eisen aan bijv. de FPS van zijn Quake stelt dan jij. Waarom zou jij je daar druk om maken? Als hij daar nou lol in heeft.

Overigens, Hellraiser, ik weet niet wat je met je systeem wilt gaan doen, dus het is lastig adviseren zo. Maar ik heb zelf ook ervaring met dual processor systemen en je hebt er in een windows omgeving met maar een berperkt aantal applicaties echt performance winst mee. Ik denk dat je ook kan overwegen om je performance winst te halen uit een systeem met alle top of the line componenten, desnoods met alle overclockers tricks.

Verwijderd

Ik was namelijk niet echt onder de indruk van de computer van mijn ouders, een pentium 3 1000mhz.
Zit de stekker er wel in?|:(
En wat heb je eigenlijk aan een server als je wilt gamen...
Pagina: 1