iPhone4 kopen in losse onderdelen en zelf assembleren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-08 22:38
Hallo,

Ik zit al even met een vraag.
Kun je een iPhone 4 samenstellen uit losse onderdelen en deze zelf assembleren.
De onderdelen zijn op diverse sites allemaal los te krijgen. (het mainboard is moeilijker te vinden)
Enkele sites waar ik diverse onderdelen heb gevonden zijn www.dealextreme.com, www.focalprice.com, http://www.chinaveboss.com en www.consolepro.nl.

Heeft iemand ervaring met het assembleren met iPhones of iets gelezen over de mogelijkheid hiervan?
Ik verwacht dat het probleem zit in de OS, maar dit is een vermoeden.

Mvg, Mayckel

http://img.diytrade.com/c...are_Parts_Accessories.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door mayckelvz op 06-05-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

in principe is het mogelijk, maar waarom zou je het willen?
prijs?

de kosten van een losse behuizing is vaak al erg hoog, zeker als het originele onderdelen in nieuwstaat zijn.
Hetzelfde geldt vaak ook voor de losse onderdelen zoals speaker, microfoon, cameramodule etc.

enige reden die ik kan bedenken is dat je een iPhone4 (goedkoop) op de kop kan tikken waarvan 1 of 2 onderdelen defect zijn die makkelijk vervangbaar zijn (bijv. homeknop, accu, muteknop). Maar deze ga je niet makkelijk vinden aangezien deze vaak nog onder garantie gerepareerd worden.

Maar als antwoord op je vraag: ja het zou mogelijk moeten zijn als de logicboard/mainboard nog goed is. De hardwareonderdelen zijn zover ik weet niet aan elkaar gekoppeld d.m.v. een hardwareID of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
randje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:55:
in principe is het mogelijk, maar waarom zou je het willen?
prijs?
Inderdaad, puur qua prijs.
Ik vindt 500,- teveel voor een telefoon.
Als je de onderdelen allen bij elkaar telt ben je ongeveer 250,- kwijt (als ik niets vergeten ben tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
mayckelvz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Inderdaad, puur qua prijs.
Ik vindt 500,- teveel voor een telefoon.
Als je de onderdelen allen bij elkaar telt ben je ongeveer 250,- kwijt (als ik niets vergeten ben tenminste)
En hoe dacht je dan aan iOS te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Huntard schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Om het nog maar niet te hebben over hoe je iOS erop wilt flashen, denk niet dat je dat zo met iTunes kunt doen als er nog niets op staat...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
Huntard schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:03:
Dat was inderdaad ook mijn probleem.
Zit dit op het moederbord geinstalleerd of hoe kom je hier inderdaad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
Laat dat boodschappenlijstje + prijzen eens zien. Het klinkt namelijk erg interessant.
Dat flashen zal vast wel ergens te lezen zijn, maar ik vraag me echt af of je het online zo goedkoop bij elkaar kunt bestellen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Hoe zit het dan met de IMEI nummer en dergelijke? Komt dat met iOS mee, of moet dit apart toegewezen worden?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyHend
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53
mayckelvz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:01:
[...]
Iets zegt me dat je het Logic Board vergeten bent? (minder als 400 euro kan ik hem niet vinden)

Als je hem wel vind wil ik dit graag weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
Dealextreme (prijs in Euro)
Middle plate (silver/black) 27,71
Backplate metaal zwart 55,90
Touch screen (zonder glas) 34,78
Koptelefoon Jack aansluiting 7,75
Camera cover 3,10
Batterij 8,83
Dockconnector 6,95
Side keypad (volume en dergelijke) 6,88
Home Button kavel 3,65
Receiver 2,00
Interne antenne 2,69
Setje schroeven 1,31
Flex Proximity Sensor 3,24

Focalprice.com (prijs in Dollar)
Speaker 1,98
Flexcable 8,96
Front Camera 3,71
Glass screen cover 4,13
Microphone 1,34
Home button 2,74
Vibrator 4,30
Anti stof filters 1,73
Licht sensors + kabel 2,33
Flash light cover (zonder lamp zelf) 1,73

Als ik heel snel tel kom ik nu uit op 175,- euro.
Dan mis ik nog een aantal onderdelen zoals het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 19:43
iOS, serial number en IMEI nummer staan gewoon op een chip op je moederbord, dus koop een moederbord en dan is het in orde. Het goedkoopste dat ik kan vinden is 400 dollar (275 euro) voor 16GB en ik denk met AT&T sim lock.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

En je logicboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, en dat is het hele punt waarom nog niemand dat gedaan heeft. (Of althans, daar lijkt het wel op.)
Ik heb een iPhone 3GS thuis liggen met een defect moederbord en ik dacht, dan kopen we die gewoon een nieuwe! Totdat ik er achter kwam dat je voor een 16GB logic board gewoon minstens 300 euro kwijt bent.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
Had ik omschreven als moederbord.
Deze heb ik vanmorgen gevonden op www.chinaontrade.com maar ik weet de prijs niet meer en de site fungeert niet op mijn huidige pc (of de site ligt er uit).
Maar dit is inderdaad een grote issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
http://cgi.ebay.com/AUTHE...ain_0&hash=item27bac26c4d

Logicboard voor een schappelijk prijsje. Maar dan nog, wat nou als je het niet helemaal in elkaar kan zetten, dan zit je met een halfbakken iPhone die je niet volledig in elkaar kunt zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Daarbij heb ik zelf in het verleden toen ik nog een iPhone had wel is getracht er een van alle onderdelen die ik had liggen na een tijdje op te bouwen..
Maar het logicboard is gewoon erg duur. En je moet rekening houden met dat apple heel leuk designs maakt maar vervolgens alles lekker vastlijmt in de case. Dus zelf iets assembleren kost ENORM veel uithoudingsvermogen en gepriegel.. plus erg veel apparatuur zoals een hittepistool oid. omdat je veel met lijm werkt.
Het is opzich wel mogelijk, maar de uren, ergernis, gebroken onderdelen (opnieuw bestellen in china en weer een maand wachten) gaan je zoveel kosten dat je beter meteen een nieuwe dan wel niet 2e handse kan aanschaffen.
Ook het resultaat, voornamelijk door al dat gelijm in je niet stof-vrije ruimte, zal niet zo'n mooi resultaat opleveren als een origineel apparaat van de fabriek.

Maar, het is mogelijk, mij is het (bijna) gelukt (met een 3G) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Let er ook even op dat vooral de cover onderdelen vaak "oem" zijn. Met de nadruk op de aanhalingstekens.
Oftewel je hebt een telefoon die lijkt op een iPhone maar origineel wordt hij alsnog niet.

En daarbij 250,- ga je absoluut niet halen. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
MPeek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:55:
http://cgi.ebay.com/AUTHE...ain_0&hash=item27bac26c4d

Logicboard voor een schappelijk prijsje. Maar dan nog, wat nou als je het niet helemaal in elkaar kan zetten, dan zit je met een halfbakken iPhone die je niet volledig in elkaar kunt zetten....
Logicboard is van een AT&T model. Mocht het lukken de iPhone volledig te laten werken is hij dus nog voorzien van een Simlock ook.

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 06-05-2011 15:04 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:02:
Let er ook even op dat vooral de cover onderdelen vaak "oem" zijn. Met de nadruk op de aanhalingstekens.
Oftewel je hebt een telefoon die lijkt op een iPhone maar origineel wordt hij alsnog niet.

En daarbij 250,- ga je absoluut niet halen. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Inderdaad, als je het als interessante uitdaging ziet en bereid bent er aardig wat geld voor neer te leggen alleen om te kijken of het haalbaar is dan is het een leuk project om te proberen. Maar als je het wilt doen omdat je een iPhone 4 wilt zonder een iPhone 4 prijs te betalen zal je dat denk ik niet lukken zonder een hele hoop apparatuur, gedoe, frustratie en geld.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 06-05-2011 15:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
http://www.chinaontrade.c...-mainboard-pcb-p-499.html

Een Apple iPhone 4 Mainboard PCB voor 16$ !!!

Lijkt mewel heel erg goedkoop omdat de rest 300 a 400 dollar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat komt omdat het alleen de pcb is (printplaat), alle chips en transistors ontbreken.
Alleen kopen als je echt tijd teveel hebt en goed kan solderen ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
Fietsbel schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:35:
Dat komt omdat het alleen de pcb is (printplaat), alle chips en transistors ontbreken.
Alleen kopen als je echt tijd teveel hebt en goed kan solderen ;)
Was inderdaad al bang dat dit niet erg veel zou opleveren.
Ergens anders (en goedkoper) kun je een Logic Board niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik kan maar 1 conclusie trekken:

- zelf een iPhone assembleren omwille van het kostenplaatje is niet aantrekkelijk, maar het assembleren omwille van het lekker hobby-en kan enigzins aantrekkelijk zijn.
Pagina: 1