Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een tv in Amerika te kopen en deze hier te gebruiken.

Mogelijke Problemen
  • Spanningsverschil (110V, 60 Hz - 230V, 50 Hz)
  • Ander televisie standaard (ATSC - DVB)
Het spanningsverschil is eenvoudig op te lossen, omdat tegenwoordig veel tv's 110V - 230V en 50 Hz - 60Hz ondersteunen, en een simpele adapter moet dan voldoende zijn.

Maar nu het lastiger deel (ATSC - DVB). De TV zal gebruikt worden in combinatie met een Nederlandse decoder (digitaal televisie dus) die wordt aangesloten op de tv door middel van HDMI. Nu dacht ik zelf dat hierdoor de problemen opgelost zijn, omdat het signaal dan al gedecodeerd de tv binnenkomt.
Nu blijf ik alleen op een punt hangen. Het Nederlandse signaal wordt verzonden in 50Hz, en het Amerikaanse signaal wordt verzonden in 60 Hz (dat was in elk geval wel zo bij NTSC). Nu vraag ik me af of die Amerikaanse tv (die 60 Hz ondersteunt) 50 Hz signalen ondersteunt. :?

Kan iemand mij hierover inlichten?
Alvast bedankt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft niet echt betrekking op je vraag maar, waarom wil je daar een tv kopen? Ben je daar nu en wil je je TV mee terug nemen? Of wil je daar een TV halen van wegen een prijsverschil? In dat laatste geval vraag ik me af of dat prijsverschil uiteindelijk overeind blijft.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:12:
Heeft niet echt betrekking op je vraag maar, waarom wil je daar een tv kopen? Ben je daar nu en wil je je TV mee terug nemen? Of wil je daar een TV halen van wegen een prijsverschil? In dat laatste geval vraag ik me af of dat prijsverschil uiteindelijk overeind blijft.
Nee, ik ben daar nu niet. :9
Ik wil het eigenlijk weten omdat het me interesseert 8)7, en omdat ik de prijzen daar toch wel interessant vind (zeker nu de eurokoers erg goed staat).
http://www.amazon.com/s/r...712302&pf_rd_i=1266092011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb al vaker dingen uit de VS gehaald die hier niet te krijgen zijn, en er komen altijd nog een hoop kosten bij. Als ik bijvoorbeeld de eerste TV neem uit die link van jou, de LG 32LE5300 voor $469.
$469=€323. Maar als je de checkout van Amazon doorloopt kom je in totaal met shipping en belastingen op €577. In de PW staat ie voor €385.

code:
1
2
3
4
5
6
Items:  EUR 332,14
Shipping & Handling:    EUR 93,03
Total Before Tax:   EUR 576,79
Estimated Tax To Be Collected:  EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 151,62
Order Total: EUR 576,79

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 06-05-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:29:
Ik heb al vaker dingen uit de VS gehaald die hier niet te krijgen zijn, en er komen altijd nog een hoop kosten bij. Als ik bijvoorbeeld de eerste TV neem uit die link van jou, de LG 32LE5300 voor $469.
$469=€323. Maar als je de checkout van Amazon doorloopt kom je in totaal met shipping en belastingen op €577. In de PW staat ie voor €385.

code:
1
2
3
4
5
6
Items:  EUR 332,14
Shipping & Handling:    EUR 93,03
Total Before Tax:   EUR 576,79
Estimated Tax To Be Collected:  EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 151,62
Order Total: EUR 576,79
Ja, alleen wordt de tv in jouw voorbeeld naar Nederland verzonden.

Ik zou de tv dan naar een Hotel willen laten verzenden, en dan heb je volgens mij gewoon free-shipping. De import-fees, is het bedrag dat je moet betalen als je de grens over gaat.
Als je het netjes wil doen betaal je 19% invoerkosten over €316 (schijnbaar varieren de koersen per website ;) http://beurs.fd.nl/valuta/), en dan kom je uit op een bedrag van €376.
Dan heb je dus maar een magere €10 winst. Maar als je een beetje geluk hebt kun je gewoon zeggen dat je niks in Amerika hebt gekocht, controleren ze je niet, en dan kun je die 19% vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En daarvoor ga jij een 32" TV door de halve wereld slepen? Zie je jezelf al langs die douane lopen met je huge LCD-TV doos :D Het lijkt me echt niet de moeite waard.

En zoals je waarschijnlijk weet mag je tot €430 belastingvrij invoeren.
http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-05.html

offtopic:
Hoe je op €316 komt weet ik niet, het is €323 volgens de huidige wisselkoers, niet dat je die koers krijgt als je met je CC betaalt. Ook denk ik niet dat je dat zonder kosten als extra bagage mee kan nemen en je moet in de vs sales tax betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 06-05-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor grotere High-end schermen kan het interessant zijn, maar nu bespaar je gewoon te weinig om eventuele problemen voor lief te kunnen nemen. Terugsturen naar de VS bij een defect bijvoorbeeld ;)

Daarnaast krijg je het nooit meer verkocht als je wil overstappen naar een nieuw toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 06-05-2011 13:57 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het inderdaad vrij onhandig is. Maar als tot €430 zonder belasting mag invoeren, dan zou je dus een tv tot $637 kunnen kopen.

On-Topic:

Heeft iemand een idee of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04

Umbrah

The Incredible MapMan

In principe wel, om dezelfde redenen dat we hier ook 60Hz digitale bronnen kunnen aansluiten. Als je bij digitaal blijft heb je dan ook geen probleem.

Analoog is een ander verhaal, maar om het samen te vatten: ga er maar niet vanuit dat er SCART op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Bedankt.

Maar hoe zit het dan als ik bijvoorbeeld het analoge signaal van de wii op de tv wil aansluiten via composite bijvoorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 14:45 ]

Pagina: 1