[Win7] Automatisch afspelen uitschakelen voor enkel apparaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een USB stick die ik af en toe gebruik. Maar ook een externe schijf, het verschil is dat ik de schijf zelf niet open of wat dan ook. Die wordt alleen voor muziek gebruikt en voor backups. Na het inpluggen moet er gesynct worden en evt. muziek afgespeeld worden.

Deftig krijg ik iedere keer de melding: automatisch afspelen (na een halve minuut kijken wat er op de schijf zit). Duurt mij te lang, als ik automatisch afspelen uit zet gaat het prima. Schijf mount snel etc.

Echter, als ik mijn USB stick inplug wil ik graag wél automatisch afspelen gebruiken. Hier staat van alles op en maak ik er veel gebruik van. Echter, ik kan niet zoals in WinXP kiezen per apparaat wat de standaardactie is.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ct.valkering/geendonothingfaal.jpg

Kennelijk is het geen snelle oplossing maar ben toch benieuwd of die functie ergens te tweaken is.

NoxiuZ in "Topic voor kleine vragen"

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit is een werkje voor regedit:

Voor alle gebruikers
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Voor één (de huidige) gebruiker
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer

Daar zie je de key
code:
1
NoDriveTypeAutorun

Wijzig die hexadecimale waarde door een van de volgende:
0x1 or 0x80Disables AutoRun on drives of unknown type
0x4Disables AutoRun on removable drives
0x8Disables AutoRun on fixed drives
0x10Disables AutoRun on network drives
0x20Disables AutoRun on CD-ROM drives
0x40Disables AutoRun on RAM disks
0xFFDisables AutoRun on all kinds of drives

Zowel USB keys als USB drives vallen onder Removable Drives, dus het is misschien geen oplossing voor de situatie met je USB-stick, maar wel voor andere devices.

Dit en nog veel meer: Microsoft Support: How to disable the Autorun functionality in Windows.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 12-05-2011 10:09 ]