Realtek ethernet controller + wake on lan

Pagina: 1
Acties:

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-02 20:53
Hallo,

Ik zit al een paar dagen te proberen om mijn wake on lan functie te laten werken , volgens sommige berichten op het internet moet je bij het energiebeheer van de ethernet adapter de volgende setting uitgevinkt worden:
de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Als ik dit doe en save deze setting en ga terug naar energie settings dan heeft hij ook de volgende setting uitgevinkt: Dit aparaat mag de computer uit slaapstand halen .

Als je een wake on lan wil gebruiken dan moet deze functie toch aangevinkt blijven?

het rare is als ik de pc afsluit en wacht 5 minuten en test de wol functie dan boot de pc zonder problemen, als ik de pc laat afstaan voor een paar uur dan werkt deze functie niet meer ?

Besturing systeem is Windows 7 .

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

allure

Titaan fase 2/3

Dat het na een paar uur niet meer werkt heeft te maken met de ARP-tabel van je router/modem. Deze flushed dan de adressen.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 07:06
mac adres koppelen aan een IP adres permanent @ je router

worked for me, had ook gelijk-achtig probleem

[ Voor 30% gewijzigd door osmosis op 06-05-2011 14:52 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:06
- WOL is een niet-standaard functie van netwerkcommunicatie. Er zijn geen standaard richtlijnen voor.
- Ik heb thuis een WOL-applicatie die enkel op het IP werkt, dus mijn de IP-adressen van de pc's die ik met WOL wil laten opstarten zijn fixed en de leasetijd van een IP staat op 1 week (zo valt het IP-adres niet uit de table).