Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb thuis een harde schijf staan die momenteel geen voeding heeft omdat de kabel verloren gegaan is in de zee van kabels die onstaan is door het verhuizen van verschillende kamers wegens schilderwerken.

Ik weet echter niet precies hoe deze eruit zien en als ik me niet vergis stond op die voedingskabel ook geen "Lacie".

Om mijn zoektocht te vergemakkelijken vroeg ik me af of iemand van jullie toevallig een Lacie Grand (1/2 TB) thuis staan had en daar misschien een foto van zou willen nemen zodat ik kan beginnen zoeken. Google heb ik natuurlijk al geprobeerd, de handleiding ook, de Lacie accesoireshop ook, maar dat zijn allemaal nogal vage foto's en resultaten die ik niet vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je al contact opgenomen met Lacie? Kan je bij hun niet gewoon voor een leuk prijsje een nieuw kabeltje krijgen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Rupie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:53:
Heb je al contact opgenomen met Lacie? Kan je bij hun niet gewoon voor een leuk prijsje een nieuw kabeltje krijgen?
Ja, ik heb in hun accessoireshop gekeken, maar dat is best een vage boel daar. Bovendien is het een beetje onzinnig als je weet dat het ergens in huis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Je hebt de kabel dus nog.. alleen heb je er zo veel dat je niet meer weet hoe hij er juist uitziet?

Gewoon even zoeken achter een unboxing video leek me wel een leuk idee.

Deze bijvoorbeeld. Even pauseren op 2:02 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

het is een ps/2 achtige kabel met 4 of 6 pennen (kan je tellen als je naar de HD kijkt). Zijn redelijk uniek dus moet er wel uitspringen. Denk aan de aansluiting die voor toetsenborden en muizen gebruikt werd voordat USB werg geïntroduceert.
Oops ik dacht dat alle lacies wel dezelfde kabel hadden, gaan ze plots normale kabels gebruiken. Lastig dan wel.Uiteindelijk maakt het niet uit zolang voltage en wattage overeenkomen en de connector past. Voor de zekerheid even controleren of de spanning binnen of buiten + is (alhoewel dat eigenlijk ook altijd wel gelijk is).

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 06-05-2011 12:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Deze misschien?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GIFygo4n3VjwYPRqzWP55Swj/full.jpg
Ga ik er even vanuit dat de 1gb varaint een vergelijkbare voeding zal hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Rupie op 06-05-2011 12:02 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Geniaal idee met die unboxingvideo's -en plaatjes! Bedankt!
Pagina: 1