Windows live Mail 2011 start niet op en blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:18

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb hier op een pc een vreemd probleem.Van de een op de andere dag, vorige week, start windows live mail 2011 niet meer op.

het enige dat je ziet is het splashscreen en een draaiend blauw rondje. Verder gebeurt er niets.

Bij de systeempictogrammen komt het pictogram van WLM 2011 te staan en vanuit daar kun je ook nieuwe berichten, agenda afspraken etc. maken. Maar het programma start daarmee niet verder op.

Wat heb ik al allemaal gedaan:
- de PC is helemaal bij qua windows en driver updates
- Systeemherstel naar een punt ruim voordat het probleem begon helpt niet
- Gescanned (online/offline) opvirussen/anti malware, niets gevonden
- Gezocht op google, daar kwma ik weinig tegen behalve iets over ene beveiligingsupdate icm oude inteldrivers. Dat geldt bij deze PC niet (Nvidia).
- Installatie van Windows Live programma's hersteld/gerepareerd leverde ook niets op
- Opstarten met op zonder internettoegang maakt ook niets uit.
- Veilige modus levert een foutmelding op 0x80041161. Daar staat alleen iets over compleet (clean) verwijderen van WLM en opnieuw installeren.

Ik weet het nu echt niet meer. Iemand iets vergelijksbaar meegemaakt en opgelost?

Systeem specs:
- Core i3-550
- Nvidia GT 315
- Windows home premium 64 bits

Als niemand zo wat weet, ga ik eerst nog even poberen om contacten en messages, hopelijk ook serverinstellingen te exporteren/bewaren en dan alles verwidjeren en opniuw installeren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Heb je iets van een virusscan draaien die zich bemoeit met je mail? Misschien dat je eens kunt overwegen om dat uit te zetten om te kijken of dat verschik maakt.

Edit: ik verplaats je topic trouwens, volgens het CSA Beleid horen topics mbt mailclients in OFF.

[ Voor 27% gewijzigd door Rupie op 06-05-2011 11:19 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb Microsoft Securtity Essentials draaien. Deze heb ik even uitgezet en opnieuw WLM opgestart, maar helaas hetzelfde resultaat.
Bedankt voor het verplaatsen, wist ik niet.

Ondertussen nog meer actie uitevoerd:
- Live Essentials volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Schijfcontrole uitgevoerd
- Nogmaals register opgeruimd etc.

Ik vrees dat ik maar ga adviseren om de email voortaan met outlook binnen te gaan halen.
Hopelijk kan ik vanuit outlook of importeren (in ieder geval de contacten) en worden de emails weer netjes van de server afgehaald.
Daarna WML er maar weer gauw vanaf gooien.

[ Voor 55% gewijzigd door ChUcKiE op 07-05-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
En ook maar zo opgelost dus; WLM 2011 vervangen door outlook 2010 en alles werkt weer als een zonnetje.