Spotify onder de douche

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Beste heren van het goede leven,
alvast bedankt voor jullie zaligmakende reacties.

Ik zou graag muziek willen luisteren in mn badkamer. That's the easy part.

De muziek wil ik graag synchroon van mn audio setup in de woonkamer aftappen.

In de woonkamer heb ik een iMac met Spotify staan die een DAC aanstuurt, die weer een stereo aanstuurt.

Ik heb zitten kijken naar Sonos, maar dat is absurd duur voor wat muziek in de badkamer.

Doch, lijkt het me heerlijk om door mn huisje te kunnen wandelen met in elke kamer de identieke muziek met identieke timing.

Heeft een van jullie gotters wellicht de ideale oplossing? Alvast bedankt. Jolyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens gezocht naar draadloze speakers?
Of is dat niet iets wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Is onderstaand geen optie? Of wil je echt HiFi?
http://www.slipperybrick.com/2007/01/ipod-shower-dock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Draadje trekken, extra boxje in de badkamer?

Misschien is het handig als je even verteld wat je zelf al bedacht/geprobeerd hebt en waarom dat wel/niet voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Gewoon het volume flink opendraaien, zodat je het ook in de badkamer hoort (hangt wel een beetje van de grote en indeling van je huis af ;)).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Laguna, en z'n buren dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zo hard hoeft het nou ook weer niet.. daarom zei ik ook afhankelijk van de grote en indeling van je huis..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Ik heb het opgelost met een douche radio en zo'n FM zendertje voor op je ipod/mp3 speler (paar euro op ebay) .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

iPod / iPhone / Android telefoon aanzetten op speaker stand en in de badkamer leggen. Dat doet t bij mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

majoh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:27:
iPod / iPhone / Android telefoon aanzetten op speaker stand en in de badkamer leggen. Dat doet t bij mij heel goed.
Lijkt mij geen aanrader. Mocht je ooit problemen hebben met je toestel wordt er gegarandeerd waterschade geconstateerd en vervolgens mag je zelf de reparatie bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 22:02
Ik heb ongeveer hetzelfde "probleem", ik ga het als volgt oplossen :

Ik heb een Squeezebox Duet aangeschaft, deze wordt gekoppeld aan een eenvoudige versterker, een Scythe Kama Bay Amp (SDA-1100). Hieraan komen een paar Visaton sauna speakers, die in het verlaagde plafond worden ingebouwd. Ik heb vanuit de badkamer eenvoudig toegang tot mijn meterkast via een leidingkoker. De squeezebox receiver en de versterker worden dan ook in de meterkast ondergebracht.

Ik heb een QNAP NAS waarop squeezecenter draait met Spotify Plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Een paar waterproof speakers in je plafond maken, kleine versterkertje eraan, een lijnsignaal kabeltje naar je dac / second zone / koptelefoon uitgang van je versterker.

Voeding van je versterker koppel je natuurlijk aan de lichtknop zodat zodra iemand de badkamer ingaat hetzelfde hoort als er in de woonkamer te horen is :)

Als dan niet met een potmetertje om het volume fijn af te stellen.

Ben je voor 6 tientjes en een middagje klussen klaar :D
Pagina: 1