Ik heb uren besteed om mijn probleem op te lossen, maar moet toch de hulp van het forum inschakelen.
Ik heb een jaar geleden een PC gebouwd met de volgende onderdelen
- MSI 785GM-E51 moederbord (onboard HD4200 video)
- AMD Athlon II X3 435
- Corsair 2x 2GB DDR3-1333
- Coolermaster voeding 430 watt
- Intel X25-v 40GB-SSD
- Windows 7 64-bit
Sinds een maand heb ik artifacts op m'n beeldscherm, zoals dit (niet mijn PC). Artifacts worden snel erger bij het afspelen van streaming video (youtube) of 1080p mkv's. Ook afbeeldingen op websites zijn misvormd/anders.
Een aantal zaken kon ik bedenken als oorzaak en het volgende heb ik uitgeprobeerd.
- drivers updaten
- uitblazen fans en koelblokken
- nieuwe koelpasta tussen processor en koelblok
- alle usb-apparaten en extra harde schijven losgekoppeld om mogelijke te beperkte voeding uit te sluiten.
- bios gecheckt op overclocks, er waren geen oc's ingesteld
- windows 7 64-bit opnieuw geinstalleerd
- bios gereset
- windows 7 32-bit geinstalleerd
Dit alles had geen effect. Ik heb een MSI R5450 512mb videokaart gekocht, aangesloten en geïnstalleerd. Met de losse videokaart blijven de problemen onverminderd intact. Het volgende kan ik alleen nog bedenken als mogelijk defect of problematisch:
- moederbord kapot
- RAM-geheugen niet goed
- processor niet goed
- voeding niet goed of kapot
Helaas heb ik geen middelen om deze onderdelen te testen. Wat lijkt jullie het meest logisch als oorzaak van de artifacts?
Ik heb een jaar geleden een PC gebouwd met de volgende onderdelen
- MSI 785GM-E51 moederbord (onboard HD4200 video)
- AMD Athlon II X3 435
- Corsair 2x 2GB DDR3-1333
- Coolermaster voeding 430 watt
- Intel X25-v 40GB-SSD
- Windows 7 64-bit
Sinds een maand heb ik artifacts op m'n beeldscherm, zoals dit (niet mijn PC). Artifacts worden snel erger bij het afspelen van streaming video (youtube) of 1080p mkv's. Ook afbeeldingen op websites zijn misvormd/anders.
Een aantal zaken kon ik bedenken als oorzaak en het volgende heb ik uitgeprobeerd.
- drivers updaten
- uitblazen fans en koelblokken
- nieuwe koelpasta tussen processor en koelblok
- alle usb-apparaten en extra harde schijven losgekoppeld om mogelijke te beperkte voeding uit te sluiten.
- bios gecheckt op overclocks, er waren geen oc's ingesteld
- windows 7 64-bit opnieuw geinstalleerd
- bios gereset
- windows 7 32-bit geinstalleerd
Dit alles had geen effect. Ik heb een MSI R5450 512mb videokaart gekocht, aangesloten en geïnstalleerd. Met de losse videokaart blijven de problemen onverminderd intact. Het volgende kan ik alleen nog bedenken als mogelijk defect of problematisch:
- moederbord kapot
- RAM-geheugen niet goed
- processor niet goed
- voeding niet goed of kapot
Helaas heb ik geen middelen om deze onderdelen te testen. Wat lijkt jullie het meest logisch als oorzaak van de artifacts?