Video registratie sportwedstrijden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik deze vraag onder het juiste topic stel (1e keer op GOT), maar ik ben bezig om een camera registratie systeem op te zetten voor in een sporthal. Het idee is dat de zaal met één of twee stationaire camera's wordt uitgerust waarna met een druk op de knop wedstrijden zijn te filmen. De gefilmde beelden zijn vervolgens intern te gebruiken (bijvoorbeeld voor analyse) of worden gestreamed/gesynced naar een centrale server vanwaar ze op een website weergegeven kunnen worden. Het doel is dat voor het filmen van wedstrijden geen cameraman meer nodig is, dus op één of andere manier moet de camera zelf de wedstrijd kunnen volgen. De mensen die ervan gebruik gaan maken zijn verder gen techneuten, dus de bediening moet makkelijk zijn.

Voor wat betreft software die camera beelden registreert heb ik al het e.e.a. uitgezocht, zo kwam ik o.a. bij zoneminder terecht. Maar wat me opvalt is dat alle software (en projecten) voor camera registratie voornamelijk is gericht op de beveiligingswereld. Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met een software (of hardware) oplossing die gebruikt kan worden om bovenstaande te realiseren? Ik snap dat hetgeen wat ik wil waarschijnlijk niet kant en klaar ergens te vinden is, maar wellicht dat iemand wel bekend is met een open-source oplossing waarin zelf toevoegingen gemaakt kunnen worden, of waar bijvoorbeeld mee valt te interfacen (om registratie te starten/stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar zoeken mag je zelf doen. In de Devschuur hebben we het over zélf maken. Tevens zie ik niet wat je topic in SEA doet (Waar hoort mijn topic?).

Het lijkt me overigens geen rocket science om een pakket waar je "zones" kunt instellen dusdanig aan te passen dat je op basis van die gegevens wat motortjes aanstuurt om de camera te bewegen. Wat lastiger wordt is dat je eigenlijk de bal wil 'tracken'; als er 22 (toch? :P ) spelers op 't veld rondrennen die allerlei zones triggeren wordt het dus al wat lastiger. Ook dat is nog wel op te lossen door te filteren op bepaalde kleurwaardes etc. maar als spelers dan witte shirtjes gaan dragen oid, of iemands kale kop veroorzaakt een weerkaatsing dan ga je alsnog fouten maken.

Ik move je topic even naar PRG omdat ik hoop dat hier nog een interessante discussie uit voort komt; als 't niets anders wordt dan gegoogle-de pakketjes opsommen gaat 't alsnog dicht.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 06-05-2011 09:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij