Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet pagina's niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• NaabJ
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-07 12:19
Ik post dit bericht namens een vriend van mij :) Hij kan geen internet pagina's meer openen, maar wel nog msnen en dergelijken.

Bericht:
________
Hoi mensen,

Mijn computer opent geen internetpagina's meer. Ik heb ook al een andere browser geprobeert, maar daar ligt het niet aan. Ik heb firefox en internet explorer geprobeerd. Offline werken staat uit. Zou iemand me hier mee kunnen helpen? Ik gebruik een 32-bits besturingssysteem (Vista).
Groetjes.

Verwijderd

Geweldige informatievoorziening waarbij iedere technicus je exact kan vertellen wat eraan scheelt _/-\o_

Tenzij de glazen bol kapot is natuurlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 01:59 ]

• NaabJ
Gelukkig ben jij een technicus :)

Maar even serieus; wat ontbreekt er? Ik wist ook niet precies wat ik van hem moest vragen, aangezien ik nogal 'stom' ben qua internet foutmeldingen etcetera.

Verwijderd

Mijn galzen bol beweert dat de dns server stuq is. Makkelijk te testen:

ping tweakers.net

Als dat faalt, probeer:
ping 8.8.8.8

Lukt dat wel? Dan doet de dns server moeilijk.

• NaabJ
Hij is nét van msn af gegaan. Morgen spreek ik hem weer, dus zal ik het hem zeggen/mailen :) (of deze middag, ligt eraan hoe je denkt met late uren)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NaabJ schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 02:03:
Maar even serieus; wat ontbreekt er? Ik wist ook niet precies wat ik van hem moest vragen, aangezien ik nogal 'stom' ben qua internet foutmeldingen etcetera.
Alles. Dit gaat nooit werken: jij weet niet wat je moet vragen, je maar weet niet wat hij doet (want anders had hij specifieke informatie gegeven), en informatievoorziening gaat zo niet werken.

Laat hem de router opnieuw opstarten, de PC opnieuw opstarten, een live CD proberen, etc. En zelf aan de slag gaan om te testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NaabJ
Hij is zelf geen Tech-fan, in tegenstelling de meeste hier. Tevens ben ik me er pas recentelijk in gaan verdiepen. Ben pas 15 en heb geen boeken erover gelezen of dergelijken, alleen videos en artikels gelezen over alles en nog wat. Ik zal hem dit morgen allemaal doorsturen via msn, zodat hij het rustig kan nalezen en kan antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door NaabJ op 06-05-2011 02:44 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien dat je de volgende keer even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search. Er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen, maar er wordt wel verwacht dat je eigen inzet toont en aangeeft wat je al geprobeerd hebt. Voor hetzelfde geldt is het opgelost door iets simpels als opnieuw op starten of door een Firewall even uit te zetten (ZoneAlarm in gebruik toevallig?), maar of dat al geprobeerd is wordt niet duidelijk uit je startpost.

Lees, voor je een eventueel nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.