TV verbinden met PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier(en op computer-gebied)en heb gelijk een brandende vraag waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil mijn tv: een Samsung UE37C6000 aansluiten op mijn pc en hiermee opnemen in het netwerk, mijn huidige opstelling is: Ubee modem van Ziggo--Konig ethernetswitch--en van daaruit naar de tv en pc.

Ik krijg op m'n pc de melding ''ip-conflict met een ander systeem op het netwerk''
Op de tv kan ik alleen handmatig de ip, subnet, standaard gateway en dns-server invullen, dus niet automatisch(dit staat wel automatisch ingesteld in het configuratiescherm netwerkverbinding op de pc)

Hierbij krijg ik dus vervolgens de melding: ping van gateway ''niet verbonden met gateway, controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten''

Moet er soms nog een router tussen om het ip-adres te verdelen of wat is er aan de hand?

Mvg,
en alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Als jouw computer een DHCP adres krijgt van ofwel de König ethernetswitch of het Ubee modem van Ziggo, dan zou de televisie dat ook kunnen ontvangen.

Echter heb je nu twee apparaten in je netwerk met hetzelfde adres. Dit zou je heel gemakkelijk kunnen oplossen door op je televisie een ander IP-adres in te vullen. Mocht je normale IP-adres in de 192.168.1.x-range vallen, dan zou ik je suggereren om een hoog IP-adres in die range toe te wijzen aan jouw tv, zoals 192.168.1.100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zet de DHCP van de TV aan en je probleem is opgelost. Het zou me niet alleen verwonderen dat een apparaat anno 2011 geen DHCP heeft, maar een eenvoudige zoekopdracht bevestigt dit.

Manueel kan ook, maar waarom moeilijker maken dan het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of mijn pc een DHCP adres krijgt van de switch of modem?

Mijn ip-adres is 84.25.45.21 wat kan ik dan aan de tv toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:29:
Op de tv kan ik alleen handmatig de ip, subnet, standaard gateway en dns-server invullen, dus niet automatisch(dit staat wel automatisch ingesteld in het configuratiescherm netwerkverbinding op de pc)
Pak de handleiding van de tv er maar bij (mocht je die fysiek niet hebben kun je die op hun site nog vinden). Ik weet namelijk bijna zeker dat die TV ook automatisch een IP-adres kan verkrijgen, het is echt niet meer van deze tijd om dat handmatig te moeten doen, en al helemaal niet bij een merk als Samsung. ;)

Zodra hij automatisch een ip-adres krijgt heb je dan ook geen ip-conflict meer, dat voorkomt je router namelijk automatisch. :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:40:

Je krijgt nog een ip-adres van je modem lijkt het, dat lijkt in ieder geval verdacht veel op een externe IP. Dan moet je inderdaad nog een router aanschaffen, zoals Wildfire hieronder zegt.
Wildfire schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:41:
Lezen we nog wel? Hij heeft een Ubee en een switch. Beetje nutteloos, aangezien de Ubee een bridged modem is -- kan maar één apparaat op. De Ubee doet niet aan routering enzo.

Router ertussen ipv de switch, alle netwerkapparatuur op de router en voila.
Ja, we lezen. Maar ik ken niet alle modems/routers uit mijn hoofd, en veel mensen halen die termen ook door elkaar. Vandaar dat ik van een router uitging.

[ Voor 39% gewijzigd door Gimmeabrake op 05-05-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Lezen we nog wel? Hij heeft een Ubee en een switch. Beetje nutteloos, aangezien de Ubee een bridged modem is -- kan maar één apparaat op. De Ubee doet niet aan routering enzo.

Router ertussen ipv de switch, alle netwerkapparatuur op de router en voila.

In zijn huidige situatie is het IP-conflict logisch -- de Ubee geeft alleen het WAN IP-adres en dan zouden z'n PC en TV hetzelfde IP hebben en dat gaat dus niet.

@ hieroder: what I said :)

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2011 22:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die Ubee modem van Ziggo, is dat een router of een bridge? Naar mijn weten zijn kabelmodems doorgaans bridges, en krijg je van je ISP maar één publiek IP adres. Dan moet er een NAT router tussen om meerdere apparaten eraan te hangen. Je hebt het hier alleen over een switch, daarmee gaat het niet lukken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:40:

Een switch geeft geen ip uit. ... is het een switch of een router

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gerrymeistah schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:40:
[...]

Pak de handleiding van de tv er maar bij (mocht je die fysiek niet hebben kun je die op hun site nog vinden). Ik weet namelijk bijna zeker dat die TV ook automatisch een IP-adres kan verkrijgen, het is echt niet meer van deze tijd om dat handmatig te moeten doen, en al helemaal niet bij een merk als Samsung. ;)

Zodra hij automatisch een ip-adres krijgt heb je dan ook geen ip-conflict meer, dat voorkomt je router namelijk automatisch. :)
automatisch gaat dus niet, alleen handmatig ;(
en een router heb ik niet....is deze dan noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uh ... ja!

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:43:
[...]

automatisch gaat dus niet, alleen handmatig ;(
en een router heb ik niet....is deze dan noodzakelijk?
Ja, een router is noodzakelijk. Het Ubee-modem van Ziggo zet gewoon één-op-één het IP-adres door wat je bij Ziggo hebt. Daar kan dan ook maar één apparaat op. Voor meer apparaten zul je een router nodig hebben.

Hoeft niet duur te zijn, bv een Sitecom WL-340. Da's een router met zowel bekabeld als draadloos.

Zolang je TV maar in de buurt van je modem+router staat is het enkel een kwestie van een kabeltje trekken, dus da's gelukkig de moeite niet. Daarna zou het automagisch moeten werken: de router krijgt dan het IP van Ziggo en zorgt er dan zelf voor dat alle aangesloten apparaten een intern (voor thuisgebruik) IP-adres krijgen en hij zorgt er dan voor dat al het verkeer netjes op de goede plek terecht komt.

[ Voor 50% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2011 22:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok...dat maakt het een en ander duidelijk! en is hier dan een bepaald type router(bekabeld iig) voor nodig of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Bijna elke router in de computerwinkel voldoet. Alleen de routers van de providers willen wel eens ongeschikt zijn, aangezien die vaak het modem ingebouwd hebben in plaats van een wan-poort.

Als je in een computerwinkel erbij verteld dat er een los modem aan gekoppeld moet worden via een ethernet-kabel weten ze wel voldoende om je te helpen :)

Edit: er zijn bij nader inzien natuurlijk nog enkele modem-router combinaties in winkels/webshops te verkrijgen. Gewoon even kijken of er een ethernet WAN-poort op zit. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gimmeabrake op 05-05-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

OK, ik dacht dat dit Ziggo-geval routerde, maar dat is dus niet het geval nu ik zijn IP zie (en wat anderen zeggen). Inderdaad gewoon een eenvoudig routertje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt allemaal voor de snelle reacties :)

Met een routertje moet het dus helemaal goed komen!

In de toekomst wil ik de boel ook nog gaan uitbreiden met een home-cinemaset met lan-aansluiting, een netwerkprinter en een labtop......zit er een limiet aan een router wat betreft het verdelen van de ip-adressen of makt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:57:
Super bedankt allemaal voor de snelle reacties :)

Met een routertje moet het dus helemaal goed komen!

In de toekomst wil ik de boel ook nog gaan uitbreiden met een home-cinemaset met lan-aansluiting, een netwerkprinter en een labtop......zit er een limiet aan een router wat betreft het verdelen van de ip-adressen of makt dat niet uit?
Een standaard router zal zo'n 4 ingebouwde poorten hebben, maar op elke poort kan je gewoon weer een switch/hub aansluiten waardoor het aantal mogelijke adressen toeneemt. Voor de apparaten die jij noemt is het aantal mogelijke aansluitingen ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het verdelen van ip adressen. sja meestal gaat het om een /24 subnet

Wat in praktijk inhoud dat je 253 adressen kan uitdelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:02:
het verdelen van ip adressen. sja meestal gaat het om een /24 subnet

Wat in praktijk inhoud dat je 253 adressen kan uitdelen
hahaha...ok dat moet wel genoeg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, als dat niet genoeg is kun je een 10.0.0.0/8 private net gebruiken, dan heb je er net iets minder dan 17 miljoen ter beschikking :P

Maar inderdaad, als je zelf niets instelt krijg je bijna altijd 253 adressen, die bedraad (al dan niet via switches) of draadloos aan de router verbonden kunne worden. En dat is voor thuisgebruik vrijwel altijd voldoende.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja, dat was het antwoord op je vraag.

Net zoeits als banden op je auto het feit dat je banden 210km/h kunnen betekend niet dat je auto dat ook kan rijden. Maar meestal kun je genoeg zonder problemen aansluiten. met > 30 clients moet je mischien aan je hoofd gaan krabben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Sitecom router gekocht aangesloten en werkt naar behoren, geen netwerkconflict meer en op de tv is het netwerk ook ingeschakeld.

Alleen heb ik nu geen flauw idee hoe en waar ik me tv kan vinden/herkennen op m'n pc? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:00:
Vandaag een Sitecom router gekocht aangesloten en werkt naar behoren, geen netwerkconflict meer en op de tv is het netwerk ook ingeschakeld.

Alleen heb ik nu geen flauw idee hoe en waar ik me tv kan vinden/herkennen op m'n pc? :-(
Wat is eigenlijk de bedoeling? Dat je PC media streamt naar je TV? De mogelijkheden op het netwerk van die TV kunnen wij enkel raden - je zal hiervoor echt wel in de gebruikershandleiding moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat is inderdaad de bedoeling maar ook met de instructies in de handleiding van de tv kan ik geen verbinding maken met de pc.....tv kan geen extern apparaat vinden.

Verder moet ik toch ook op de pc mijn router en en andere apparaten in mijn netwerk kunnen zien?
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Heb je "PC Share Manager" geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik, moet ik daar nog iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:48:
ja heb ik, moet ik daar nog iets instellen?
Ja natuurlijk. Lees de handleiding van de Samsung PC Share Manager. De handleiding vind je hier: http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks...ik zal dadelijk ns aan de slag gaan hiermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tis gelukt.....heb alleen nog lang zitten kloten om de tv aan de share manager toe te wijzen, het probleem bleek hem uiteindelijk in de firewall te zitten. Het vakje ''geen uitzonderingen toegestaan'' moet daar uitgevinkt zijn. Dit was dus ook het geval als ik via de tv de pc probeerde te vinden.

Weet niet of dat erg veel uitmaakt qua beveiliging?(geheel bedraad netwerk)
Pagina: 1