Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het kopen/installeren van een aantal cooling componenten, in geval van de CPU om betere koelprestaties t.o.v. de stock cooler te behalen(waar ik nu een Mugen 2 rev. B voor heb) en in geval van de GPU vooral om het geluid te verminderen, alhoewel betere koelprestaties natuurlijk mooi meegenomen zijn. Daarom had ik een GPU cooler besteld(accelero xtreme 5870, zie de link) en omdat deze vanmiddag werd bezorgd, ben ik vanavond begonnen met het monteren van het gevaarte op m'n Asus EAH5870. Dat ging best goed, totdat ik bij de heatsinks voor de VRAM aankwam. Deze horen op de RAM blokjes te worden geplakt met de thermische pads(?) die onder de sinks zitten. Hier gaat het fout. De pads plakken namelijk helemaal niet goed, en op het moment dat ik de kaart-cooler combo omdraai om hem weer aan m'n mobo te hangen gaat het fout en vallen de sinks van de kaart.

Mijn vraag is: Zijn er anderen die dit hebben meegemaakt bij deze specifieke cooler en wat is jullie oplossing? UIt de installatiehandleiding ben ik niet veel wijzer geworden...zou je dit op kunnen lossen met gewone huis tuin en keuken dubbelzijdig plakband of moet je echt thermisch geleidende tape gebruiken?

Alle hulp is welkom!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 21:58 . Reden: sp/grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Heb ooit een accelero twin turbo gehad, en die dingen bleven gewoon eraan hangen...

Dubbelzijdige tape gaat iig niet helpen, dat spul geleid voor geen meter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meestal laat standaard plakband domweg los als het warm word, ik zou het niet proberen. donderd er ineens een stuk metaal in je computer die aanstaat. nooit handig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mijne bij Highflow besteld, waar ze ook thermisch geleidende tape van Akasa verkopen. Goed spul?
Het lijkt me iig niet handig om het hele gebeuren zonder koeling voor de RAM weer in de computer te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
fish schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:24:
Meestal laat standaard plakband domweg los als het warm word, ik zou het niet proberen. donderd er ineens een stuk metaal in je computer die aanstaat. nooit handig
Mee eens. Dubbelzijdig plakband is daar simpelweg niet voor bedoelt. Ik zou voor nieuwe themische pads gaan kijken. Redelijk wat computerwinkels hebben dat in het assortiment. En anders ff online kijken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:28:
Ik heb de mijne bij Highflow besteld, waar ze ook thermisch geleidende tape van Akasa verkopen. Goed spul?
Het lijkt me iig niet handig om het hele gebeuren zonder koeling voor de RAM weer in de computer te schroeven.
Mail of bel morgen Highflow even. Zij kunnen je vast alles vertellen over het aangekochte product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er bestaat ook thermische lijm, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het één keer heb geprobeerd en het slecht plakte en de zaak losliet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de thermische tape van Akasa zoals ze die bij Highflow verkopen
pricewatch: Akasa Thermal Adhesive Tape
Ik zal ze iig even een mailtje sturen, even kijken hoe ze mij kunnen adviseren. In principe ben ik tevreden als het onder load goed blijft plakken. Het is zoals gezegd niet fijn als er dingen naar beneden vallen op het moment dat de kaart/PC aanstaat.

EDIT: De product ID even toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 22:40 . Reden: toevoegen product ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Daar hebben we toch de pricewatch voor?
Die lijm van Arctic Silver schijnt erg goed te zijn, maar dat is dan wel een blijvende verbinding.
De twee-componentenlijm van Zalman valt tegen. Lastig om de juiste verhouding te krijgen en goed te laten harden. Ook na harden kan het na een paar maanden ineens loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

wat je ook veel ziet, bijvoorbeeld bij de MSI GTX560Ti HAWK, is dat de vrm/ram heatsinks bestaan uit 1 grote plaat die thermalpads heeft op de plekken van de vrm/ram en die je met pushpins o.i.d. vastzet. Hiermee ben je niet afhankelijk van een stukje tape dat niet blijft plakken per heatsinkje.
Ik lees veel dat deze losse heatsinkjes snel erafvallen door slecht tape. Misschien kun je beter kijken voor zo'n plaat. Geen idee waar je die krijgt, je zou eens op het forum van highflow kunnen vragen of ze zoiets kunnen leveren.
Ik heb trouwens ook bij Hornbach laatst zo'n soort van aluminium-tape gezien dat dubbelzijdig plakte. Ik weet echter niet of dit goed plakt op een chipje en of het wel goed is ervoor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de thermal tape van Akasa besteld bij MNM, is vanmiddag aangekomen. Denk dat ik de hele boel bootstrap door de tape op de pads te plakken. Mocht dat niet werken, kan ik, als ik een beetje zuinig met het knippen van de tape ben, ook nog proberen om de pads in hun geheel er af te werken(met een mesje o.i.d.) en ze te vervangen met de tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 21:53

L702

Eric #99

Heb je de vram chips wel ontdaan van de olie restanten van de orginele thermal pads? Even met alcohol o.i.d. schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitzer schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:46:
Die lijm van Arctic Silver schijnt erg goed te zijn, maar dat is dan wel een blijvende verbinding.
Die heb ik hier, die werkt wel goed (ik heb de Silvervariant, je hebt ook de iets minder geleidende Alumina). Je moet alleen wel (erg) kleine batches aanmaken, want anders is het spul al te uitgehard om het nog goed aan te brengen (wat ook weer tot luchtpockets leidt). Ik kon vier sinks netjes aanbrengen (dus ook restanten schoonmaken en even netjes uitlijnen) met een batch, daarna moest ik nieuw spul aanmaken.
Pagina: 1