Toon posts:

Ubuntu 10.04 server ge-update. Of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greetings

Ik heb zojuist een 10.0 server geinstalleerd en bijgwerkt met apt-get update en apt-get upgrade. Nu zou ik verwachten dat het systeempje helemaal "bij" is. Maar als ik reboot een inlog dan komt er toch onderstaande melding:

60 packages can be updated.
37 updates are security updates.

Zie ik wat over het hoofd? Zo ja wat?

TIA Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heb je uitgevoerd? Want er zijn ook updates die extra depedencies nodig hebben en dat werkt op Ubuntu server net even iets anders. Als je dus een full update wilt doen, even via aptitude starten en de boel laten lopen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 09:46
apt-get upgrade installeert geen nieuwere versie van een pakket als hij daarvoor andere pakketten moet wijzigen (verandering in dependencies) omdat dit onveilig kan zijn. Om dit wel te doen kan je apt-get dist-upgrade gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:47:
Als je dus een full update wilt doen, even via aptitude starten en de boel laten lopen.
Thanks Ga ik mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jschot schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:28:
Om dit wel te doen kan je apt-get dist-upgrade gebruiken.
Thanks Ga ik mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
dist-upgrade is een upgrade tool dus als je van 9.04 naar 10.04 wil bijvoorbeeld imho.
apt-get update && apt-get upgrade zijn voldoende om het zaak ie te updaten dat ik weet

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

lordgandalf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:27:
dist-upgrade is een upgrade tool dus als je van 9.04 naar 10.04 wil bijvoorbeeld imho.
apt-get update && apt-get upgrade zijn voldoende om het zaak ie te updaten dat ik weet
Niet waar. Dist-upgrade doet geen dist upgrade zoals de functie doet denken. Ik heb 't meerdere keren gebruikt en geen enkele keer kreeg ik een nieuwe distro versie terwijl deze wel beschikbaar was. Als je ook kijkt naar de uitvoer van apt-get upgrade zie je dat ze apt-get safe-upgrade adviseren (althans, dat was een tijdje zo of is server specifiek). Die geeft dezelfde functionaliteit als eerdergenoemde updates: het neemt geen nieuwe dependencies mee in de upgrade ronde. Dat doe je met dist-upgrade. Of via aptitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
dat is dan ook omdat je voordat je het command uitvoert in je /etc/apt/source.list je distro naam naar de nieuwe versie moet veranderen en een apt-get update moet uitvoeren.
Heb zo al tich van een oude debian/ubuntu versie naar de nieuwe release geupgrade.
Dat wil je niet altijd maar het gaat wel met dist-upgrade.
safe-upgrade met aptitude is iets totaals anders die update alleen de geinstalleerde software naar de nieuwste versie in de repository.

zie: http://www.debianadmin.co...r-to-ubuntu-edgy-eft.html

En zowel apt-get als aptitude installeren dependencies dat ik weet. het is zelfs flink moeilijk om dat niet te doen dat ik me herinder

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
lordgandalf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:27:
Bij Ubuntu is het aanbevolen om dat met de daarvoor bedoelde tool 'do-release-upgrade' te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik pak altijd

apt-get upgrade -d

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

lordgandalf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:04:
dat is dan ook omdat je voordat je het command uitvoert in je /etc/apt/source.list je distro naam naar de nieuwe versie moet veranderen en een apt-get update moet uitvoeren.
Heb zo al tich van een oude debian/ubuntu versie naar de nieuwe release geupgrade.
Dat wil je niet altijd maar het gaat wel met dist-upgrade.
safe-upgrade met aptitude is iets totaals anders die update alleen de geinstalleerde software naar de nieuwste versie in de repository.

zie: http://www.debianadmin.co...r-to-ubuntu-edgy-eft.html

En zowel apt-get als aptitude installeren dependencies dat ik weet. het is zelfs flink moeilijk om dat niet te doen dat ik me herinder
Ja, zeg, dat is geen dist-upgrade waarbij je zonder extra aanpassingen naar een nieuwe versie gaat, zoals de do-release-upgrade die hierboven is genoemd. Jij speelt vals met het aanpassen van je sources.list, want dat kan je ook met aptitude gewoon doen (zonder parameters of opties). Dat is hoe ik van 10.04 naar 10.10 naar 11.04 ben gegaan met mijn PC.

Pagina: 1