Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best Tweaker,

Ik vecht al een lange tijd (1 jaar) tegen een serieus probleem dat mijn pc doet vast lopen, waardoor ik een geforceerde restart moet doen om hem weer te kunnen gebruiken.
Als er geluid afspeelt tijdens deze crash dan hoor je deze ook zeer snel loopen, zoals bij elke typische crash.
Er is geen spraken van bluescreen.

Om alles op een rijtje te te zetten, mijn pc bestaat uit:
  • Intel Core2Quad Q9450 @ 2.66 Ghz(default)
  • Asus Striker II Formula (nForce 780i SLI)
  • MSI R5850 Twin Frozr (2 maanden oud)
  • Western Digital VelociRaptor (10.000 RPM)
  • 2048 MB Kingston DDR3 Geheugen (bij meer geheugen wordt het probleem erger)
  • Cooler Master RealPower 550 Watt
  • Windows 7 x64
Mijn pc is beschermt tegen virussen door de volgende programma's:
  • Malware Bytes
  • Spybot Search & destroy
Geen van deze programma's vindt geïnfecteerde bestanden.

Het probleem komt voor in de volgende situaties (1 is het ergste)
  1. Om de ~15 min --> Bewerken van video's of filmpjes in Adobe Pemiere
  2. Om de ~25 min -->Bekijken van filmjes op Youtube / Dailymotion / Vimeo, met namen scrollen door een film
  3. 1-2 keer tijdens een film -->Afspelen met VLC mediaplayer (veel erger dan windows mediaplayer classic)
  4. Om de ~60 min --> Spelen van First-Person Shooters
  5. om de ~120 min -->Speler van andere spellen (minder erg)
  6. Eens per dag --> In Idle of Word
Wat ik al geprobeerd heb:
  1. 2x Complete reinstall windows
  2. Vervanging van video kaart
  3. Hitte check tijdens stress CPU(~50 graden + GPU( 55 graden)
  4. Nieuw geheugen (werd erger)
  5. Nieuwste drivers
  6. 2x Defragmentatie
  7. 2x Ram test 86+ (goed resultaat)
  8. 3x disk check (geen fouten)
  9. 1x Benchmark stress test (geen crash)
  10. Bios update + verschillende voltages op het geheugen + cpu
  11. Under & over-clocking (werd erger)
  12. Hulp gevraagd op andere forums, geen oplossing
  13. Barbaars geweld
  14. Hijack this log analyse (zag er goed uit volgens http://www.nucia.eu/forum/)
Hopelijk ben ik niks vergeten en kan iemand mij helpen want ik ben ten einde raad, gezien het feit dat ik niet de luxe heb om een nieuwe pc te kopen.

Alvast bedankt,

Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kun je niet een keer kijken naar je geheugen dat slaat je beelden toch op ? daarom blijft hij op een beeld hangen, als je nog een bankje dat over is er in proppen en je oude er uit halen en kijken of dat misschien de oorzaak is...

gr
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik stopte bij "Asus Striker II Formula"

Rampenplank. Gewoon zo spoedig mogelijk verkopen en moederbord met intel chipset nemen. Heb jaren lang gezeik met moederborden met nvidia chipsets gehad, precies het probleem dat jij hier omschrijft. Ook heel veel geprobeerd en allemaal zonder succes. Sinds mijn 1e intel chipset nooit meer een enkel problem gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 05-05-2011 21:18 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt, je bevestigt mijn vermoeden. Als iemand anders nog een wonder oplossing heeft dan hoor ik hem graag. Zo niet dan gooi ik hem maar al te graag het raam uit, dit zou ik niemand aan willen doen :P

@timted3
Ik heb al verschillende geheugens geprobeerd en zoals vermeld in mijn eerste post is er heeft dat geen verbetering gegeven. Toch bedankt voor je suggestie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als ik kort kijk naar wat je allemaal al hebt geprobeerd blijft toch wel als enige het moederbord over, inderdaad.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:27
freezed hij en krijg je vreemde vlekken in beeld? dan kan het ook je voeding zijn... heb ik ook een keer gehad, freeze zonder BSOD en muziek hangt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinooo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:40:
freezed hij en krijg je vreemde vlekken in beeld? dan kan het ook je voeding zijn... heb ik ook een keer gehad, freeze zonder BSOD en muziek hangt dan ook.
Nee, als mijn pc vast loopt is het te vergelijken alsof de tijd stil staat. Eens op de 100 keer tijdens het uitdrukken van de pc doet hij het spontaan weer, uiteraard om af te sluiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Ik had in het verleden met een 780i chipset (op een msi moederbord) ook veel last van vastlopers. Om een lang verhaal kort te maken het lag aan de monitor software. In mijn geval Everest (wat nu Aida is).
Die draaide ik juist om te kijken wat er gebeurde bij vastlopers (temps e.d). Zonder die software geen vastlopers meer :)

Verder wordt de northbridge chipset ook erg heet. Daarvoor had ik toen een antec spotcooler gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door luckyjan op 06-05-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
luckyjan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:41:
Ik had in het verleden met een 780i chipset (op een msi moederbord) ook veel last van vastlopers. Om een lang verhaal kort te maken het lag aan de monitor software. In mijn geval Everest (wat nu Aida is).
Die draaide ik juist om te kijken wat er gebeurde bij vastlopers (temps e.d). Zonder die software geen vastlopers meer :)

Verder wordt de northbridge chipset ook erg heet. Daarvoor had ik toen een antec spotcooler gekocht.
Ik heb zojuist mijn Samsung drivers opnieuw geïnstalleerd en heb sinds dien geen vast loper meer gehad. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog maar anderhalf uur aan het testen ben, waarbij ik VLC player, Premiere en youtube heb draaien met veel acties, toeters en bellen.

Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn, alvast bedankt voor je tip en ik laat weten of ik er inderdaad definitief van af ben.

Edit: Hij is weer vast gelopen bij het opstarten van een filmpje. Ik heb geen hoop meer, dus koop ik een nieuw.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou daar nog heel even mee wachten en eens kijken wat er her en der aan IRQ's gedeeld wordt. DIt klinkt namelijk exact als een IRQ sharing probleem zoals ik ze zovaak gezien heb :)

Eerste verdachten zijn je videokaart en je geluidskaart. Kijk of je die een specifiek / vrij IRQ kunt geven (zit in apparaatbeheer). Met een beetje mazzel ben je er dan al :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onboard sound card in je bios uitschakelen om uit te sluiten dat het hieraan ligt ?
Pagina: 1