Oi, ik heb mijn eyefinity setup klaarstaan allleen ik vroeg me af is er een goed geluids programa waarmee ik uit mijn linker scherm L geluid kan laten komen rechterscherm R geluid en middelste de bas.?
Ehm, je geeft wel genoeg geld uit voor 3 schermen maar je hebt geen zin om een 2.1 setje te kopen?
Nja, ontopic: Gaat denk ik niet werken, helemaal niet als je het geluid via HDMI laat gaan.
Nja, ontopic: Gaat denk ik niet werken, helemaal niet als je het geluid via HDMI laat gaan.
ik sluit all mijn 3 de monitoren aan met dvi en een jack kabel maar ik heb 5.1 in mijn pc zitten maar met welk programa kan ik dat goed aanstuiren?
niet, want je deelt links en rechtsvoor op 1 kabel...
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Tuurlijk kan dat wel. Kwestie van zelf de kabel maken.nedernakker schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:48:
niet, want je deelt links en rechtsvoor op 1 kabel...
Ey!! Macarena \o/
Zelf een stereo kabel die het signaal gewoon mono naar beide schermen stuurt. Met de bass hoef je geen rekening te houden, kunnen die speakers toch niet, gaat enkel bagger klinken. En bovendien schiet je daar qua geluid niks mee op aangezien het echt niet anders klinkt of je nu een aparte bass speaker gebruikt of niet.
Beter koop je trouwens gewoon een simpel 2.1 setje, veel betere geluidskwaliteit.
Beter koop je trouwens gewoon een simpel 2.1 setje, veel betere geluidskwaliteit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
hij vraagt om een programma, geen kabelRaZ schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:51:
[...]
Tuurlijk kan dat wel. Kwestie van zelf de kabel maken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Het zal wat zijn als je loodgieter zo'n houding aan zou nemen.
Kunt u mijn lekkend bad repareren?
- Nee onmogelijk.
Waarom dan niet?
- Omdat de leiding lekt.
Niet echt wenselijk he?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tsurany schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:56:
[...]
Het zal wat zijn als je loodgieter zo'n houding aan zou nemen.
Kunt u mijn lekkend bad repareren?
- Nee onmogelijk.
Waarom dan niet?
- Omdat de leiding lekt.
Niet echt wenselijk he?
dat heeft toch niets met de vraag van de TS te maken?
hij vraagt of er een programma is waarmee hij vanuit zijn 5.1 geluid links en rechts voor kan delen over zijn monitoren, het antwoord is gewoon nee..
geen badkuip die daar iets aan verandert...
De weg van de TS is niet de juiste (software), een andere route (hardware-matig) kom je uiteindelijk op het zelfde effect uit.
Gaat om dat er een oplossing komt, dat je met 10 euro (gok) aan kabeltjes dan klaar bent, is toch een prima oplossing lijkt me
Gaat om dat er een oplossing komt, dat je met 10 euro (gok) aan kabeltjes dan klaar bent, is toch een prima oplossing lijkt me
Ey!! Macarena \o/
Dat heeft er alles mee te maken, hij vraagt impliciet gewoon naar een systeem waardoor zijn geluid gaat werken alleen heeft hij het enkel over software. Kwestie van zelf even nadenken dat zoiets hardwarematig opgelost kan worden ipv softwarematig en hij het aan de verkeerde kant zoekt. Precies wat mijn voorbeeld illustreert. Je wilt dat iemand meedenkt over het probleem, niet alleen een ja of nee antwoord op de vraag geeft.nedernakker schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:59:
[...]
![]()
dat heeft toch niets met de vraag van de TS te maken?
hij vraagt of er een programma is waarmee hij vanuit zijn 5.1 geluid links en rechts voor kan delen over zijn monitoren, het antwoord is gewoon nee..
geen badkuip die daar iets aan verandert...
klopt maar software kost nix en hardware kost wel iets (maar wat voor kabel zou dat dan moeten zijn?)
en ik hoef niet persee een bas maar wel dat ik linkerbeeldscherm L heeft en rechter R
en ik hoef niet persee een bas maar wel dat ik linkerbeeldscherm L heeft en rechter R
[ Voor 30% gewijzigd door DjangoSoe op 05-05-2011 23:35 ]
Eentje die stereo splitst naar twee aparte uitgangen.
(heb ik niet lichen
)
maar ik heb gewoon 5geluids uitgangen op mijn moeder bord. kan ik niet gewoon zorgen dat uitgang 2=L en uitgang 3=R...? ik d8 dat dat gewoon moet lukken? maar dan heb ik software nodig die de uitgangen herkent?
maar ik heb gewoon 5geluids uitgangen op mijn moeder bord. kan ik niet gewoon zorgen dat uitgang 2=L en uitgang 3=R...? ik d8 dat dat gewoon moet lukken? maar dan heb ik software nodig die de uitgangen herkent?
Allemaal aansluiten op je geluidskaart en dan de mogelijkheden van je driver uitproberen.
Je kunt ze soms als los kanaal aansturen namelijk.
Je kunt ze soms als los kanaal aansturen namelijk.
Kijken welke geluidschip op je moederbord zit en daar de juiste aansturing software voor vinden, volgens mij kunnen standaard geluidschips dat niet. Kabel zal prima werken, gewoon zo'n kabel: http://www.kabeltje.com/j...bel-02-meter-pf-1822.html maar dan 3.5mm jack ipv tulp aan de uitgangen. Echter de standaard 3.5mm jack splitters sturen beide kanten stereo op, dat moet je dan weer niet hebben. Dus die kabel en dan zelf je uitgangen er aan solderen.
[ Voor 52% gewijzigd door Tsurany op 05-05-2011 23:41 ]
voordat ik ga solderen gai k eerst wel ff een driver zoeken XD.
(waar kan ik zien welke geluidskaard ik op mijn moederbord heb zitten?)
(waar kan ik zien welke geluidskaard ik op mijn moederbord heb zitten?)
Als je een geluidskaart hebt of koopt die analoog 5.1 kan uitsturen, werkt het gewoon zoals TS dat wil.
edit: dan moet er wel nog een splitter bij die front L/R uit elkaar haalt..
edit: dan moet er wel nog een splitter bij die front L/R uit elkaar haalt..
[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 05-05-2011 23:47 ]
Zoeken op de website van je moederbord fabrikant?
Die sturen links en rechts standaard over dezelfde uitgang. Dan moet je er dus een hebben die zowel links als rechts op een andere uitgang uit kan sturen.Henk007 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:44:
Als je een geluidskaart hebt of koopt die analoog 5.1 kan uitsturen, werkt het gewoon zoals TS dat wil.
[ Voor 79% gewijzigd door Tsurany op 05-05-2011 23:45 ]
Nee, want de jack uitgangen zijn 2 kanalen. Jack 1 is Links en Rechts voor. Jack 2 is links en rechts achter, Jack 3 is Center & Sub.Django.666 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:38:
(heb ik niet lichen)
Ze gaan dus altijd in paren van voor en achter. Je zal ze dus hardware-matig met kabels moeten splitsen en verdubbelen (vanuitgaande dat je op je rechter monitor op beide speakers ook 2x rechts voor het geluid wil hebben.
Je kan dus van mini-jack naar tulp gaan, om zo voor elk kanaal 1 aansluiting te krijgen, die kan je vervolgens weer splitten.
Als het al softwarematig kan, zal je denk ik een nieuwe geluidskaart moeten kopen, wat aanzienlijk duurder is dan even de juiste kabels en verloopjes bij elkaar zoeken (Of je haalt losse pluggen en kabel, en je maakt het zelf).
TS zegt al dat het geluid via minijack loopt, dus er is een analoge 5.1 geluidskaart aanwezig.Henk007 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:44:
[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 05-05-2011 23:47 ]
Ey!! Macarena \o/
Ik weet het al, Je kunt de voorkant en de achterkant zien als "Aparte geluidsapparaten"
Dan kun je de voorkant Links maken, de achterkant Rechts, en dan de subwoofer naar je middenscherm. Maar verwacht niet dat er dan iets uit komt
(zijn schermen niet voor)
Gewoon: 3,5 mm naar RCA, dan 2 Y splitters, en weer 2 RCA naar 3.5 mm...
Subwoofer (centerspeaker) moet je dan je middelste aan hangen
Dan kun je de voorkant Links maken, de achterkant Rechts, en dan de subwoofer naar je middenscherm. Maar verwacht niet dat er dan iets uit komt
Gewoon: 3,5 mm naar RCA, dan 2 Y splitters, en weer 2 RCA naar 3.5 mm...
Subwoofer (centerspeaker) moet je dan je middelste aan hangen
[ Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 05-05-2011 23:48 ]
Subwoofer moet je gewoon niet gebruiken, heeft geen enkel zin aangezien je middelste scherm niet opeens lagere tonen gaan uitstoten dan je andere twee schermen.
Gewoon die kabel die ik noemde en dan een 3.5mm naar 3.5mm kabel nemen, die doormidden knippen en aan beide kanten van die splitter solderen ipv die tulp stekker. Krijg je dus weer als het ware een stereo signaal in beide monitoren.
Gewoon die kabel die ik noemde en dan een 3.5mm naar 3.5mm kabel nemen, die doormidden knippen en aan beide kanten van die splitter solderen ipv die tulp stekker. Krijg je dus weer als het ware een stereo signaal in beide monitoren.
Neem het volgende kabeltje 2x en gebruik die voor de volgende aansluitingen van de pc links/rechts en midden/sub

Neem 3x de volgende kabel die naar de monitoren gaan

Monitor links gaat op de witte aansluiting van poort links/rechts
Monitor rechts gaat op de rode aansluiting van de poort links/rechts
Monitor midden gaan beiden op de aansluitingen van de middelste monitor
Nu gebruik je wel 1 box van de 2 van de linker en rechter monitor.
Dit is op te lossen door een splitter gebruiken met aan de monitor kant 2 mannetjes die naar 1 vrouwtje gaat

Neem 3x de volgende kabel die naar de monitoren gaan

Monitor links gaat op de witte aansluiting van poort links/rechts
Monitor rechts gaat op de rode aansluiting van de poort links/rechts
Monitor midden gaan beiden op de aansluitingen van de middelste monitor
Nu gebruik je wel 1 box van de 2 van de linker en rechter monitor.
Dit is op te lossen door een splitter gebruiken met aan de monitor kant 2 mannetjes die naar 1 vrouwtje gaat
[ Voor 13% gewijzigd door geforce5_guy op 05-05-2011 23:55 ]
ik snap hem niet? kan je ff paint tekeningetje maken van hoe ik het zou moeten aanlechen? want ik snap de texst niet helmaal. (srry).
Aangezien het hier enkel en alleen over geluid gaat, verplaats ik dit richting Audio & HiFi
Move VB -> AH
Move VB -> AH
Oslik blyat! Oslik!
Gewoon op mijn manier doen, das het simpelst. Heeft toch geen zin de center aan te sluiten en de sub aan te sluiten.
Dus je neemt:

En knipt daarvan de RCA/Tulp stekkers af (wit/rood)
Knipt deze door midden:

En dan elke helft solderen aan de uiteinden van de vorige kabel (zodat beide adersporen verbonden zijn) en voila.
Dus je neemt:

En knipt daarvan de RCA/Tulp stekkers af (wit/rood)
Knipt deze door midden:

En dan elke helft solderen aan de uiteinden van de vorige kabel (zodat beide adersporen verbonden zijn) en voila.
Het volgende doe je voor monitor links en rechts
PC > links/rechts > kabel 1 > splitter 1x man/2x vrouw > kabel 2> monitor
wit of zwart = links <-- weet niet 100% zeker
Rood = rechts <-- weet niet 100% zeker
Kabel 1

Kabel 2

Voor monitor midden
PC > sub/midden > kabel 1 > splitter 1x man/2x vrouw > kabel 2 > monitor
Hierbij moet je het sub kabel vinden ( één van de 2 stekkers op kabel1 )
Of zoals boven genoemd zelf kabel doorknippen en solderen.
Kabel 1

Kabel 2

Voor monitor midden
[ Voor 5% gewijzigd door geforce5_guy op 06-05-2011 00:10 ]
wat tsurany kan toch ook gewoon want die 2 kabels heb ik hier lichen dat lijkt me makklijker als wat geforce5 doet?
Ik doe het zelfde zonder solderenDjango.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:12:
wat tsurany kan toch ook gewoon want die 2 kabels heb ik hier lichen dat lijkt me makklijker als wat geforce5 doet?
Vanuit je pc komt een kabel met 2 tulpstekkers, een linker kanaal ander rechter
Nu sluit je het linker kanaal aan op de rode tulp stekker die naar monitor rechts gaat
en sluit je het rechter kanaal aan op de rode tulp stekker die naar monitor links gaat
Nadeel van boven staande is dat maar 1 box per monitor wat doet.
Je kan dan een splitter er tussen zetten.
Linker kanaal naar splitter en dan de zwarte en rode naar monitor op die splitter
rechter kanaal naar splitter en dan de zwarte en rode naar monitor op die splitter
[ Voor 50% gewijzigd door geforce5_guy op 06-05-2011 00:17 ]
Of je koopt voor 2 tientjes een speakerset en bent er klaar mee?
pricewatch: Logitech LS11
Klinkt waarschijnlijk zelfs beter als audio uit de monitors.
pricewatch: Logitech LS11
Klinkt waarschijnlijk zelfs beter als audio uit de monitors.
ach solderen is mijn probleem niet bestellen wel XD zit al in schuld namelijk XD
(en ik heb hier boxen staan maar die zijn groot en als ik ergens naar toe ga (doe ik best vaak) zijn die dingen irritant om me tenemen dan is ff inplugge makkelijker XD)
ik ga morgen solderen en hopen dat het werkt
(en ik heb hier boxen staan maar die zijn groot en als ik ergens naar toe ga (doe ik best vaak) zijn die dingen irritant om me tenemen dan is ff inplugge makkelijker XD)
Dat is wel een erg ranzig oplossing aangezien je dan losse stekkers hebt hangen. Mooier zou zijn de eerste kabel en dan twee van deze:geforce5_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:09:
Het volgende doe je voor monitor links en rechts
Kabel 1
Kabel 2
[afbeelding]
Voor monitor midden

Dan splits je met de eerste kabel een stereo 3,5mm jack naar twee keer mono RCA. En met de twee adapters die ik post maak je dan van de RCA weer een mono 3,5mm jack.
Echter moet je wel zorgen dat de eerste kabel lang genoeg is om van de PC naar beide schermen te gaan.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
de adapter die je als laatste hebt gepost hoe heet die? kan ik hem ff opzoieken op bestel site?
Heb geen plaatje van splitter kunnen vinden. Door de splitter heb je geen kabels los hangen en spugen beide boxen in de monitor zelfde uit.FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:16:
[...]
Dat is wel een erg ranzig oplossing aangezien je dan losse stekkers hebt hangen. Mooier zou zijn de eerste kabel en dan twee van deze:
[afbeelding]
Dan splits je met de eerste kabel een stereo 3,5mm jack naar twee keer mono RCA. En met de twee adapters die ik post maak je dan van de RCA weer een mono 3,5mm jack.
Echter moet je wel zorgen dat de eerste kabel lang genoeg is om van de PC naar beide schermen te gaan.
Of je hangt er weer twee losse verlengkabels aanFeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:16:
[ Voor 70% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2011 00:19 ]
Blijft een feit dat je met zo'n adapter van RCA naar 3,5mm jack een stap minder nodig hebtgeforce5_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:18:
[...]Heb geen plaatje van splitter kunnen vinden. Door de splitter heb je geen kabels los hangen en spugen beide boxen in de monitor zelfde uit.
Alleen moet je dan wel een lange versie van kabel 1 kopen. Maar die zijn er wel tot een meter of 15 - 20 geloof ik. En de aders splitsen is zo gedaan, je kan ze zo uit elkaar trekken.
Of eigenlijk zijn er gewoon genoeg mogelijkheden. Alleen wordt het wel ranzig door alle verloopjes, splitters en verlengkabelsTsurany schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:18:
[...]
Of je hangt er weer twee losse verlengkabels aanDie gewoon female-male zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 06-05-2011 00:24 ]
geforce dan heb ik toch geen splitter meer nodig als ik die kabel:1 en die adapter 2x heb ?
FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:21:
[...]
Blijft een feit dat je met zo'n adapter van RCA naar 3,5mm jack een stap minder nodig hebt
[...]
Of eigenlijk zijn er gewoon genoeg mogelijkheden. Alleen wordt het wel ranzig door alle verloopjes, splitters en verlengkabels

Dit dus als splitter. Maar het is idd een veel splitter gedoe
de eerste die jij poste die kabel:1 is toch een goedeslitter? gewoon rechtstreeks in pc en dan naar die 2 andre en van die 2 andere met adapter naar mijn monitoren?
Nee, maar elke monitor heeft 2 boxen. Die verloop stuurt 1 box aan. Met spitter krijgen beide boxen zelfde signaal en dus meer volume voor elk kanaal.Django.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:22:
geforce dan heb ik toch geen splitter meer nodig als ik die kabel:1 en die adapter 2x heb ?
wat doet die laatste splitter dan ipv de aude welke volgorde moet ik het dan doen?
plzz ff in duidelijke taal XD
en niet in soundnert taal XD
plzz ff in duidelijke taal XD
en niet in soundnert taal XD
Kabel 1 zwart --> Kabel 2 zwart --> monitor linksDjango.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:25:
de eerste die jij poste die kabel:1 is toch een goedeslitter? gewoon rechtstreeks in pc en dan naar die 2 andre en van die 2 andere met adapter naar mijn monitoren?
Kabel 1 rood --> Kabel 2 rood --> monitor rechts
Bij bovenstaande hangt er dus een stekker los van de kabel 2, niet echt handig
Door splitter zoals ik net poste tussen kabel 1 en kabel 2 te doen kan je beide aansluitingen van kabel 2 gebruiken en werken beide boxen in de monitor ook.
Kabel 1 zwart --> Splitter --> Kabel 2 zwart en rood --> monitor links
Kabel 1 rood --> Splitter --> Kabel 2 zwart en rood --> monitor rechts
[ Voor 10% gewijzigd door geforce5_guy op 06-05-2011 00:31 ]
Even mijn Paint-skills er op los gelaten. Jij bedoeld dus dit?geforce5_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:25:
[...]Nee, maar elke monitor heeft 2 boxen. Die verloop stuurt 1 box aan. Met spitter krijgen beide boxen zelfde signaal en dus meer volume voor elk kanaal.

Waar scherm "links" en scherm "rechts" ook andersom kunnen zijn als de aders vanaf het begin het andere kanaal hebben. Maar het gaat om het idee.
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 06-05-2011 00:38 ]
zoon tekening bedoel ik XD ty ty ty.
maar geforce bedoel je dat ook?
want dan ga ik die gewoon doen XD
maar geforce bedoel je dat ook?
want dan ga ik die gewoon doen XD
jepFeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:37:
[...]
Even mijn Paint-skills er op los gelaten. Jij bedoeld dus dit?
[afbeelding]
Waar scherm "links" en scherm "rechts" ook andersom kunnen zijn als de aders vanaf het begin het andere kanaal hebben. Maar het gaat om het idee.
ok een afbeelding is makklijker dan text ik had de text ook bijna door maar nu heb iki het helamaal door. :):)
ik ga morgen gelijk aan de slag daarmee,
bedankt allemaal.
ik ga morgen gelijk aan de slag daarmee,
bedankt allemaal.
Maar zo zou het dus ook kunnen:

Echter weet ik niet hoe het in de praktijk werkt. Want op deze manier werk je wel telkens met stereokabels/stekkers en gaat er uiteindelijk ook een stereo jack in het scherm. Maar in het begin kap je alles al af naar mono. Dus best kans dat er maar één kanaal over het gehele traject werkt. Dus in dat geval zouden optie 1 en 2 gelijk geluid geven.

Echter weet ik niet hoe het in de praktijk werkt. Want op deze manier werk je wel telkens met stereokabels/stekkers en gaat er uiteindelijk ook een stereo jack in het scherm. Maar in het begin kap je alles al af naar mono. Dus best kans dat er maar één kanaal over het gehele traject werkt. Dus in dat geval zouden optie 1 en 2 gelijk geluid geven.
Buiten grote stuk is aarde toch? dus dan werk er maar 1 box volgens mij. Andere oplossing bied 2x zelfde signaal aan als het goed is en zullen beide boxen zelfde weergeven. Maar ken lay-out van de pinnen niet voor dit soort stekkers.FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:43:
Maar zo zou het dus ook kunnen:
[afbeelding]
wat ik heb begepen asl je dat doet wert er in ieder scherm maar 1 box
En de kosten aan kabels (als je die niet hebt) ligt hoger dan een simpel 2.0 setje dat waarschijnlijk wel betere geluidskwaliteit heeft.
Als ik wikipedia moet geloven:Django.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:46:
Beide boxen:

Enkele box:

[ Voor 9% gewijzigd door geforce5_guy op 06-05-2011 00:51 ]
Met optie twee inderdaad want je levert puur een mono-signaal aan. Dat is ook te zien aan de ene ring van de 3,5mm jack: elke ring staat voor één kanaal. Maar met de eerste optie denk ik dat het ook gaat gebeuren, want, zoals gezegd, splits je in het begin al naar mono en daar zit dus geen verschil in. Enige verschil is dan een hele berg aan kabeltjes. Ik durf het niet te zeggen. Ik ben er ook alleen maar om in Paint leuke dingen te doenDjango.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:46:
Ik mag hopen die die splitter zelfde signaal op de witte en rode kabel zet? anders is het resultaat inderdaad zelfde als optie 2FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:51:
[...]
Met optie twee inderdaad want je levert puur een mono-signaal aan. Dat is ook te zien aan de ene ring van de 3,5mm jack: elke ring staat voor één kanaal. Maar met de eerste optie denk ik dat het ook gaat gebeuren, want, zoals gezegd, splits je in het begin al naar mono en daar zit dus geen verschil in. Enige verschil is dan een hele berg aan kabeltjes. Ik durf het niet te zeggen. Ik ben er ook alleen maar om in Paint leuke dingen te doen
hoegroot is dan de kans dat ik in bijde monitoren 2boxen kan gebruiken?
want nu zech iedreen dat het niet zeker is dat bijde boxne gaan werken?
want nu zech iedreen dat het niet zeker is dat bijde boxne gaan werken?
Dat denk ik ook, maar er is ergens toch een heel klein beetje twijfel.geforce5_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:53:
[...]Ik mag hopen die die splitter zelfde signaal op de witte en rode kabel zet? anders is het resultaat inderdaad zelfde als optie 2
Maar goed, wat kosten een paar van dat soort kabels nou. Denk dat je met tien euro heel ver komt en dat is dan vooral door de hoge verzendkosten. Dus testen kan altijd.
en als ik jack en die andere kabel doorknip kan ik die dan gewoon aan elkaar solderen?
Als ik zo lees is het zijnde woorden waar op te letten:FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:54:
[...]
Dat denk ik ook, maar er is ergens toch een heel klein beetje twijfel.
Maar goed, wat kosten een paar van dat soort kabels nou. Denk dat je met tien euro heel ver komt en dat is dan vooral door de hoge verzendkosten. Dus testen kan altijd.
Splitter <-- dit wel ! want die split het signaal naar van 1 naar 2 uitgangen
verloopsnoertje <-- Deze dus niet!
bedoel je nu met soldren of met aansluiten?
AansluitenDjango.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:57:
bedoel je nu met soldren of met aansluiten?
ok XD dan ga ik morgen gewoon wat solderen en da plaatje waar bijde boxen bij staat proberen en hopen dat het werkt XD
Django.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:58:
ok XD dan ga ik morgen gewoon wat solderen en da plaatje waar bijde boxen bij staat proberen en hopen dat het werkt XD

Je gaat het zelf solderen? Loop naar de elektroboer.
En koop het volgende:
2x 3.5 naar vrouwtjes tulp <-- voor monitor
1x 3.5 naar mannetjes tulp <-- voor pc
4x mannetje tulp
2x vrouwtje tulp
kabel
Soldeer het als volgt:
Binnen kant vrouwtjes tulp moet op de binnen kant van de rode en witte mannetjes tulp komen
Buiten kant = aarding van rode en witte moeten op buitenkant vrouwtje aangesloten worden
Maak deze 2x
En dan heb je zelf een splitter gemaakt en weet je zeker dat rode en witte een signaal hebben
[ Voor 40% gewijzigd door geforce5_guy op 06-05-2011 01:12 ]
... of je koopt gewoon deze:

slechts 2.85 pond, kun je zelf bijna niet voor solderen
http://www.majadu.co.uk/3...lead-cable---1m-510-p.asp

slechts 2.85 pond, kun je zelf bijna niet voor solderen
http://www.majadu.co.uk/3...lead-cable---1m-510-p.asp
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Heb je dus wel alleen mono geluid uit je schermen, is niet ideaal.
Verwijderd
allleeen programa aanstuiren lichen d8 aanlechen texst helmaal srry lichen makklijker XD aude begepen asl wert zech iedreen boxne bijde
Dit hierboven zijn wat woorden die jij geschreven hebt (mooie zelfstandige naamwoorden toch?).
Ik heb zelf niet echt een on-topic bijdrage maar graag wil ik ervan overtuigen dat je spelling echt bagger is. Komop man lees volgende keer je berichtje nog eens na...
"plzz ff in duidelijke taal XD" => Hier gaat mijn gezichtje echt als
staan
Dit hierboven zijn wat woorden die jij geschreven hebt (mooie zelfstandige naamwoorden toch?).
Ik heb zelf niet echt een on-topic bijdrage maar graag wil ik ervan overtuigen dat je spelling echt bagger is. Komop man lees volgende keer je berichtje nog eens na...

"plzz ff in duidelijke taal XD" => Hier gaat mijn gezichtje echt als
Waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijke 2.1 / 5.1 setup? Ik denk dat dat vele malen beter geluid gaat geven dan van die monitor boxen :x
Waar neem jij je pc naar mee dan lol?Django.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:14:
ach solderen is mijn probleem niet bestellen wel XD zit al in schuld namelijk XD
[ Voor 62% gewijzigd door Bobmeister op 06-05-2011 01:09 ]
Dat was de bedoeling van de TS toch? Linker geluid uit het linker scherm en rechts ook.Tsurany schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:05:
2x stereo uit beide schermen is ook waardeloos...
Boven staande oplossingen geven geen stereo naar elk scherm.GeeBee schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:11:
[...]
Dat was de bedoeling van de TS toch? Linker geluid uit het linker scherm en rechts ook.
Elk scherm krijg of het linker kanaal 2x of het rechter kanaal 2x zodat beide boxen in scherm wat doen en dus ook wat meer volume geven.
dat is ook de bedoeling wat geforce zecht XD
en srry van mijn spelling
ben dyslectisch...
ben dyslectisch...
Verwijderd
Ja zo een vermoeden had ik al maar ik weet zeker dat als je je best doet dat je beter kunt schrijven;)Django.666 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:20:
dat is ook de bedoeling wat geforce zecht XD
ben dyslectisch...
Ja maar dan heb je het linker geluid ook enkel uit de linker speaker van de linker monitor, niet ook uit de rechter speaker van de linker monitor.GeeBee schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:11:
[...]
Dat was de bedoeling van de TS toch? Linker geluid uit het linker scherm en rechts ook.
Nope... een mono stekker geeft het signaal door aan beide speakers van de monitor.Tsurany schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:28:
[...]
Ja maar dan heb je het linker geluid ook enkel uit de linker speaker van de linker monitor, niet ook uit de rechter speaker van de linker monitor.
Volgens de volgende deze [url=link]http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector[/url]GeeBee schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:44:
[...]
Nope... een mono stekker geeft het signaal door aan beide speakers van de monitor.
Bij stereo:
is de punt het linker kanaal
De ring daarna het rechter kanaal
en het grote stuk daarna de aarde/nul
Bij mono
De punt mono kanaal
Rest nul/aarde
Dus hoe kan je op beide boxen dan zelfde signaal krijgen? Alleen als de monitor zo slim gemaakt is dat hij ziet dat hij te maken heeft met een mono stekker. Maar dat lijkt mij niet het geval.
De "punt" + 1e ring van een stereostekker is even lang als de "punt" van een monostekker?
*hoe zit dat dan met de 4 pin versie?*
[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 06-05-2011 20:20 ]
Hmm... volgens mij heb je gelijk... als ik de plaatjes goed heb bekeken, krijg je alleen uit de linker box van elke monitor geluid?geforce5_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:20:
[...]
Volgens de volgende deze [url=link]http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector[/url]
Bij stereo:
is de punt het linker kanaal
De ring daarna het rechter kanaal
en het grote stuk daarna de aarde/nul
Bij mono
De punt mono kanaal
Rest nul/aarde
Dus hoe kan je op beide boxen dan zelfde signaal krijgen? Alleen als de monitor zo slim gemaakt is dat hij ziet dat hij te maken heeft met een mono stekker. Maar dat lijkt mij niet het geval.
Die 2e ring word juist bij de nul/aarde gevoegd. punt blijft het zelfde.jeroen3 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:20:
De "punt" + 1e ring van een stereostekker is even lang als de "punt" van een monostekker?
Geluid uit een monitor zal stereo of mono toch ruk klinken...... kan je beter een goedkoop geluidssetje er bij kopenTsurany schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:05:
Pagina: 1