Thunderbird 850 @ 500, yeah :)

Pagina: 1
Acties:

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Nou, ik ben dus ff bezig geweest die l1 streepjes in te kleuren, dat is gelukt dacht ik zo..
Alleen als ik in de bios de cpu clock ratio op bijv. 9 zet en ik start opnieuw op dan staat hij ineens op 500mhz, ook als ik hem op hoger dan 9 zet. Als ik hem weer op default zet issie weer 850mhz.
Hier schiet ik dus ook niets mee op.. Weten jullie misschien wat ik fout doe?

Ohja, ik heb een MSI K7T Pro2

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
heb je al andere multipliers getest :? (niet goed gelezen |:()

heb je de bruggen GOED ingekleurd :?
waarschijnlijk zijn je bruggen net niet goed genoeg ingekleurd.

of het is weer zo'n leuke "feature" van de via chipset ;)

Verwijderd

Leuk voor een nieuwe topic... wie kan zijn proc het meest downclocken...

• psilo
hmmz, zal zo de boel wel weer ff uit elkaar halen.. damn, heb m'n duimen al gemold met die k*t cooler.

Maar hoe kan je zien of de lijntjes goed zijn? Ik ben per lijntje er 4 keer overheen gegaan met een hb potlood

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 00:04 schreef psilo het volgende:
Maar hoe kan je zien of de lijntjes goed zijn? Ik ben per lijntje er 4 keer overheen gegaan met een hb potlood
Je zou het met een vergrootglas kunnen controleren:7

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
proc meeste downclocken?
Ik kan van mijn athlon 800 een athlon 198 maken! 3.0x66. beat that :P

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat je streepjes niet goed staan. Er is geen manier om te ZIEN of ze goed zijn, je kunt het alleen merken door bijv. vage MP enzo...
DUs het enige wat erop zit is de koeler er weer af, opnieuw kleuren (ga er eens 30 keer overheen ipv 4 ) en proberen of ie het nu wel doet. Zo niet... weer opnieuw kleuren.
Bij mij is het in 2 keer gelukt, en anderen moeten het 6 keer opnieuw doen.

zorg dat je de bruggen niet met elkaar verbind in horizontale zin des woords. En zorg dat je de verbindingen flink dik maakt..
hoe meer grafier hoe beter

Geen inspiratie

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

misschien met een multimetertje doormeten? als het geleidt is dat af te lezen...

* Blamm heeft zelf geen multimetertje...

• psilo
ok jongens, ik heb geen multimeter of een vergrootglas.. Ik ga het dus gewoon nog eens proberen, met een wat dikkere laag. Hopen dat het nu wel lukt.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zondag 18 maart 2001 11:21 schreef Dr.Q het volgende:
proc meeste downclocken?
lol >:)
vette snelle peecee man!!

zeker vette koeling nodig :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

probeer anders een ander potlood.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

Epsilon

Op zondag 18 maart 2001 11:21 schreef Dr.Q het volgende:
proc meeste downclocken?
mijn 386 loopt standaard al 25>:)
eens kijken..............

• delyver
maar niet zoveel % naar benee als die van Dr.Q >:)

Audi A8 W12 6.0

• psilo
heb het dus net weer ff geprobeerd, er staan nu super dikke lijnen op en ze raken elkaar net niet, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb wel ontdenkt dat als ik de multiplier op 10 zet dat hij dan op 600 mhz draait :7 maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Ik heb met een multimeter (die ik dus wel had, hehe) ff dat hb potlood doorgemeten en dat leek goed, beter dan een 2h potlood die ik ook nog had liggen..

Wat kan ik nu nog proberen? NOG dikkere lijnen zetten? Dat wordt dan wel moeilijk want als ik de lijn dikker maak wordt hij ook steeds een beetje breder bij mij en ze moeten elkaar natuurlijk niet horizontaal raken..

• delyver
k denk dat je dan gewoon vette pech hebt :(

als je zeker weet dat de bruggen goed verbonden zijn dan is er weinig hoop :(

zeker weten dat je de instellingen in de bios op user define hebt? probeer anders ff niks in de bios te doen amar alles op de proc dus L3 etc verbinden

joepie!!!! 900 posts :)

Audi A8 W12 6.0

• psilo
Op zondag 18 maart 2001 12:51 schreef delyver het volgende:

zeker weten dat je de instellingen in de bios op user define hebt? probeer anders ff niks in de bios te doen amar alles op de proc dus L3 etc verbinden

Eh, gewoon pech? Wat is er dan aan de hand waarom het niet wil lukken dan?

• delyver
Op zondag 18 maart 2001 13:16 schreef psilo het volgende:

[..]

Eh, gewoon pech? Wat is er dan aan de hand waarom het niet wil lukken dan?
tjsa kan aan veel dingen ligge misconnect in productie kan van alles zijn

Audi A8 W12 6.0

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 17 maart 2001 23:32 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Jaaaaaa, mijn TB 1300 loopt nu op 1/2 Mhz JIPPIE !!!

Moest ff :):):):):P:9

• psilo
Op zondag 18 maart 2001 12:51 schreef delyver het volgende:

L3 etc. verbinden, vertel?

Verwijderd

Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad en hier gepost (multiplier probleem MSI K7T Pro2)en dan nog wel met Bison Electro-kit:(.
Ik heb daar een bruikbare tip voor gehad: na het instellen van de multiplier en opslaan in BIOS, eruit met die stekker>:) Daarna stabiel opstarten (850@1000, 10X).

Succes.

Verwijderd

Dit is idd een zeer bekent probleem van de msi k7t pro2(a) ik heb dat bord zelf ook gehad en ging ook op een snelheid van 500mhz draaien en toen heb ik mijn mobo met dat van mijn moeder verwisseld >:) en met dezelfde streepjes als op de msi deed ie het wel op de abit kt7a!! Dus als je perse wilt oc'en raad ik je aan een nieuw mobo te halen...

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

ff C'T lezen, pag. 32, kan je het allemaal zien met plaatjes. (de L3 etc...) :7

You can either agree with me or be wrong!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb wel ergens een Commodore 64, hoe snel zijn die??? >:):7

• delyver
Op zondag 18 maart 2001 21:51 schreef Cartman! het volgende:
Ik heb wel ergens een Commodore 64, hoe snel zijn die??? >:):7
weinig % naar benee

je snapt het niet 50 naar 25 is 50% daling 3 naar 2 is 33 % daling ;)

Audi A8 W12 6.0

• psilo
Op zondag 18 maart 2001 21:20 schreef madashell het volgende:
Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad en hier gepost (multiplier probleem MSI K7T Pro2)en dan nog wel met Bison Electro-kit:(.
Ik heb daar een bruikbare tip voor gehad: na het instellen van de multiplier en opslaan in BIOS, eruit met die stekker>:) Daarna stabiel opstarten (850@1000, 10X).

Succes.
oh, dus multiplier instellen, saven in de bios, opnieuw opstarten en dan ineens de stekker eruit roppen?

edit:

Ik las ook ergens iets over een overclocking bios voor de K7T Pro2, heb ik daar ook iets aan?

• Twynn
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik heb ook hetzelfde probleem. (ook de K7t pro 2), en bij mij werkt het gewoon door de bios in te stellen, en na het saven, gewoon effe de power off..

Overigens is dit alleen zo bij een Tbird.. Bij een duron gaat het wel meteen goed... :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook op het zelfde bord met een duron 800 maar ik blijf maar draaien tussen de 500 en 600?!

mvg ed :'(

• psilo
Ok, ik heb het nu gedaan volgens de stekke-uitrop methode, dat werkt, totdat ik de multiplier op 10 zet, dan springt hij weer terug naar 850mhz, maar laat in de bios de multiplier wel op 10 staan.. Als ik de multiplier op 9.5 zet werkt het wel gewoon.

Verwijderd

Het probleem met het MSI bord schijnr de Vcore te zijn.

Als je gaat overklokken en de Vcore hebt verhoogd, schakelt het bord dat pas in na het booten. Dat werk niet zo best, zodat de CPU weer terug valt in snelheid.

Kleur de L7 bruggen ook eens in, het voorbeeld dat ik geef is voor 1,80 volt vcore :

|||:|.

Het idee is dut dat je het bordt dwingt om meteen al met de hogere Vcore op te starten zodat de CPU 'normaal' werkt. :)

(Dit is een website met de andere instellingen voor L7 http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron.htm )

• psilo

Succes.
hmmz, als ik de multiplier op 10 zet gaat hij niet naar 1 ghz. maar gewoon weer naar 850 mhz.. 9.5 wil wel gewoon.. wat heb jij verder nog gedaan dan, iets met het voltage ofzo?

• T-MOB
  • Laatst online: 21:12
Op zaterdag 17 maart 2001 23:32 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Ik heb mijn multplier op 5,5 gezet, FSB op 133, de Vcore op 4,5 liep m'n kazesIII nog maar 0 Mhz (IPV 450) dat is oneindig veel %-tjes lager. Heb ik nu een koelkast gewonnen??? :+

Regeren is vooruitschuiven

• psilo

Succes.
Heb je verder nog wat ingesteld met het voltage ofzo? Bij mij gaat hij bij 10x weer terug naar 850 maar in de bios staat nog wel 10x.. vage shit.. 9.5 werkt wel.. ging dat bij jou ook zo?
Pagina: 1