Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Document Management - Sync met lokale folders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Zoals de titel al een groot stuk uitlegt ben ik op zoek naar een document management systeem die kan syncroniseren met lokale folders.

Even uitleggen waarom:
Al men documenten & facturen bewaar ik digitaal op een file server. Intern maak ik gebruik van de netwerkshares naar deze file server toe.
Maar extern zou ik het handig vinden om toch toegang te hebben aan men documenten aan de hand van een website. De sync zou ook automatisch om de x aantal minuten / uren moeten lopen of indien mogelijk bijna real time.

Nu heb ik hiervoor al Sharepoint 2010 geprobeerd maar een degelijke sync opzetten is spijtig genoeg niet mogelijk. (Zelfs 1 maal tegen gekomen dat al men documenten de volle 1b groot waren... Lang leve backups)

Heeft er iemand een aanrader voor mij?

Bedankt

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 10:56

DYX

Als het goed is zou een dergelijke sync wel mogelijk moeten zijn met SharePoint 2010 en SharePoint Workspace 2010. Zelf heb ik nog niet veel met Workspace gedaan, maar vanuit wat ik lees zou het moeten kunnen.
Updates to SharePoint workspaces are distributed quickly and automatically to SharePoint Server document libraries and lists. Likewise, document and list updates are automatically synchronized (on a 15-minute schedule) from SharePoint servers to SharePoint workspaces.
bron: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee649102.aspx

Tegen welke problemen/beperkingen was je aangelopen met SharePoint?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat moet inderdaad prima werken. Net als veel andere DMS-achtige tools trouwens. Maar het is me niet helemaal duidelijk dat je een DMS wil hebben. Je zoekt gewoon de combi van een fileshare en webbased toegang? Dan voldoet Dropbox of elke concurrent daarvan toch ook? Maar als je al voor MOSS hebt betaald dan is het zonde dat niet te gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:28:
Dat moet inderdaad prima werken. Net als veel andere DMS-achtige tools trouwens. Maar het is me niet helemaal duidelijk dat je een DMS wil hebben. Je zoekt gewoon de combi van een fileshare en webbased toegang? Dan voldoet Dropbox of elke concurrent daarvan toch ook? Maar als je al voor MOSS hebt betaald dan is het zonde dat niet te gebruiken.
MOSS zit in men MSDN pakket, dus was test geinstalleerd.

Nu inderdaad een volwaardig DMS is niet 100% wat ik zoek.
Maar de public toegang van MOSS en de extra functies in andere DMS'en zijn wel heel handig in gebruik.

Daarom voldoet een dropbox ook niet aan men noden, plus het zou wel intressant zijn om alles on premise te kunnen hosten

@ DYX: de workspace synct idd maar dit is enkel goed voor een lokale gebruiker die zijn workspace wilt sync'n op zijn dekstop.
Bij mij is het de bedoeling om een file share (lees schijf met documenten) te kunnen syncen. Workspace slaat alles op in de user data folders.