Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Heb gisteren m'n drivers geupdate van 11.3 naar 11.4 (was later dit keer)
Ik merkte dat Crysis 2 iets soepeler leek te spelen met de stock fan settings (ik had deze via MSI after burner laten lopen omdat hij anders erg heet werd en de FPS daardoor achteruit ging)

Ik zag vandaag dat m'n windows prestatie index opnieuw moest omdat er nieuwe hardware gevonden was.
(Ik had namelijk voor het eerst al m'n grafische drivers gedeinstaleerd en gesweept met driversweeper)

Nu kwam er inplaats van een 7,8 voor Aero en games voor bijde een 6,4 uit!

Heb met GPU-z gekeken of m'n PCI-e lane niet terug geschakelt was, dit was niet het geval.

De kaart is een ASUS EAH5870 V2

Met vriendelijke groet,

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:59
klinkt lullig maar: BOEIEND!

Draai even 3dmark of iets goeds. Ik had sli 560 toen gaf hij me ook opeens een 6.4 komt omdat het een sloeber programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

Idd prestatie index van windows klopt van geen kant. met 2x hd5970 haal ik 7,5 punten in windows zodra ik me crossfire bridge los trek haal ik wel 7,9 klopt allemaal van geen kant niet op letten dus.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het vreemde is dat toen ik vanmiddag Cryis2 opstarte en op resume drukte het beeld de eerste minuut slechter was dan ik de dag ervoor zag. later trok dit bij.

Ik vind het vreemd omdat het nog nooit bij mij is voorgekomen dat de scorens in een keer zo veel veranderden, meestal tienden.
en dat vind ik dus verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:34:
Het vreemde is dat toen ik vanmiddag Cryis2 opstarte en op resume drukte het beeld de eerste minuut slechter was dan ik de dag ervoor zag. later trok dit bij.

Ik vind het vreemd omdat het nog nooit bij mij is voorgekomen dat de scorens in een keer zo veel veranderden, meestal tienden.
en dat vind ik dus verontrustend.
Test even met de juiste programma's de performance. Als het in spellen/3dmark stuk lager is dan is er iets aan de hand. Maar het windows getal zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Negeer die index.
Er klopt echt geen drol van. |:(
Als je games dezelfde frames hebben dan is er niks aan de hand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De Windows index is hopeloos onbetrouwbaar.

Test verder met harde cijfers, werk niet subjectief. Dus meet FPS of vergelijk je huidige 3DMark score met je oude als je die hebt. Zolang dat verschil klein is, is er niets aan de hand.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik ga vanmiddag de unige heaven bench draaien, die deed het in iedergeval redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Net met meerdere settings getest.
Wat is normaal voor een 5870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Als je je score hoog wilt krijgen moet je een simpele 3d applicatie starten. Het was namelijk bij mijn 5850 zo dat ik ook een erg laag cijfer kreeg, maar toen ik WoW op de laagste resolutie draaide ging hij een heel stuk omhoog. Ik denk dat de Windows indexbenchmark niet zwaar genoeg is om de clocks omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Welke instellingen worden er gebruikt voor unigine heaven 2.5?
DX11
shaders: Normal
AF:0
AA:0

Want ik heb het allemaal op high, behalve tesselation en AA(2) en ik krijg 509 punten.
Is dit goed?

Edit,
net op "normal" settings geprobeerd, maar 50 punten winst..... Is deze driver gewoon brak?

[ Voor 19% gewijzigd door DCG909 op 07-05-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

volgens mij kost het minder tijd om een driver te deinstalleren, in safe mode booten en driverswiper draaien om daarna nogmaals te booten en 11.3 weer te testen, er zijn ook 2 preview driversets van de 11.4, dat zijn er 4 die je testen kunt, en omdat ze allemaal niet meer dan 2 a 3 maanden oud zijn zouden de onderlinge verschillen toch minimaal moeten zijn, en vaak sneller getest dan hier op tips wachten ;)

zelf gebruik ik 3dmark2006, gratis te downloaden en omdat het hetzelfde systeem is, zie je vanzelf wat de verschillen is in de zelfde benchmark

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

volgens mij kost het minder tijd om een driver te deinstalleren, in safe mode booten en driverswiper draaien om daarna nogmaals te booten en 11.3 weer te testen, er zijn ook 2 preview driversets van de 11.4, dat zijn er 4 die je testen kunt, en omdat ze allemaal niet meer dan 2 a 3 maanden oud zijn zouden de onderlinge verschillen toch minimaal moeten zijn, en vaak sneller getest dan hier op tips wachten ;)

zelf gebruik ik 3dmark2006, gratis te downloaden en omdat het hetzelfde systeem is, zie je vanzelf wat de verschillen is in de zelfde benchmark per driver

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
welke key was safeboot ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

DCG909 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:15:
welke key was safeboot ookalweer?
google.

uniengine benchmark is een degelijke benchmark, maar niet gemakkelijk vergelijkbaar. Bovendien hebben we iets meer specs nodig dan enkel je videokaart.

En voor zover ik kan zien heb je nog geen 3dmark gedraaid. De laatste paar versies hebben zo'n online systeem waarbij je je score vergelijkt met soortgelijke systemen.

Drivers maken performanceverschillen. Sommigen positief, sommigen negatief. Als je geen noemenswaardige problemen hebt met 11.3, en 11.4 geeft een performance hit, dan ga je toch gewoon weer terug? Niemand die je tegenhoudt. En je kunt het bovendien bij 11.5 opnieuw proberen :D

Als je echt geïnteresseerd bent in the maximale performance van je systeem, dan zul je toch wat meer moeten inlezen en actief moeten worden in diepgaande discussies over alles wat met die performance te maken heeft. Dan krijg je een soort feeling voor dit soort dingen waarbij je al weet dat de windows index hopeloos is, er verschillende programma's zijn die veel beter zijn in benchmarking en waarbij je ook weet dat scores een random afwijking hebben. Een exact hetzelfde systeem geeft niet altijd eenzelfde score in benchmarkprogramma's.

maargoed, draai 3dmark en gebruik google. Desnoods stop je je ruwe specs in google met benchmark. Kans is groot dat iemand met hetzelfde systeem ook al benchmarks uitgevoerd heeft. Daar kun je dus prima mee vergelijken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had al een vermoeden, maar dit lijkt bevestigt te zijn.

Deze driver (weet ik nog niet bij 11.3) past ook de templates aan van CAD programma's.
De toetsen worden "blurry" als een soort motion blur, ook al is het een 2D programma, de GPU doet iets.....
Weet iemand toevallig of dit een functie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

morphological AA ring any bell!?

Volgens mij moet je niet teveel vinkjes zetten en opties instellen, als je niet weet wat het doet, kies voor driver defaults en begin eens zelf te testen, ipv alles voorgekauwd te krijgen... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Doet morphological AA dat ?!?!
Ik dacht dat dat het alleen deed in games?

Edit, thanks mate. die blur is nu weg.
Ik vind het wel vreemd dat het alleen (bij mij) bij CAD programma's was, niet bij word of iets dergelijks.

[ Voor 50% gewijzigd door DCG909 op 08-05-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Probeer maar eens FF4 dan, die gebruikt ook je GPU... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hehehe, die heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mweh, die GPU acceleration heb ik meteen uitgezet, ik kreeg er schele koppijn van !

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
11.4 is voor mij zo brak als wat!

11.3 geherinstaleerd en AA off, geen vsync en 4 AF en ik haal 881 punten @ 35.0 FPS!
met 11.4 was dat maar iets van 550!

Wel lijkt crysis2 beter te spelen op 11.4 -.-"

Enige probleem bij mij is ik haat screen tearing dus bij mij staat vsync bijna altijd aan :/ kost je +/- 9 FPS......
Pagina: 1