Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Voorwaardelijke opmaak adhv waarde andere cel

Pagina: 1
Acties:

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Dag,

ik zoek al even in excel naar het volgende:

Ik wil bij voorwaardelijke opmaak mbv een formule de cel kunnen opgeven waarop de opmaak toepassing heeft.
Ik wil bijvoorbeeld een volledige rij zijn opmaak veranderen adhv de waarde in de eerste kolom. Dit lukt via =als(A1=1;waar;onwaar). Nu wil ik dat voor elke rij kunnen, bijvoorbeeld via =als(A & rij(selectie);waar;onwaar).
Maar als ik niet kan ingeven wat de rij en kolom van de cel is waar de opmaak op toegepast moet worden (als variabele) lukt dit natuurlijk niet
is dit mogelijk? Google geeft veel problemen, maar weinig die opgelost zijn

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
CSA --> OFF

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

imo enkel mogelijk met een macro.
bekijk hiervoor eens http://excel.tips.net/T00...ws_of_Selected_Cells.html

• kevinvdw
Bedankt! Zal dan maar met een macro'tje moeten
en sorry dat hij verkeerd stond

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik denk dat ik het niet snap, gaat het niet altijd om een cel in dezelfde kolom dan? Want anders kan je gewoon werken met IF($A1= etc. en dat uitslepen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
MrAngry schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:50:
Ik denk dat ik het niet snap, gaat het niet altijd om een cel in dezelfde kolom dan? Want anders kan je gewoon werken met IF($A1= etc. en dat uitslepen.
Dat slepen werkt niet in de functie "voorwaardelijke opmaak"

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Reptile209

- gers -

psvjw schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Dat slepen werkt niet in de functie "voorwaardelijke opmaak"
Wel hoor: slepen, paste special of de format painter gebruiken kan allemaal. Je moet wèl even opletten met instellen: conditional formatting gebruikt standaard 'vaste' verwijzingen ($A$1). Voor het kopieeren heb je meestal 'dynamische' verwijzingen nodig (A1 of $A1 bijvoorbeeld).

Zo scherp als een voetbal!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Inderdaad, met plakken speciaal --> opmaak plakken werkt het ook. Het lijkt dan niet te kloppen als je in de functie "voorwaardelijke opmaak" gaat kijken (de formules die hij aanmaakt door het kopiëren), maar het werkt prima.

• kevinvdw
Het werkt inderdaad! Bedankt!

Verwijderd

Hey,

de bovenvermelde oplossing blijkt niet te werken in tabellen. Is er een andere oplossing mogelijk voor tabelrijen?
Pagina: 1